Treder, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı ile görüşmelerini sürdürerek ADR’ye yönelik çalışmalarına hız verdi.
Treder geçtiğimiz günlerde düzenlediği basın toplantısında sektöre ilişkin yaptığı çalışmalarla ilgili bilgi verdi. TÜYAP- Beylikdüzü’nde Doğan Hızlan Kütüphanesi’nde 4 Aralık tarihinde düzenlediği basın bilgilendirme toplantısında Treder’in Ankara temasları, ASBİS Projesi, CLCCR, yeni üyeler ve istatistiklere ilişkin değerlendirmeler verilen bilgilerin konu başlıklarını oluşturdu.
TREDER Yönetim Kurulu, sektörde yaşanan uygunsuzluklar ve çözüm önerilerini iletmek üzere 18 Şubat 2009, 27 Mart 2009 ve 13 Ekim 2009 tarihlerinde olmak üzere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri ile üç ayrı toplantı gerçekleştirdiğini belirtti.
Treder tarafından Bakanlığa, piyasada özellikle son aylarda artış gösteren usulsüzlüklerin tespiti için Sanayi Bakanlığı’nın Türkiye’de faaliyet gösteren römork üreticisi firmalardan son 6 ayda hangi tip onayına istinaden hangi tip araçların satışının yapıldığının belgeleri ile beraber talep etmesi ve kontrole tabi tutması konusunda, yaklaşık 60 adet tip onayının iptal edildiği bilgisi verildiği dile getirildi.
İptal edilen tip onaylarının, Bakanlık web sitesinde güncel olarak bulundurulması önerisinde bulunulduğu ve Bakanlığın talebi değerlendirmeye aldığı bilgisi de Treder tarafından basın mensuplarıyla paylaşıldı.
Treder Genel Başkanı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri ile yaptıkları toplantılarda ele aldıkları konulara ilişkin şu bilgileri verdi; “Üretici firmalarda yapılacak COP denetimlerinde ortaya çıkacak uygunsuzluklarla ilgili, üreticilere ne gibi caydırıcı yaptırımlar uygulanacağının belirlenerek üreticilere bir yazı ile sirküle edilmesi önerisini getirdik; önerimize olumlu yaklaşıldı. TÜVTURK Araç Muayene İstasyonlarında, sahtecilikle ilgili durumlarla karşılaşıldığında, TÜVTURK ile Bakanlığın koordinasyonunun önemine dikkat çektik. Bu konuda, Derneğimizden, yapılmasını isteyecekleri hususların, Bakanlıkça Derneğimize bildirilmesi durumunda, gereken desteği vermeye hazır olduğumuz kendilerine deklare edildi. Bu önerimiz de memnuniyetle karşılandı. ADR Yönetmeliğinin devreye girişinin, devamlı olarak ertelenmesinden rahatsızız. Bu konuda, Ulaştırma Bakanlığı Başkanlığında, ilgili devlet ve sivil toplum kuruluşlarının katılımı ile oluşturulacak bir teknik komite kurulması için, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın desteğini talep ettik. Destek talebimiz memnuniyetle kabul edildi.”
“ADR için bağımsız kuruluşlar görevlendirilsin”
Bilindiği gibi Treder, ADR Yönetmeliği ile ilgili sektörleri bilgilendirmek ve bir araya getirmek amacıyla, 1 Aralık 2008 tarihinde kurulan “Tehlikeli Madde Platformu” içinde yer alıyor.
Treder, ADR kapsamında, üretilen araçların tasarım onay ve üretilen araçların kontrol süreçleri için, bağımsız ve tarafsız kuruluşların görevlendirilmesinin hala gerçekleşmediğinin altını önemle çizdi.
Treder Yönetim Kurulu, 13 Ekim 2009 tarihinde, Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Daire Başkanı Celal Tümer ile yapılan toplantıya ilişkin ise şu bilgileri verdi; “Sayın Celal Tümer ile yaptığımız görüşmede, ADR Yönetmeliğinin, ilk yayınlandığı gün açıklanan devreye giriş tarihinden 2 yıl sapmaya uğradığı, Yönetmeliğin pek çok sektörü ilgilendirdiği, Yönetmeliğe uygun olarak üretilecek araçların, ciddi maliyetleri olan tasarım, üretim ve kontrol aşamalarından geçmesi gerektiği, Türkiye’de Yönetmelik devreye giremediği için, belgelendirme yapacak bir onay kuruluşu olmadığı ve yerli imalatçıların, onay için yurtdışı kuruluşlarına başvurduğu ve önemli seviyelerdeki ücretlerin, döviz olarak yurtdışı kuruluşlarına ödendiği, ADR sertifikasyonunun gerçekleştirilebilmesi için, yerli imalatçıların büyük yatırımlar yaptığı açıkça ifade edilmiştir.
Yönetmeliğin devreye girişinin gecikmesi ile Türkiye karayollarında denetimsiz ve uygun olmayan araçlarla tehlikeli madde taşımacılığının ve bununla birlikte karayollarındaki hayati tehlikelerin devam edeceği, usulsüz üretimlerin artarak devam edeceği ve uygun üretim yapan yerli imalatçıların haksız rekabete maruz kalacağı, yabancı onay kuruluşlarına, ciddi oranda döviz ödenmeye devam edileceği, ADR’li araç imalatı ile ekonomiye yapılacak katkının elden kaçmak üzere olduğu belirtilmiştir.”
Treder, konuya ilişkin önerisini ise şöyle dile getirdi; “1 Ocak 2011’e ertelenen yönetmeliğin zamanında devreye girmesinin sağlanabilmesi açısından; Ulaştırma Bakanlığı’nın başkanlığında, ilgili devlet ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla geniş kapsamlı bir ADR Komitesinin kurulması ve kurulacak bu komitede gereken işbölümünün Bakanlık gözetiminde biran önce yapılması gerekmektedir.”
Basın toplantısında ayrıca ASBİS Araç ve Bilgi Sistemi Projesinin ise 23 Aralık 2009 tarihinde, devreye alınmasının planlandığı belirtildi.
Bu projede, araç tescil ve sürücü belgesi işlemlerinin, güvenilir ve çağdaş bir şekilde, tek merkezden elektronik ortamda yapılarak tescil ve sürücü belgelerinin, ilgililerin adreslerine gönderilmesi planlanıyor.
Proje kapsamında TREDER; 15 Haziran 2009 tarihinde, Emniyet Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nda, Sanayi Bakanlığı temsilcileri, motorlu/motorsuz taşıt üreticileri, ithalatçıları ve ilgili Derneklerin katılımıyla yapılan toplantıya iştirak ederek görüşlerini paylaşmıştı.
TREDER’İN YENİ ÜYELERİ
2009 Yılında Treder ailesine Efe Endüstri ve Seyit Usta olmak üzere 2 yeni üyenin daha katıldığı bilgisi verildi.
2009 yılının ilk 9 ayına ilişkin treyler satışlara yönelik istatistiki bilgiler paylaşılarak basın toplantısı sonlandırıldı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |