Dinçşahin, konuşmasında yabancı araçların ülkemize elini kolunu sallayarak denetimsiz olarak gelmesinden şikayetçi olduklarını belirterek şöyle konuştu: "Bunun sizlerle olan bağlantısını söyleyeyim. Bu araçların Türk plakası olmamasına rağmen kabotaj hakkını çiğnememeleri gerekmesine rağmen iç taşımacılık yapmaktadır. Yaptığımız denetim sırasında biz bunları yakaladık. Plakasından hangi fabrikadan nereden nereye mal aldığını biliyoruz. Ülkemize Bulgar aracı boş geliyor, Çerkezköy'de yükünü alıyor,
Aksaray'a, Bursa'ya, Kayseri'ye gidiyor. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey yok. Yurt dışında olan ulaştırma polisinin burada olmamasından kaynaklanıyor bu durum. İç taşıma yapan yabancı plakalı araçların engellenmesi için ihtisas sahibi bir mekanizma olması gerekiyor."
Karayollarının her zaman her yerde günah keçisi olarak gösterildiğini belirten Dinçşahin, sözlerine şöyle devam etti: "Çünkü oranları yüzde 90 üzerinde bir pay almış. Bunu kendisinden mi almış hayır, 1950'lerden beri gelen facto durumdan, karayolları taşımacılığının kendisini geliştirmesinden kaynaklanıyor.''
TOBB Ulaştırma ve Lojistik Meclis Başkanı ve UND Yüksek İstişare Konseyi Başkanı Çetin Nuhoğlu ise bireyin ön plana çıkarılması gerekliliğine ısrarla vurgu yaptı. Panel bölümünün ardından soru cevap bölümüne geçildi. Sponsorların verdiği hediyelerle toplantı sona erdi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |