Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın, araçların tonaj sınırını aşmasının karayollarının zarar görmesine neden olduğunu, karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcandığını belirterek, tonaj ayarlarının yapılması durumunda bu rakamın 300 milyon TL'ye kadar düşeceğini kaydetti.
Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.
Talat Aydın, sabit ve mobil istasyonlar ile seyyar kantarlarda yük ve yolcu taşıyan araçların ağırlık ve boyut ölçümlerinin yapıldığını belirtti.
Araç kapasitesinin aşılmasının trafik güvenliği, aracın yayacağı karbon monoksit miktarı ve araç ömrü açısından olumsuz etki yarattığını ifade eden Aydın, şunları kaydetti: "Diğer taraftan karayolunun alt yapısı belirli bir standarda sahip. Araçların tonaj sınırını aşması, karayollarının zarar görmesine neden oluyor. Ağırlık sınırı yüzde 10 fazlası olursa yolun ömrü yüzde 30 azalıyor. Karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcanıyor. Eğer tonaj ayarları yapılırsa bu rakam 300 milyon TL'ye kadar düşer. Bu yüzden Türkiye'de yollar 2 yılda değil 20 yılda bir yenileniyor. Araçların tonaj ayarları çok önemli."
Ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarının son bir kaç yılda bakımlı ve konforlu mekanlara dönüştürüldüğünü ifade eden Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’nün "Reform Paketi" ile pek çok birimde de önemli değişikliklere imza atıldığını kaydetti.
Taşımacılığının yüzde 90'ını karayolu ile yapan Türkiye'de özellikle AB'ye uyum kapsamında kara ulaştırması alanında mesleki yeterlilik çalışmaları yapıldığını anlatan Aydın, sektörde 300 bin lisanslı firmaya bağlı 800 bin aracın bulunduğunu belirtti.
Aydın, reform sürecinde oluşturulan lisans sisteminden elde edilen gelirle de hurda araçların trafikten çekilmesinin finanse edildiğini söyledi.
"Toplam 1 milyon 993 bin 486 TL ceza kesildi"
Kara Ulaştırması Genel Müdürü Aydın, bu yıl başından itibaren ağırlık ve boyut ölçüm istasyonlarında 622 bin 657 aracın denetlendiğini, 5 bin 390 araca ceza kesildiğini belirterek, toplam 1 milyon 993 bin 486 TL ceza kesildiğini kaydetti.
Araçların ağırlık ve boyut ölçümlerinin yapılmasının kaza oranlarını düşürdüğüne dikkati çeken Aydın, "Ağırlık ve boyut ölçümleri sayesinde Adana-Pozantı'da 2007'de 31 olan ölü sayısı 16'ya düştü. Ölüm oranı yüzde 48 azaldı" diye konuştu.
İstasyonlarda denetimlerin kısıtlı personel sayısıyla 24 saat süreyle yapıldığını anlatan Aydın, emniyet için de her vardiyada 2 silahlı güvenlik görevlisinin çalıştığını belirtti.
Aydın, istasyondaki sistemin Maliye Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve MERNİS bağlantılı çalıştığını, elde edilen tüm verilerin de Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki sisteme eşit zamanlı kaydedildiğini bildirdi. Denetimler sayesinde Türkiye'de lisanssız taşıma taşımacı sayısının çok azaldığını dile getiren Aydın, "Lisanssız taşımacı sayısı yüzde 1'in altına düştü" dedi. Seyyar kantarları basın mensuplarına tanıtan Aydın, Türk bir imalatçıya yaptırdıkları kantarların, uygulamayı gören pek çok ülke tarafından ithal edildiğini söyledi.
Aydın, trafik işlemlerinde görev alan Maliye Bakanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü yetkililerini de denetim istasyonlarını ortak kullanmaya davet etti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |