Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
13 Şubat 2015 Cuma - 13:00

Tüketici Araştırması Otomobil Sektörü Sonuçları açıklandı

EY Global Tüketici Araştırması Otomobil Sektörü Sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 86’sı otomobil alırken fiyat ve teslim şartlarına, yüzde 88’i kalite ve garanti konularına önem veriyor.

Tüketici Araştırması Otomobil Sektörü Sonuçları açıklandı

Türkiye'de otomobil alacaklar internet araştırmasında dünyayı solladı!
 
Türkiye’den araştırmaya katılan tüketiciler internette araştırma yapmak için en uzun süreyi otomobil kategorisi için ayırıyor. Katılımcıların yüzde 48’i otomobil satın alma kararı öncesinde 3-10 saat, yüzde 22’si 10 saatten fazla ve yüzde 30’u da 3 saatten az online araştırma yapıyor.
 
Dünyanın önde gelen denetim ve danışmanlık firması EY, 34 ülkede 30 bine yakın tüketiciyle gerçekleştirdiği Global Tüketici Araştırması’nın otomobil sektörüne ilişkin sonuçlarını açıkladı.
 
Türkiye’den de 1.000 kişinin katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre, fiyat ve kalite tüketicinin satın alma kararını etkileyen en önemli faktörler. Katılımcıların yüzde 86’sı fiyat ve teslim şartlarının satın alma kararlarını etkilediğini, yüzde 88’i kalite ve garanti konularının büyük önem taşıdığını belirtiyor.
 
Araştırmaya göre, son iki yılda Türkiye otomobil sektöründe mağaza tasarımı, iyi kullanıcı tavsiyeleri ve erişilebilirlik konuları mağazadan yapılan alım kararında önem kazanırken mağazadan satın alma kararında teslimat şartları tüketiciler tarafından en önemli kriter olarak  görülmeye devam ediyor.
 
Çevre tavsiyesi kararda etkili
Son 2 yıl içerisinde global düzeyde mağaza kanalından satın alım yapılan önde gelen 9 ürün kategorisinden 3’ünde, Türkiye’de ise 7’sinde önemli oranda düşüş yaşanırken otomobil kategorisinde artış oldu.
 
Otomobil sektöründe satın alma sürecinde ürün ve hizmetler hakkında bilgi alma amacıyla tüketiciler, en fazla kişisel kontak (çevreden ve satış personeli tarafından verilen tavsiyeler) yolunu kullanıyor.
 
Marka sadakati tüketicilerin satın alım tercihini etkileyen en önemli kriterler arasında yer aldığı görülen araştırmaya göre, geçtiğimiz iki yıl içerisinde tüketici davranışlarındaki en büyük değişimin satın alma kararında kişisel ilişkinin öneminde yaşandı.
 
İnternette en fazla otomobil araştırılıyor
 Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 38’i internet üzerinde araştırma yapmak için ortalama 3 ila 10 saat harcayarak yüzde 30’luk dünya ortalamasını geride bıraktı.
 
Türkiye’den araştırmaya katılan tüketiciler internette araştırma yapmak için en uzun süreyi otomobil kategorisi için ayırıyor. Katılımcıların yüzde 48’i otomobil satın alma kararı öncesinde 3-10 saat, yüzde 22’si 10 saatten fazla ve yüzde 30’u da 3 saatten az online araştırma yapıyor.
 
Sosyal medyanın önemi artıyor
Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının sosyal medya sitelerine ilişkin görüşleri mevcut durumda iki yıl öncesine göre daha olumlu. Otomobil sektöründe sosyal medyayı ürün ve hizmetler konusunda edinilebilecek bilgiler için iyi bir bilgi kaynağı olarak gören tüketiciler ile kötü bilgi kaynağı olduğu düşünen tüketiciler arasındaki fark açılıyor.
 
Otomobil sektöründe teknik yardım (satış sonrası teknik sorunlar için müşteri hizmetleri, ücretsiz acil yardım hizmetleri, uzman çevrimiçi telefon hatları) ve garanti koşulları tüketicilerin satın alma kararında en fazla etkili olan satış sonrası hizmetler arasında yer alıyor. Ayrıca, organizasyonel yardım (operasyonel hız, müşteri satın alma geçmişinin takip edilmesi, mesai saatleri dışında ulaşılabilirlik) ve sadakat programlarına tüketiciler tarafından verilen önemde mevcut durumda iki yıl öncesine göre artış görüldü.
 
Ayrıca araştırma sonuçlarına göre, tüketiciler satın alım yapmadan önce daha temkinli davranıp seçeneklerini birkaç kez gözden geçiriyor ve satın alma kararlarını rasyonel olarak yapıyor.
 
“Müşteri memnuniyetine önem veren fark yaratır”
 EY Global Tüketici Araştırması Otomotiv Sektörü sonuçlarını değerlendiren EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri ve Otomotiv Sektörü Müdürü Orçun Kuyucuoğlu, “Müşterilerine katma değer sunan ve müşterileri ile bağ kurabilen otomobil firmaları rekabette avantajlı bir konumda olacak. Sosyal medya ve diğer elektronik kanallar aracılığı ile araştırmadan şikâyete, satıştan satış sonrası desteğe kadar pek çok konuda bilgiye ve hizmete erişim mümkün. Bu nedenle otomobil firmaları sosyal medya ve elektronik kanallarda müşteriler ile etkileşiminin nasıl yapılandırılması gerektiğine odaklanarakbu yönde aksiyonlar almaları gerekiyor” dedi.
 
Müşterilerin satın alma sürecinden satın alma sonrası hizmetlere kadaryaşadığı deneyiminmarka ve bayi tercihi açısından özellikle dikkat edilmesi gereken noktaların başında geldiğini belirten Kuyucuoğlu, müşteriler ile firmalar arasındaki etkileşimin ve memnuniyetin artırılması için müşterinin temas noktalarında yaşadığı deneyimin ve ihtiyaçlarının doğru anlaşılmasıgerektiğini vurguladı.
 
Ayrıca, müşteri memnuniyeti ve servis kalitesinin satın alma kararında önemli bir rol oynadığına dikkat çeken Kuyucuoğlu, satış sonrası servis, teknik yardım ve teslimat şartlarında müşterilere sunulacak katma değerli hizmetlerin firmalar için farklılaşma fırsatı doğuracağına dikkat çekti. 

 
Gençler Direksiyonda Anne ve Babayı Örnek Alıyor
 
Anadolu Isuzu’dan Manisa atağı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Gençler Direksiyonda Anne ve Babayı Örnek Alıyor
Goodyear EMEA(Avrupa, Orta Doğu, Afrika), Avrupa Sürücü Okulları Federasyonu ...
Automechanika Istanbul Kapılarını Açıyor
Bölgenin en dinamik ve kapsamlı otomotiv etkinliği olan Automechanika ...
Konteyner’de Serin Atağı
Treyler üreticileri içinde önemli bir yere sahip olan Serin Treyler, 2014 ...
 
Goodyear Türkiye, ‘En İyi İşveren Ödülü’ne Layık Görüldü!
Goodyear Türkiye, İnsan Kaynakları alanındaki politikaları ve uygulamalarıyla, ...
Akıllı Telefonlar Kamyoncunun Ekmek Kapısı Oldu
Taşımacılık sektöründe yük alan ve yük vereni bir araya getiren Webnak’ı ...
Honda Civic Sedan’da 1.500 TL takas desteği
2015 model Honda Civic Sedan’ı Şubat ayında almak isteyenler, ödemelere ...
 
Aktif Nakliyat DAF ve TIRSAN ile Yola Devam Dedi
Aktif Nakliyat 10 adet Tırsan Perdeli Maxima Plus ve 10 adet DAF CF 85.460 ...
​Ulaşımda doğal gaz daha da önem kazanacak
“Doğu Marmara Bölgesi 3. Filo Yönetimi ve Optimizasyonu” konferansı Bursa’da düzenlendi.
Yeni Sprinter Görücüye Çıktı
Mercedes-Benz Türk, Yeni Sprinter 10+1 Minibüs’ü İstanbullu turizm taşımacılarına tanıttı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonum haberler lkwbusşoförfahrertreylertürkiyesondakika