Bazı alacakların yeniden yapılandırılması İle bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair Kanun Teklifinin TBMM Başkanlığına sunulmasını değerlendiren Fevzi Apaydın, “Hem çevre kirliliğinin önlenmesi hem de ekonomiye katkı sağlanması bakımından bu tasarı şoför esnafımız için çok önemli. Maliye Bakanlığının hurda yasası ile ilgili bu önemli düzenlemesini uzun bir zamandan beri bekliyorduk. Çünkü kanun tasarısının yasalaşması ile takozda ve otoparklarda bekleyen binlerce araç ekonomiye kazandırılacak. Halen ticari araçlarını yenileyen esnafımız için ÖTV indirimi devam ettiği için hurda araç kanunu şoför esnafımıza bir piyango gibi olacak. Ticari araçlarımızın yenilenmesi için bu fırsatı esnafımızın iyi değerlendirmesi gerekir.Kısa sürede kanunun yasalaşması ile piyasalarda büyük bir hareketlenme olmasını bekliyoruz. Hem de çalışamaz durumda olan şoför esnafımız yeniden işine odaklanarak çalışmaya başlayacaktır” dedi.
“ŞOFÖR ESNAFIMIZ NEFES ALACAK”
Yeni düzenleme ile şoför esnafının az da olsa nefes alacağını, binlerce şoför esnafının imkânsızlıklar sebebiyle yapamadığı mesleğini yeniden yapmasına imkân tanıyacağını belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Şoför esnafımız hiç kuşkusuz ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışıyor. Alınan bu karar esnafımız için çok önemli ve olumludur. Karar ile eski hurda araçlar ekonomiye kazandırılmış olacak. Çünkü ülke olarak hurda ihtiyacımızı Çin’den ithal yoluyla gideriyoruz. Hatta her yıl demir-çelik hurdası için 9 milyar dolara yakın bir ithalat yapılmaktadır. Düzenleme ile hurda ithalatının önüne geçilmiş olacak ve dövizimiz dışarı gitmeyecek” diye konuştu.
“YAŞLI ARAÇLARDA TAKOGRAF ZORUNLULUĞUNA ESNEKLİK ŞART”
Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinin mevcut haliyle sektör açısından yüksek maliyet oluşturmasının yanı sıra ülke ekonomisinin gerçekleriyle de örtüşmediğini savunan Apaydın, “Bir dijital takografın piyasa değeri 2-3 bin lira civarında. Hurdaya ayrılma yaşına gelen araçlara 2-3 bin lira harcanarak dijital takograf takmak ekonomiye ve şoför esnafımıza büyük zarar veriyor. 1996-1997 model binlerce otobüs ve kamyonlar takografını dijital tokograflarla değiştirme sorunu yaşıyor. Şimdilik bu sorunu geçici de olsa aşmış bulunuyoruz. Ancak 1996-1997 model araçlarda bu zorunluluk tamamen kaldırılarak esneklik getirilmeli ve dijital takograf hurdaya ayrılma yaşına gelmiş araçlarda zorunlu olmamalıdır. Ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kaymaya çalışan aracının hurdaya ayrılma yaşına gelmiş ve hurda yaşına 2-3 yıl kalan şoför esnafı dijital takograf zorunluluğu kaldırılmalıdır” şeklinde konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |