Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Haziran 2011 Perşembe - 09:49

Türkiye'nin İtalya Şubesi

Türkiye`nin ihracatında önemli yer tutan deniz taşımacılığı son yıllarda önemli bir gelişme kaydederken, ro-ro taşımacılığında kaydedilen ilerlemenin en çarpıcı örneklerinden bir İtalya’nın Trieste limanında görülüyor.

Türkiye nin İtalya Şubesi

Bu sektörde Türkiye’nin en büyük şirketi olan UN Ro-Ro’nun davetiyle gerçekleştirdiğimiz gezide, Trieste limanının neredeyse tamamının ülkemizden gelen ya da dönmeye hazırlanan tırlarla dolu olduğuna şahit olduk.

Türkiye’nin ihracatının yaklaşık yüzde 10’unun geçtiği bu liman, Trieste ekonomisinin can damarlarından da biri durumunda.

İtalya’nın yaklaşık 250 bin nüfusa sahip bu tarihi kentinde limandaki faaliyetler yaklaşık 15 bin kişilik istihdam yaratıyor. Trieste Üniversitesi tarafından 2007 yılında yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’den gelen ro-ro trafiği, Trieste’de yıllık 80 milyon euroluk bir ekonomik faaliyet yaratıyor.

Türkiye’nin Avrupa’ya açılan bu önemli kapısındaki genel kargonun yüzde 50’sini ise tek başına UN Ro-Ro taşıyor.

Sektörün içinde bulunduğu durumu ve faaliyetlerini değerlendiren UN Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, deniz taşımacılığına yaptıkları yatırımla Türkiye'nin dış ticaret hedefinin önemli bir halkasını oluşturduklarına dikkat çekti.

Gümüşoğlu, “Türkiye dış ticaretinin altyapısını oluşturuyoruz. Türkiye’nin ihracatının yüzde 50’si Avrupa Birliği ülkelerine yapılıyor. En çok Almanya, İtalya ve Fransa’ya… Türkiye ile Batı Avrupa arasındaki karayolu taşımacılığının yüzde 50’si ro-ro ile yapılıyor. UN Ro-Ro ise toplam ro-ro taşımalarının yüzde 85’ini gerçekleştiriyor. Mevcut hatlarımızda, UN Ro-Ro taşımalarının yüzde 70’i Trieste’ye, yüzde 30’u Toulon’a gerçekleşiyor” dedi.

Şirketin hepsi Alman yapımı olan 11 tanesi kendisine ait, iki tanesi de kiralık olmak üzere 13 gemilik filosu bulunduğunu belirten Gümüşoğlu, ortalama 4.5 yaşında olan gemilerin Akdeniz’in en genç filosunu oluşturduğu da söyledi.

SEYİR HALİNDEYKEN BAKIM

Gümüşoğlu, gemilerin sürekli sefer halinde olduğunu ve bakımlarının dahi hareket halinde yapıldığını ifade ederken, tamamı dolu olduğunda yaklaşık üç bin tane tırın deniz üzerinde taşındığını ve bu tırların toplam uzunluğunun da 47 kilometreyi bulduğuna dikkat çekti.

Ro-ro taşımacılığı başta maliyet olmak üzere sunduğu avantajlardan dolayı son dönemde hızlı bir gelişim kaydediyor. Gümüşoğlu, 2010 ve 2011’in ilk dört ayı kıyaslandığında tekerlekli taşıtlarla Avrupa'ya yapılan ihracattaki yüzde 17'lik artışa karşın, U.N Ro-Ro’nun taşımalarında yüzde 30'luk bir artış yakalandığının altını çizdi.

FİYATLAR KARAYA GÖRE HEP AVANTAJLI

Ro-ro taşımacılığındaki avantajlara değinen Gümüşoğlu şöyle konuştu:

"Fiyatlama politikası olarak her zaman karayolundan daha uygun fiyatlı olduk. İstanbul’dan Trieste’ye gidiş – dönüş olarak treyler taşıma (ki U.N Ro-Ro hatlarında taşımaların ortalama yüzde 70’i treyler ile) fiyatı 1475 euro. Örneğin Hamburg’a gidecek bir aracın sadece karayolundan gitmesi ile ro-ro kullanması kıyaslandığında, ro-ro ile taşımada gidiş-dönüş tur başına 300-400 euroluk doğrudan maliyet avantajı sağlıyoruz.

Ro-ro taşımacılığının bir diğer avantajı da taşımacılarımızın araç yatırım maliyetlerini azaltmak. Sunduğumuz iş modeli ro-ro gemilerine sadece treylerlerin yüklenmesi mümkün kılıyor, bu sayede ro-ro gemisine yüklenen treylerleri İstanbul’daki limanda farklı bir çekici teslim edip Trieste’de (veya Tolulon’da) farklı bir çekici teslim alabildiği için taşımacı şirketlerimiz ağırlıklı olarak treyler yatırımı yapabiliyor. Çekicilerin ortalama fiyatının 80-100 bin Euro olduğu ve ithal edildiği, treylerlerin ortalama fiyatının 20-30 bin Euro olduğu ve Türkiye’de üretildiği için sunduğumuz modelin sağladığı yatırım avantajı da ortaya çıkıyor; örneğin bir taşımacı 1 milyon euro yerine 600 bin euroluk araç yatırımı ile faaliyete başlayabilir. Bu iş modelinin Türkiye’nin cari açığının azaltılmasına da katkısı bulunuyor" dedi.

Şirket üçü İstanbul'da birisi de Mersin'de olmak üzere dört limandan ro-ro gemisi kaldırıyor. İstanbul'daki limanlardan birinden Fransa'nın Toulon limanına sefer yapılırken, diğer iki liman ve Mersin'den kalkan gemiler ise Trieste'ye yanaşıyor. Gelen konteynerler ya da tır dorseleri istenirse Avusturya'nın Salzburg kentine kadar trenlerle de taşınabiliyor.

SINIRSIZ TİCARETİN KAPISI

Trieste Limanı İkinci Dünya Savaşı sırasında kazandığı özel statü nedeniyle Türkiye'nin Avrupa'ya ihracatında çok önemli bir rol oynuyor. O dönemde yapılan özel anlaşma uyarınca, burası adeta bir serbest bölge olarak çalışıyor ve Kıta'nın kuzeyine yapılan ihracat için bir kota konulmuyor. Ancak aynı taşımacılık karadan yapıldığında başta Bulgaristan olmak üzere buna belirli kota koyarak, potansiyel ihracatın bir noktadan sonra durmasını da beraberinde getirebiliyor.

Önümüzdeki dönemde Köstence'ye de sefer başlatacaklarının haberini veren Gümüşoğlu bu rotada haftada karşılıklı üç seferle yılda 30 bin araç taşımayı hedeflediklerini ifade etti.

2011 HEDEFİ 200 MİLYON EURO

2011 sonunda toplam araç taşıma sayısını 240 bine çıkarmayı amaçlayan UN Ro-Ro, bu dönem için 200 milyon euro üzerinde ciro yapmayı bekliyor.

Karayolu taşımacılarınca kurulan ve ilk kurulduğunda çok ortaklı yapısı olan şirketin yüzde 98.8’i 2007’de ABD’li yatırım fon şirketi KKR tarafından satın alındı. Yüzde 1.2’lik kısmı ise Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin (UND) elinde bulunuyor.

Trieste'nin ekonomik hayatında önemli bir yeri bulunan şirket, bölgedeki önemli sosyal organizasyonlara da destek veriyor.

 
Cadde savaş alanına döndü
 
BU ŞEHR-İ İSTANBUL
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Cadde savaş alanına döndü
TIR'a çarpan hafif ticari araçtaki 4 kişi öldü.
''PO NEREDE''
• Yeni PO NEREDE uygulaması ile müşteriler Türkiye çapındaki 2.400'den ...
Akaryakıtta nihayet indirim!
Motorin 7-8 kuruş düştü, benzin sırada
 
YENİ NESİL TOTAL EXCELLIUM* Kazandırıyor!
Dünyanın önde gelen akaryakıt şirketlerinden TOTAL’in, uzun araştırmalar ...
CONTİNENTAL’den Uzman Lastikler
Uluslararası otomotiv yan sanayi tedarikçisi ve lastik üreticisi Continental, ...
OPEC, 'stratejik petrole' karşı!
Petrol İhraç Eden Ülkeler Teşkilatı (OPEC) Genel Sekreteri Abdullah El ...
 
Otobüs kamyonla çarpıştı!
İZMİR- Aydın otoyolunda Tanju Biba yönetimindeki yolcu otobüsü, önündeki ...
YİNE F1 PZERO, YİNE VETTEL
Türk Pirelli tarafından üretilen F1 PZero’nun sarı renkli yumuşak lastiğinin ...
DHL SUPPLY CHAİN yatırımda durmuyor!
Lojistik endüstrisinin dünya çapındaki pazar liderlerinden DHL’in tedarik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyonumsondakikasrcnews haberler şoförtürkiyetreyler