Hava Kargo Araç Üretiminde Avrupa Lideriyiz
TIRSAN’ın Avrupa’da büyüyebilmek için 2003 yılında Hollandalı treyler üreticisi Talson’u satın aldığını hatırlatan Nuhoğlu, Avrupa’da Talson markasıyla hava kargo araç üretiminde pazar liderliğine ulaştıklarını açıkladı. Nuhoğlu, “Talson markasıyla hava kargo, tekstil ve çift kat taşımacılığa uygun kendi üretim teknolojisine sahip araç üretiyoruz. Özellikle hava kargo araç üretiminde yüzde 50 pazar payı ile Avrupa’da lider olduk. Talson hava kargo araçları uzun ömürlü kullanımı ve düşük maliyeti nedeniyle dünyanın en büyük markalarının tedarikçisiyiz. Araçlarımız Fedex, DHL International, Wallenborn şirketleri tarafından tercih ediliyor” diye konuştu.
İhracatta Yüzde 140 Büyüdük
3 Yıl içinde 500 Milyon Dolarlık İhracat Hedefliyoruz
TIRSAN’ın 2011’de bin 358 adet araç ihraç ettiğini belirten Nuhoğlu, ihracatlarının bir önceki yıla göre yüzde 140 büyüdüğünü söyledi. 2012’de hedeflerinin ihracatı 2 katına çıkarmak olduğunu ifade eden Nuhoğlu, önümüzdeki 3 yıl içinde 500 milyon dolarlık ihracat planladıklarını kaydetti. Nuhoğlu, “2011’de ihracatımız yüzde 140 büyüyürek 61 milyon dolarlık araç satışı gerçekleştirdik. Avrupa ekonomisinin kötü durumda olması 2007’de ihraç ettiğimiz 2 bin 350 adeti hala yakalayamamıza neden oldu. 2012’de ise 90 milyon dolarlık ihracat yapacağız. Yurt dışında 48 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. En büyük dış pazarımız Avrupa. İhraç ettiğimiz her 10 araçtan 4’ü Almanya’ya satıldı. Almanya yüzde 38’lik payla en çok ihracat yaptığımız ülke konumunda. Polonya’da ise bir rekor kırarak ihracatımızı yüzde 289’luk bir artışla pazar payımızı yüzde 7,5’e çıkarttık” dedi.
Sektöründe Almanya’nın En Bilinen 2’nci Markası Olduk
Almanya’da sektörün en bilinen markaları üzerine yapılan araştırmada 2010’da 5’nci sırada olduklarını kaydeden Nuhoğlu, 2011’de 2’nciliğe yükseldiklerini söyleyerek, “Almanya’da 1996’dan beri faaliyette olan fabrikamız ve treyler sektöründe bir asırdır üretim yapan Alman Kässbohrer’i 2002’de satın almamız bizi bugün Almanya’nın sektöründe en bilinen 2’nci markası haline getirdi. Araştırmada 10 araç üstü filo sahibi orta ve büyük ölçekli Alman lojistik şirketleri arasında en bilinen 2’nci markasıyız. 10 araçtan az filo sahibi olan küçük ölçekli lojistik şirketleri arasında ise en bilinen 3’ncü markayız” diye konuştu.
Yurt İçinde 35 Yılın Rekorunu Kırdık
Avrupa ekonomisinde yaşanan daralmaya rağmen iç pazarda talep patlaması gerçekleştiğini vurgulayan Nuhoğlu, Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) verilerine göre TIRSAN’ın 2011’de yüzde 47’lik pazar payına ulaşarak açık ara liderliğini sürdürdüğünü belirtti. Nuhoğlu, “TAİD üyeleri arasında TIRSAN en yakın rakibinin iki katından fazla satış adedi gerçekleştirerek 35 yılın rekorunu kırdı. Türkiye’de lojistik sektörünün lider çözüm ortağı unvanını büyük bir gururla taşıyoruz. 2012’de 6 bin 614 adet yurtiçinde, 2 bin 136 adedi ise ihraç edilmek üzere toplam 8 bin 750 adetlik üretim gerçekleştirmeyi planlıyoruz.”
16 Milyon Dolarlık Fabrika Yatırımı Gerçekleştirdik
Yüzde yüz Türk sermayeli TIRSAN’ın 2014’de 15 bin adet üretim ve Avrupa’da ilk üç hedefine ulaşmak için 2011’de 16 milyon dolarlık fabrika yatırımı gerçekleştirdiğini hatırlatan Nuhoğlu, günlük 30 olan araç üretim adedini 66’ya çıkardıklarını söyledi. Nuhoğlu, TIRSAN’ın sektöründe ilk Ar-Ge merkezini kurduğunu ifade ederek, “Ar-Ge merkezimiz 3’ncü yılına giriyor. Ar-Ge harcamalarımız ciromuzun yüzde 2’sine yaklaştı. İnovatif ürünler geliştirerek iş ortaklarımıza katma değer sağlamak, onların rekabetçiliğini artırmak için sürekli çalışıyoruz” dedi.