Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Ocak 2015 Perşembe - 18:53

Tırsan Liderlik Geleneğini Sürdürüyor!

Türkiye’nin en büyük treyler üreticisi Tırsan 2014 yılında gerçekleştirdiği üretim yatırımları ve Ar-Ge projeleri ile Türkiye treyler pazarına öncülük etmeye devam ederken, kurulduğundan bu yana olduğu gibi 37. yılında da pazar liderliğini sürdürdü.

Tırsan Liderlik Geleneğini Sürdürüyor!

 

  •          TAİD verilerine göre Tırsan 2014 yılında Türkiye treyler pazar lideridir.
  •          Tırsan, 2014 yılında da Avrupa’nın en büyük üç treyler üreticisinden biri oldu.
  •          2014 yılında Almanya’daki satışlarını %87,7 artırdı.
  •          10 milyon € yatırımla kataforez tesisi kurdu, paslanmaya karşı savaşı kazandı.
  •          Tanker, silo, low-bed, damper üretim kapasitelerini artırdı, low-loader treyler üretimine başladı.
  •          Türkiye’nin ilk ve tek treyler Ar-Ge merkezinde 2014’te üç yeni teknoloji geliştirdi.
  •          İstihdam yaratmaya devam etti, çalışan sayısını Türkiye’de %12, Almanya’da %58, Rusya’da 2,4 kat artırdı.
  •          Tırsan 57 ülkeye ihracat yapmaktadır.
  •          Tırsan ISO 500 listesinde 159. sırada yer almaktadır.
  •          Üç lokasyonda 508.000 m2 alan üzerinde üretim yapmaktadır.
 
Türkiye’nin en büyük treyler üreticisi Tırsan 2014 yılında gerçekleştirdiği üretim yatırımları ve Ar-Ge projeleri ile Türkiye treyler pazarına öncülük etmeye devam ederken, kurulduğundan bu yana olduğu gibi 37. yılında da pazar liderliğini sürdürdü. Tırsan, Avrupa’nın en büyük üç treyler üreticisi arasındaki yerini korudu. İstihdam yaratmaya devam etti.
 
Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) verilerine göre, 2014 yılında Tırsan %35 pazar payı ile sektör lideri olma geleneğini sürdürdü, son 37 yılda 37 kez yılı lider kapatmış oldu. Tırsan, Türkiye’deki en yakın rakibinden 4 kat fazla araç üretti.
 
Öte yandan, Avrupa’nın ürün gamı en geniş treyler üreticisi olan Tırsan, Avrupa’nın ilk üç treyler üreticisinden biri olarak Avrupa’daki satışlarını 2014 yılının ocak-kasım döneminde %15 artırdı. En çarpıcı artış ise Almanya’da görüldü. Trafiğe kayıt verilerine göre 2014 yılının ilk 11 ayında Tırsan’ın Almanya’daki satışları %87,7 gibi çok çarpıcı bir oranda arttı. Türkiye’den Almanya’ya yapılan treyler ihracatının neredeyse tamamı, dünyanın dört bir yanında 57 ülkeye ihracat yapan Tırsan tarafından gerçekleştirildi.
 
İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından 2014 yılı haziran ayında açıklanan 2013 yılı Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşu listesinde Tırsan 178’inci sıradan 159’uncu sıraya yükseldi.
 
Üretim gücüyle Türkiye treyler sektöründe rakipsiz olan Tırsan, ekim ayında Türkiye’nin en büyük treyler üretim merkezi olan Adapazarı tesisinde son 10 yılda üretilen 50 bininci aracının teslimatını gerçekleştirdi. Tırsan 1998 yılından bu yana Almanya’nın Goch kentinde, 2012 yılından bu yana ise Rusya’nın Tula oblastında birer üretim tesisi işletmektedir. Tırsan’ın üç üretim tesisinin toplam alanı 508.000 m2’ye ulaşmaktadır.
 
2014 yılında üretim yatırımlarına büyük bir hızla devam eden Tırsan, 10 milyon € yatırım yaparak son teknoloji tam otomasyonlu kataforez tesisi kurdu. Kataforez kaplama, treylerlerin omurgası olan şasi ve panellerinin adeta iliklerine işleyerek, şasi ve diğer parçalar darbe ya da delinme gibi dış etkilere maruz kalsa bile pasın yürümesine engel olarak Tırsan müşterisinin yatırımının korunmasını ve araçların ikinci el değerinin artmasını sağlıyor.
 
2014 yılında Tırsan’ın gerçekleştirdiği üretim yatırımları bununla da sınırlı kalmadı. 2014 yılında Tırsan tanker ve silo üretim tesisini %40 büyüterek, alüminyum tanker ve silo üretim kapasitesini %48, paslanmaz tanker üretim kapasitesini ise %42 artırdı. 2015 yılında devam edecek yatırımlar sonrasında Tırsan’ın tanker ve silo üretim kapasitesinin 2013 yılına göre tam iki katına çıkarılması planlanıyor.
 
İlk olarak 2011 yılında damper semi-treyler üretimine başlayan Tırsan, edindiği deneyimle ürününü daha da mükemmelleştirerek 2014 yılı nisan ayında Türkiye treyler piyasasının en hafif damper semi-treyler aracını tanıttı. Boş ağırlığı 5.900 kg, king pin kapasitesi 11 ton olan yeni nesil Tırsan Damper, özel tasarlanan yüksek kaldırma kapasiteli H-tipi hidrolik silindir sistemi ile donatıldı. Bununla birlikte, özel şartlara yönelik özel çözümler üretme konusunda uzmanlaşan Tırsan, Rusya’nın zorlu iklim ve yol koşullarına yanıt vermek için 32 m3 kapasiteli Kässbohrer Damper’i geliştirdi. Tırsan’ın Rusya’nın Tula oblastındaki tesisinde üretilen Kässbohrer Damper, “Made in Russia” belgeli olarak imal edilmektedir.
 
Öte yandan, 2014 yılı şubat ayında Tırsan, Almanya’nın Goch kentinde yer alan üretim tesisinde gerçekleştirdiği bir lansman ile hidrolik dümenleme sistemine sahip low-bed ve low-loader araç serisini ürün gamına ekledi. Dingil sayısı 4 ile 8 arasında değişen hidrolik dümenlemeli low-bed araçlarda taşıma kapasitesi 130 tona kadar ulaşırken, dingil sayısı 2,3 veya 4 olabilen low-loader serisi araçlar ise 325 mm’den başlayan platform yükseklikleri ile en zorlu koşullarda dahi en yüksek verimi sağlayacak şekilde tasarlandı. Tırsan, 2014 yılında low-bed ve low-loader üretim kapasitesini geçen yıla göre %75 artırdı. 2015 yılındaki yeni kapasite artışıyla Tırsan’ın low-bed ve low-loader araç segmentindeki toplam kapasite artış oranının %125’e ulaşması planlanıyor.
 
Tüm organizasyonunu müşterileri için doğru çözümler üretmek üzere oluşturan Tırsan, çetin yol şartları için müşterilerinin talepleri doğrultusunda 125 mm deve boynu yüksekliğine sahip Maxima Extensive perdeli tenteli semi-treyleri tasarladı.
 
Türkiye treyler sektörünün ilk Ar-Ge merkezini açarak teknoloji konusunda da sektöre rehberlik eden Tırsan, son 5 yıl içerisinde 10 farklı ürün gamında müşterilerinin ihtiyaçlarına odaklı çözümler sunmak için toplam 20 projeyi başarıyla tamamladı.  88 personelden oluşan uzman kadrosu ile Tırsan Ar-Ge merkezi, 2009 yılından bu yana 1 milyon saat mühendislik zamanı harcayarak projelerini hayata geçirdi.
 
Tırsan Ar-Ge merkezinde 2014 yılında üç yeni teknoloji geliştirdi ve bu yenilikler Trailer Innovations 2015 yarışmasında yer aldı. Bunlardan ilki Knorr Bremse ile işbirliği içerisinde geliştirilen Fren ile Dümenleme (Steer by Brake – SBB) sistemidir. Bu teknolojiyle birlikte üç ve daha fazla dingilli low-bed tipi araçlardaki serseri dingil ihtiyacı ortadan kaldırılarak dümenleme operasyonu basitleştirilmektedir. Tanıtılan yeni teknolojilerden bir diğeri ise bir kaza anında treylerin arkasındaki araçta yer alan sürücü ve yolcuların güvenliğini artırmak üzere geliştirilen Enerji Sönümleyen Tampon (Rear Underrun Protection Device with Absorption Box – RUPD-AB). Son olarak, OTAM’la birlikte geliştirilen ve park freni, mekanik ayak, katlanır tampon ve perdeli araçlar için çatı kaldırma sistemi gibi farklı işlevlerin, merkezi ve sistematik olarak dijital kontrolüne olanak sağlayan Dijital Treyler Kontrolü (Digital Trailer Control – DTC)  Tırsan tarafından 2014’te geliştirilen teknolojiler arasında yer aldı.
 
Üretim kalitesi ve kapasitesini 2014 yılında daha da yukarıya çeken Tırsan insan kaynakları yatırımlarında da hız kesmedi, istihdam yaratmaya devam etti. Tırsan’ın Adapazarı ve Samandıra tesislerinde çalışan sayısı bir yıl içerisinde %12 artarken, Kässbohrer Almanya bünyesinde çalışan sayısı 2014 yılında bir önceki yıla göre %58 yükseldi. Kässbohrer Rusya bünyesindeki çalışan sayısı ise aynı süre zarfında 2,4 katına çıktı.
 
Türkiye treyler pazarının, bölgedeki siyasi gelişmelerin de etkisiyle ancak tek haneli büyüyebildiği bir dönemde Tırsan’ın yaptığı yatırımlarla ileriye dönük olarak attığı sektörde daha önce benzeri görülmemiş bu adımlar, Tırsan markasının globalleşmesinin bir sonucu ve göstergesidir. 2018 yılında yıllık üretimini 20.000 adede çıkarmayı hedefleyen Tırsan, öncelikle doğduğu bu topraklardan aldığı güç ve kararlılıkla, 2015 yılında da yatırımlarına ve gelişmeye devam edecektir.

 
İşte Lastik Güzelleri!
 
​Çevreyi 74 milyon poşetten kurtardı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İşte Lastik Güzelleri!
İşte Lastik Güzelleri!
Madrid İtfaiyesi, Filo Yenileme Sürecinde Allison’ı Tercih Ediyor
Yakın zamanda Allison donanımlı 11 araçlık filosuna kırsal kesimlerdeki ...
Renault’tan 90 Bin Satış!
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2014 yılında 133 bin 212* adet araç ...
 
Otokar 5. Kez Lider!
Otokar 2014 yılında da Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası ...
Aras Günaydın’la Kargonuz Sabah 10:00’da Kapıda
Aras Kargo, ertesi sabah erken teslim edilmesi gereken acil kargo gönderileri ...
Türk PIRELLI'ye yeni ticaret direktörü
Premium lastik segmentinin lideri Türk Pirelli’de Aşkın Bedük’ten boşalan ...
 
İstanbul Autoshow 2015
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 22-31 Mayıs 2015 tarihlerinde düzenlenecek ...
GEFCO, ODD gecesi sponsorları arasındaydı
İstanbul, 14 Ocak 2015– Kurulduğu günden bu yana Avrupa’daki en iyi lojistik ...
NSK Group, ROTA ile 2014’de %30 Büyüdü
NSK Group İcra Kurulu Başkanı Ömer Kazangil, geçtiğimiz yılın NSK Group ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newstruckdikkatsrctürkiyesondakikatreylerKamyonkamyoncu