Başkenti Üsküp (Skopje) olan Makedonya üretime dayalı verimliliğe sahip bulunmadığı için inşaat malzemelerinden sağlık ekipmanlarına, makine sanayiinden gıda sektörüne, medikal malzemelerden tekstil sanayiine varıncaya kadar yüzlerce ürün çeşidini yurt dışından temin etmektedir. Yurt dışından ithal edilen ürünlerin büyük bölümünü ülkemizden temin eden ülkede lojistik sektörü önemli ölçüde gelişim göstermiştir. Bu bağlamda faaliyetlerini sürdürmekte olan Türk ve Makedonya nakliye firmaları her alanda yapmakta oldukları işbirliklerini kesintiye uğratmaksızın devam ettirmektedirler.
Üretim merkezi halinde bulunan ülkemizin farklı bölgelerinde bulunan tüm üretim tesislerinden Makedonya’ya mutlak surette ihracata dayalı ticari ürün sevkiyatı yapılmaktadır. Yapılan sevkiyatların neredeyse tamamına yakını karayolu tır nakliyesi şeklinde ilerlemektedir. Türkiye’mizin tüm bölgelerinden yüklemeleri yapılan ürün gruplarının Makedonya geneline ulaşımı maksimum 3 gün gibi oldukça kısa süreye tekabül etmektedir.
Ful ve komle tır taşımacılığı yöntemi ile yapılan sevkiyatların yanı sıra parsiyel, kargo ve grupaj kapsamında bulunan küçük boyutlu ve hafif ağırlıklı ticari ürün gruplarının taşınması da komple tır nakliyesinden farklı olarak özellikle İstanbul ilimizde bulunan depolar aracılığı ile sevk edilmektedir. Ülkemizin dört bir yanından İstanbul depolarına iç nakliye ile gönderilen parsiyel yük grupları Makedonya nakliye çalışmaları yapan taşıma şirketlerince nakledilmektedir.
Makedonya parsiyel nakliye çalışmalarında taşınacak yüklerin İstanbul toplama merkezlerinden çıkarıldığı gibi ihracat veya transit gümrük işlemlerinin de yine İstanbul Erenköy veya Muratbey gümrüklerinden yapılması gerekmektedir. Yükleme ve gümrükleme işlemleri yapılan gerek komple gerek parsiyel kapsamında bulunan yük gruplarının sevk işlemleri Türk veya Makedon plakalı tırlar ile gerçekleşmektedir.
Türkiye’den Makedonya’ya yapılmakta olan nakliye çalışmalarında alternatifli iki ayrı güzergah kullanılmaktadır. Bu güzergahlardan sıklıkla kullanılanı İpsala sınır kapısı çıkışlı Yunanistan üzeri güzergahtır ki sık kullanılıyor olmasının sebebi hem sınır kapısının geçişlerde daha rahat olması, hem de mesafenin daha kısa bulunuyor olmasıdır. Zaruri haller durumunda kullanılan diğer güzergah ise Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarından çıkışlar yapılmak suretiyle kullanılmakta olan Bulgaristan üzeri güzergahtır.
Haber: Mehmet Ali BAL
Haber kaynağı: İstanbul lojistik firmaları
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |