Heyetler, iki ülke arasındaki karayolu taşıma potansiyelini karşılıklı istatistiki verilerle değerlendirme imkanı buldular.
Ayrıca, yeni Karayolu Taşıma Anlaşması Taslağı üzerindeki görüşlerini ifade ettiler.
Bulgar Heyeti, anlaşma taslağı üzerindeki görüşmelerin yapılabilmesi için;
• Eşya taşıma araçlarında müsaade edilen yakıt miktarının 550 litre olarak sınırlanması
• Bulgar taşıtlarının Türk limanlarından ve serbest bölgelerden yük alamaması
• TIR karnesi ile yalpan taşımalarda TIR karnesinde belirtilenler dışında başka belgelerin istenilmesi
• Sınır geçişlerinde fazla mesai ücreti alınması gibi sorunların çözüme kavuşturulması gerektiğini belirtirken;
Türk Heyeti, sınır geçişlerinde TIR Sözleşmesi uyarınca gereken belgeler dışında herhangi bir fazladan belge istenilmediğini belirtti. Ve yukarıda sözü edilen diğer konulara ilişkin daha önceki açıklamalarını yineledi. Türk Heyeti ayrıca Kara Ulaştırması alanında Türkiye’de geçerli yasa ve düzenlemelere ilişkin belgeleri Bulgar Heyetine sundu.
Türk Heyeti, 3. ülke taşımaları dışındaki tüm taşıma türlerinin serbestleştirilmesi hususundaki önerisini yineleme imkanı buldu. Ayrıca bu önerinin kabul edilmemesi durumunda, UBAK El Kitabı’nın “Serbestleştirilmiş Taşımalar” başlıklı 2. Maddesi kapsamında belirtilen taşıma türlerinin geçiş belgesinden muaf tutulmasını önerdi.
Bulgar Heyeti, Taslak Anlaşma ile ilgili olarak izin belgesi sisteminin uygulanması yönündeki daha önceki pozisyonunu koruduğunu ifade ederken; milli mevzuatı uyarınca diğer ülke taşıtlarından alınan 83 € giriş ücretinin Türk taşıtlarına da uygulanması yönündeki daha önceki toplantıdaki tutumunu yineledi.
Türk Heyeti, bu hususun 1977 Anlaşması uyarınca karşılıklı mutabakatla yürürlüğe konulması gerektiğini, bugün için bu hususun kabul edilemeyeceğini hatırlatarak, belirtilen ücretin taşımacılık ve iki ülke arasındaki ticari ilişkiler üzerinde olumsuz etkileri olacağını belirttiler. Türk mevzuatı uyarınca bazı ülke taşıtlarından alınan geçiş ücreti konusunda bilgi vermiş ve bu ücretin Bulgar taşıtlarından alınmadığını ifade etme fırsatı yakaladılar.
Halen Türk taşıtlarının Bulgaristan’da ödemek zorunda olduğu vignette, köprü, dezenfeksiyon, kantar ücreti gibi ücretleri ayrıntılı olarak belirtmiş ve bu ücretlerin Bulgaristan ekonomisine yaptığı katkının önemini vurguladılar.
Bulgar Heyeti, söz konusu ücretlerin tam olarak doğruluğu yansıtmadığı gerekçesiyle bu konuda mutabık olmadıklarını belirtirken; bu bağlamda, söz konusu ücretlerin doğru olarak tespiti amacıyla, iki ülke taşımacı derneklerinin ortak bir çalışma yapmalarını önerdi.
Türk Heyeti, her iki tarafın böyle bir ortak çalışma gerçekleştirebileceğini ancak bunun giriş ücreti alınmasına temel teşkil etmeyeceğini belirtti.
Toplantı dostane ve sıcak bir atmosferde geçti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |