Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Ocak 2012 Çarşamba - 09:57

Takograf cihazında yapılan hile insana değer verilmediğini gösteriyor.

Dijital takografların hileli kullanıldığının ortaya çıkması, büyük yankı uyandırdı. Toplu taşımada kullanılan takografların hileli olduğunun ortaya çıkması insan hayatına değer verilmediğini bir kez daha ortaya koydu.

Takograf cihazında yapılan hile insana değer verilmediğini gösteriyor.

Taşıma kapasitesi 9 kişiyi geçen araçlarda kullanılan ve hız kontrolü sağlayan takografların hileli olduğunun ortaya çıkması, insana verilen değerin ne kadar önemsiz olduğunu bir kez daha gösterdi. Sürücülerin Ehliyet sıfırlama, kalibrasyon değerini düşük gösterme, hafıza pilini çıkarma, hız sınırını yüzde 20 düşük göstermek için cihaz kalemini eğme gibi bazı hileli yollara başvurarak takograf cihazıyla oynamaları, büyük tepkiye yol açtı. Sürücülerin bu hileli yollara başvurmasının altında ise patronlarının baskısı yatıyor. Bazı otobüs şoförlerinin çalıştıkları firmalar tarafından takograflarda hile yaptırılmaya zorlandığı bunun yanı sıra 10 numara yağ kullanarak insan hayatıyla oynandığı da ortaya çıktı. İtiraz edenlerin işten çıkartıldığını belirten bazı tur otobüs şoförleri, rekabetin yoğun olması sebebiyle firmaların kendilerini hileli yollara teşvik ettiklerini belirttiler. “ günlük 15 saat çalışıyoruz” diyen şoförler 5-10 TL. karşılığında cihazlarda hile yaptırdıklarını da sözlerine eklediler.

Yolarda takograf ayarı yapılır, on numara yağ satılır gibi tabelaların olduğunu söyleyen şoför esnafı, devlet yetkililerinin yollarda bunları görmemelerinin imkânsız olduğunu da dile getirdiler. On numara yağ ve takograf denetimlerinde yaptırımın yeterli olmadığını söyleyen şoförler, “aracın deposundan numune alan yok. Takografta en son hangi firmanın işlem yaptığını soran yok. Taşımacılık sektörünün yüzde 70'i bu tür hileli takograf ve on numara yağ gibi usulsüzlükleri kullanıyor” diyerek kontrollerin yetersizliğinden yakındı.

Kuralların bilincinde olan ancak Takograflarda belirtilen yönetmeliğe uymadıklarını söyleyen TIR şoförleri ise; bir sürücünün aracı günde toplam 9 saat kullanması gerektiğini söylerken diğer yanda da sınır kapılarında 5-6 saat beklediklerini o sebepten araçlarındaki malları zamanında yetiştirmek için hileye başvurduklarını belirttiler. Avrupa’da şoförlerin sınır kapılarında beklemek malları zamanında yetiştirmemek gibi sorunlarının olmadığını söyleyen TIR şoförleri bağlı bulundukları firmaların kendilerini hileli takograf kullanma konusunda teşvik ettiklerini de dile getirdiler. “Kesilen cezanın parasını da firmamdan alıyorum” diyen TIR şoförleri Takograf yönetmeliğinin Türkiye standartlarına uygun olmadığını da sözlerine ekledi.

 
ADR’ye geçiş için hazırlıklar tamam, TÜV SÜD hazır
 
Premio, MTV’sini İş Bankası’yla ödeyenlere çok özel fırsatlar sunuyor...
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
kudret..çakır 19 Eylül 2014 Cuma 11:36

sürücüye cezaya basarsanız.hile elbette olcak herkes.ekmek derdinde.işmi var.9 saat yetmiyor.ek şöför yok denetim bence yanlışları var.istanbuldan izmire 5 saattemi geldim.polis bunu dikkat etmiyor.hileye başvurmak zorunda bıraklıyoruz. kavga ekmek dir.hilye bizde sevmiyoruz. ama yapacak bir şey yok.iş ve aşımız olmak zorunda.cezai işlem ile bu işler yürümez.bu sistem böyle devam ederse.hileye devam edeceğiz.sistem değişmeli.tagoraf ile bu işe denetim olmaz birilri hep para kazanır.birileri de trafikte ölür.zaten trafikte işe bilen sürücü kalmadı.tecrübesiz sürücü çokk.önce eğitim.haklrına bilmeyen.trafikte köklü çözüm eğitim eğitim.trafik okulu olmalı.özeldeğil devlet okulu olmalı para ile sürücü belgesi olmamalı.20 ay gibi eğitim olmalı bu işe hafife alan çok kazasız günler dileğimle saygılar.35 senelik tecrübe...

Yorumu oyla      2      1  
Misafir 6 Mart 2014 Perşembe 03:21

mevcut takograf kanununu sorgulayan yok sanki allahın ayetleri şöforun dinlenmesini filan düşünen yok uyguluyan bütün ülkeler cebini düşünüyor samimi iseler akşam 21 den sabah 6 yasürme yasağı getirsinlerde göreyim her şöför gece geç saatlerde sabaha karşı uyumaya başlar insanın doğası budur sabah akşam köprüye 6 şar saat yasak koyun gümrüklerde tırları saatlerce bekletin nasıl olacak bu

Yorumu oyla      4      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ADR’ye geçiş için hazırlıklar tamam, TÜV SÜD hazır
2010 yılı Mart ayında 46’ncı ülke olarak taraf olduğumuz ADR (Tehlikeli ...
Allison tam otomatik şanzımanlı Volvo'lar, Londra’da gıda atıkları için geri dönüşüm görevini üstleniyor.
Yenilikçi İngiliz atık yönetim şirketi Viridor, OEM'lere “Allison donanımlı ...
Volvo Kamyon'un yeni ekolojik ayak izi hesaplama sistemi, salınımların azalmasına katkıda bulunuyor!
Taşımacılıkta yakıt tüketildiği bir sır değil. Yakıt tüketimi ve emisyon ...
 
Akaryakıtta yüzde 9 indirim
Lojistik firmalarının lojistiğini yapan DKV, Türkiye'deki faaliyetini ...
“ Kosgeb Desteğiyle Çevreci Lojistik zamanı “
Green Lojistik Danışmanlık İzmir’de hizmetine başladı. Dünyadaki kaynakların ...
1 liraya 160 kilometre
Herhangi bir elektrik prizinde 4 saatte şarj edilebilen şehiriçi kullanımına ...
 
Yerli oto için aslanlar gibi girişim
MÜSİAD elektrikli otomobille ilgili çalışma yaptıklarını açıkladı. Müstakil ...
Dünya Yollarında Bin Km, Türkiye’de Bir Ağaç
KITA LOGISTICS, “Bin’de Bir Ağaç” isimli proje ile kat ettiği her bin ...
Arabanız kişiliğinizin aynası
Arabada beyaz renk duygusallığı, siyah ise kısmen muhalif, gizemi seven ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyon haberler trucktreylerşoförnewsfahrersondakikabus