Yılın ilk dört ayında 112 büyük otobüs satışı, 350 midibüs satışı gerçekleştirdiklerini ve pazar payını her iki ürün grubunda da yüzde 30’ların üstüne taşımayı başardıklarını belirten Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, “Daralan pazarda Temsa satışlarının artarak devam etmesi bize mutluluk ve gurur kaynağı oluyor” dedi.
Satış Müdürü Baybars Dağ, Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan ve Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır’ın katıldığı toplantıda, yılın ilk çeyreğine yönelik değerlendirmelerde bulunan Murat Anıl, ilk dört ayda büyük otobüs pazarında geçen yıla göre yaklaşık yüzde 36’lık daralmaya rağmen başarılı bir seviye elde ettiklerini vurguladı: “Yılın ilk dört ayında pazarda 378 otobüs satıldı. Temsa burada 112 adetlik satışla yüzde 30 pay almayı başardı. Nisan ayında Temsa olarak pazar payımızı yüzde 39’lar seviyesine getirdik. Mayıs ayı daha sona ermedi ama dört aylık seviyelerde kapatacağımızı görüyoruz” dedi.
2+1’in payı büyümeye devam edecek
Otobüs pazarında satılan ürünlerin geçen yıla göre 2+1 koltuk segmenti açısından farklılık gösterdiğine dikkat çeken Murat Anıl, “Bu yıl satılan otobüslerin yüzde 50’sini 2+1 segmenti oluşturdu. Biz bu alanda farklılık yaratmanın mutluluğunu da satışlarımızla yaşıyoruz. Müşterilerimize ihtiyaç duydukları konfor ve rahatlığı sunarken, 4 koltuk fazla seçenekle karşılarında olmamız onların ekonomik açıdan da gelirlerini büyüten bir unsur oldu. Biz müşterimizi iyi dinliyoruz, onların bizden beklentilerini hayata geçirebilmek için de Ar-ge merkezimizle yoğun bir çalışma yürütüyoruz” dedi.
1040 adetlik pazarda yüzde 34 pay
Midibüs pazarında Prestij SX aracın müşterilerin büyük beğenisini kazandığını belirten Murat Anıl, 4 ay sonunda 1040 adetlik pazardan 350 civarında satışla yüzde 34’e yakın pazar payına sahip olduğunu vurguladı. Prestij SX aracın turizm, personel taşımacılarının hizmet sürecine Prestij katmaya devam ettiğine dikkat çeken Murat Anıl, “ Yeni Prestij ile çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. 27 koltuk segmentinde lider bir ürün zaten. 2014-2015’te olduğu gibi 2016 yılında da Prestij SX aracımızın bizi liderliğe taşıyacağına inanıyoruz” dedi.
Elektrikli otobüs pazarı büyüyecek
Kentiçi ulaşımda smart mobilty ile akıllı otobüs devrini başlattıklarını belirten Anıl, “Şehrin havası değişecek” sloganıyla tanıtımını yaptıkları elektrikli otobüs MD9 electriCİTY’nin Adana Büyükşehir Belediyesi filosunda hizmet vereceğini ve şu anda alınan olumlu sonuçların elektrikli otobüs pazarının önümüzdeki süreçte daha hızlı büyümeye katkı yapacağını kaydetti.
Smart Mobilty mottosu ile kentiçi ulaşımda akıllı otobüs devrini başlattıklarına dikkat çeken Murat Anıl, “Her ne kadar bu yıl kentiçi otobüs pazarı düşük seyretse de Avenue aracımız kentiçi ulaşımında lider ürünlerinden. İstanbul-İzmir başta olmak üzere şu anda ülkemizin birçok şehrinde kentiçi ulaşıma kalite ve konfor katıyor. Önümüzdeki süreçte kentiçi ulaşımda ihalelerin tekrar başlayacağına ve pazarın büyümesinin devam edeceğini düşünüyoruz. Avenue ürünümüz sahip olduğu akıllı özelliklerle kentiçi ulaşımın geleceğine yön verecek” dedi.
Pazarın en yenilikçi oyuncusu
Temsa’nın pazarın en hareketli ve yenilikçi oyuncusu olduğunu belirten Murat Anıl, “Geçtiğimiz yıl da bu yıl da çok hızlı peşpeşe gerçekleştirdiğimiz tanıtımlara siz de tanık oluyorsunuz. 2015’te 8 yeni ürünü pazara sunduk. Her ihtiyaca her segmente uygun ürün TEMSA ailesinde var. 2016 yılı sonunda ürün portföyümüzdeki araç sayısı 25’e ulaşacak. Son 3 yılda pazar payını ve satış adetlerini en çok artıran şirketiz. Haziran ayı içerisinde de Aselsan ile birlikte geliştirdiğimiz 12 metrelik yüzde yüz yerli elektrikli otobüsü tanıtacağız” dedi.
Yakıt tüketiminde TEMSA avantajları
Bu yıla yepyeni ürünlerin lansmanları ile hızlı bir giriş yaptıklarını belirten Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, “Euro 5 normuna sahip araçlarımızda kullanıcıların bize yaptığı dönüşler, yakıt tüketiminde elde ettiğimiz avantajlarla işimize kazanç sağladık dedikleriydi. Bu yıl Euro 6 normuna geçişle birlikte herkesin merak ettiği konuların başında yakıt tüketimi ne olacağıydı. Euro 6 araçlarımızı teslim alan ve kullanım sürecinde bize dönüş yapan müşterilerimiz eskisinden çok daha düşük yakıt tüketimi elde ettiklerini ve rakip markalara göre bu oranın yüzde 10’u aştığını ifade ettiler. Tabi bu başarı pazar seviyesine de yansıyor” dedi.