Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Mayıs 2013 Perşembe - 16:46

Tüm Koşullarda Üstün Yol Tutuşu

Yeni Volvo FMX, daha kolay sürüş özelliklerinin yanı sıra yapılan yenilikler ile verimliliğini ve arazide sürüş kapasitesini de arttırıyor. Sürücü, yeni Volvo Dinamik Direksiyon teknolojisi sayesinde ağır yük taşıyan bir kamyonu bile çok rahat kullanabiliyor.

Tüm Koşullarda Üstün Yol Tutuşu

Volvo Trucks Başkanı Claes Nilsson, “Patentli Volvo Dinamik Direksiyon sistemi, tüm sürücülere kolaylık sağlıyor. Ancak asıl avantajları düşük hızlardaki sürüşlerde ortaya çıkıyor. Zahmetsiz sürüş, inşaat kamyonu sürücülerinin işini çok kolaylaştırıyor,” diyor.
Direksiyon dişlisine takılan elektronik kontrollü bir elektrik motoru, büyük bir teknolojik yenilik olarak ön plana çıkıyor. Elektrik motoru, kamyonun hidrolik direksiyonu ile birlikte çalışıyor ve elektronik kontrol ünitesi tarafından saniyede binlerce kez düzenleniyor. Volvo Dinamik Direksiyon’a ilişkin videoyu http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks adresinden izleyebilirsiniz.
Volvo Dinamik Direskiyon Proje Müdürü Gustav Neander, bu yeni teknoloji ile ilgili olarak, “Elektrik motoru düşük hızlarda sürücünün kaslarına binen yükü ortadan kaldırıyor. Böylece, sürücü rahatlıyor ve kamyonu kaslarında herhangi bir gerilme olmaksızın zahmetsizce kullanıyor,” diyor.
Bu sayede dinamik direksiyon sistemi, ticari araç sürücülerinin maruz kaldığı en yaygın mesleki yaralanmalara çözüm getiriyor. Ayrıca sistem, geri manevra sırasında direksiyonun kendini otomatik olarak ortalamasını sağlayarak büyük bir avantaj sunuyor.  
 
Yeni havalı arka süspansiyon
 
Yeni Volvo FMX'in yeni şasi ve yürüyen aksam özelliklerinin çoğu, kamyonun üretkenliğine katkı sağlıyor.
Volvo Kamyon Şasi Uzmanı Peter Frleta, “Yeni şasi ve yürüyen aksam, inşaat müşterilerimiz için en öncelikli konular arasında yer alıyor. Yeni havalı süspansiyon, diğer segmentlerden bağımsız olarak sadece inşaat işlerine yönelik olarak tasarlandı. Havalı arka süspansiyon, kamyon boş veya yüklü de olsa yüksek konfor ve sağlamlık sunuyor,” diye açıklıyor.
 
Süspansiyon sistemi, otomatik sürüş yüksekliği kontrol özelliği ve 300 milimetrelik yerden yükseklik mesafesi ile mükemmel bir hareket kabiliyeti sağlıyor. Havalı süspansiyon, 4x2, 6x2 ve 8x4 aks konfigürasyonları ile kullanılabiliyor.
Viraj demiri bogide yer aldığından, araç mükemmel bir stabiliteye sahip oluyor. Aynı zamanda kamyonun en son aksının arkasında korunmamış hiçbir süspansiyon bileşeni bulunmuyor.
Daha küçük bir dönüş alanı yaratmak ve lastik aşınmasını azaltmak için 8x4 konfigürasyonunu hidrolik yönlendirmeli bir avara aksa sahip tridem bogi ile özelleştirmek mümkün oluyor. Avara aks, ayrıca zorlu sürüş koşullarında tahrikli aksın çekiş gücünü arttırmak amacıyla yükseltilebiliyor.
Geliştirilmiş Tüm Tekerleklerden Çekiş ile kombine edilen I-Shift
 
Düşük hızlardaki manevralarda üstün verimlilik sunan I-Shift şanzıman, tahrikli ön aks ile de kombine edilebiliyor. Ayrıca I-Shift özelliği, daha uzun yağ değişim aralığı sağlıyor (450.000 km).
Ön tekerleklerden çekişli sistem, arazi koşullarında kapasite ve dayanıklılığı arttırmak üzere daha da geliştirildi. Tahrikli ön aks, 100 mm daha ileriye alınarak tahriksiz bir ön aks ile aynı konuma getirildi.
Buna ek olarak paralel rot kolu, daha korunaklı bir yere yerleştirildi. Daha kısa olan ön sarkıntı yaklaşma açısının arttığının bir göstergesi.  
Tahrikli ön aks, 4x4, 6x6 çekici ve şasi kamyon; 8x6 şasi kamyon aks konfigürasyonlarında sunuluyor.
11 ve 13 litrelik motor seçenekleri
 
Yeni Volvo FMX'in, 11 ve 13 litrelik Euro 6 motor seçenekleri bulunuyor. D13'ün güç çıkışı 380 ile 540 beygir gücü arasında değişirken; D11, 330 ile 450 beygir gücü arasında güç aralığı sunuyor. Avrupa dışındaki pazarlar için Euro 3, Euro 4 ve Euro 5 normlarında motorlar da üretiliyor.
Euro 6 gerekliliklerini karşılamak üzere, motor egzoz gazı geri dönüşümü için soğutmasız bir EGR sistemi ile donatılıyor. Bu da, verimli bir yeniden işleme için egzoz gazı ısısı ve NOx seviyelerini optimize ediyor.
Parçacık filtresi, normal sürüş şartlarında otomatik olarak yenileniyor. Volvo Kamyon'un bu filtre için geliştirdiği patentli servis çözümü, müşteriye zamandan ve maliyetten kazandırıyor.

 
Thermo King’ten İçinizi Ferahlatacak Fırsat
 
Ford Trucks’ın İlk Kiralama Operasyonu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Thermo King’ten İçinizi Ferahlatacak Fırsat
Soğuk zincir taşımacılığının öncü markası Thermo King, çok sık tüketilen ...
“Gelişim için Değişim”
OYDER, 5’inci Otomotiv Kongresi’ni “Gelişim için Değişim” konsepti ile ...
Imer Bauma Fuarı’nda
15-21 Nisan tarihleri arasında Münih’te düzenlenen Bauma Fuarı yoğun ...
 
TCDD Serbestleştirme Kanunu Onaylandı
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Türkiye Demiryolu ulaştırmasının serbestleşmesi ...
Iveco 2013 Şangay Fuarı’nda
Iveco, 20-29 Nisan tarihlerinde gerçekleşen 15. Şangay Uluslararası Otomobil ...
Legal ve illegal siteler
Legal ve illegal siteler
 
Kardeş Otomotive Yetki Belgesi
TIRSAN Treyler Adapazarı Yetkili Servisi Kardeş Otomotiv, TÜV SÜD Türkiye ...
Avusturya ile Tarihi Gelişme
29-30 Nisan’da Ankara’da gerçekleştirilen Türkiye-Avusturya KUKK Toplantısı, ...
Tırsan Has Birlikteliği Hatay'da
Tırsan ve Has Otomotiv attıkları imza ile Hatay'da birlikte hizmet vermeye başladılar.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcbusKamyonşoförlkwkamyoncutürkiyetreylerdikkat