Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Aralık 2024 Cuma - 12:23

Türkiye ve İtalya Arasında İş Birliği: UND ve İtalya Taşımacılar Derneği ALIS; Geçiş Belgeleri ve Vize Sorunlarına Çözüm İçin Güçlerini Birleştirdi

Türkiye ile İtalya arasındaki güçlü ekonomik bağlara dayanarak, iki ülke arasındaki taşımacılıkla ilgili sorunlar, İtalya’da düzenlenen ALIS Genel Kurulu’nda gündeme geldi. Bu çerçevede, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ile İtalya Taşımacılar Derneği (ALIS), transit, ikili ve üçüncü ülke taşımalarının sorunsuz gerçekleştirilmesi ve TIR sürücülerine yönelik vize süreçlerinin hızlandırılması amacıyla önemli bir mutabakat zaptı imzaladı.

Türkiye ve İtalya Arasında İş Birliği: UND ve İtalya Taşımacılar Derneği ALIS; Geçiş Belgeleri ve Vize Sorunlarına Çözüm İçin Güçlerini Birleştirdi

Roma’da düzenlenen törene, İtalya Dışişleri Bakanı Antonio Tajani, İtalya Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Matteo Salvini, İtalya İçişleri Bakanı Matteo Piantedosi, Turizm Bakanı Daniela Santanche ve Lazio Bölgesi Başkan Yardımcısı Roberta Angelilli katıldı. İtalya Başbakanı Giorgia Meloni ise video konferans yoluyla destek verdi. UND Başkanı Şerafettin Aras, törende yaptığı konuşmada “Bugün burada yalnızca Türkiye ile İtalya arasındaki taşımacılığı geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda bölgesel lojistik altyapısının güçlenmesine de katkı sağlıyoruz. Bu anlaşma, ekonomik bağlarımızı güçlendiren tarihi bir adımdır.” ifadelerini kullandı.

 

Türkiye ve İtalya Arasındaki Ticari Bağ Güçleniyor

Türkiye, Avrupa ile ticaretinde İtalya’yı kritik bir ortak olarak konumlandırıyor. İki ülke arasındaki ticaret hacmi ihracatta 12 milyar Euro, ithalatta ise 14 milyar Euro seviyelerinde. Türkiye’den Avrupa’ya yapılan taşımaların önemli bir kısmı Ro-Ro yöntemiyle gerçekleşiyor. Ancak sınırlı geçiş belgeleri ve zorlu vize süreçleri, bu ticaretin önündeki en büyük engellerden biri.

 

Geçiş Belgesi Kotası Kritik Bir Sorun

İki ülke arasında taşımacılık yapan firmalara verilen geçiş belgesi kotası, ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kalıyor. Sadece 39.000 adetle sınırlı olan ikili geçiş belgelerinin yıl sonundan önce tükenmesi bekleniyor. Transit geçiş belgeleri ise yalnızca 7.000 adetle sınırlı durumda. UND Başkanı Aras, bu sınırlamaların yalnızca Türk taşımacılık sektörünü değil İtalyan ekonomisini de olumsuz etkilediğini ve Ayrıca üçüncü ülke geçiş belgesi kotasının halen tahsis edilmemesi, İtalyan mallarının Türkiye üzerinden Orta Doğu ve Asya’ya ulaşmasını kısıtladığını belirtti.

 

Vize Sorunları Ticaretin Önünde Engel

UND, TIR sürücülerine yönelik vize süreçlerinde yaşanan zorlukların, taşımacılık sektörünün ayrılmaz bir parçası olan ticareti de olumsuz etkilediğine dikkat çekiyor. Aras, İtalya’nın sürücüler için vize süreçlerini kolaylaştırmasının hem ticaret hem de lojistik altyapısı açısından kritik bir adım olacağını vurguladı:

“TIR yükü ve sürücüsü birbirinden ayrılamaz bir bütündür. Bu süreçlerde yaşanan gecikmeler, sadece lojistik sektörü için değil, ticaretin genel akışı için de büyük kayıplara yol açmaktadır.”

 

Çevre Dostu ve Sürdürülebilir Projeler

ALIS Başkanı Guido Grimaldi’nin iki ülke arasındaki çevre dostu gemi hatları gibi projelerine atıfta bulunan Aras, bu yatırımın sadece bölgesel değil, küresel lojistik ve ticaret ağlarını güçlendireceğini ifade etti. Türkiye’nin Orta Koridor, Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu üzerindeki stratejik rolü, İtalya’nın Trieste ve Bari limanlarıyla birleşerek Asya ile Avrupa arasında güçlü bir ticaret köprüsü oluşturuyor.

 

Ortak Vizyon ile Daha Güçlü Gelecek

İmzalanan mutabakat zaptı, taşımacılık sektörünü daha verimli ve sürdürülebilir hale getirme hedefi taşıyor. UND Başkanı Aras, bu anlaşmayı şu sözlerle değerlendirdi:

“Bu mutabakat zaptı, sadece bir iş birliği anlaşması değil, ortak vizyonumuzun bir göstergesidir. Türkiye ve İtalya olarak, lojistik ve ticarette daha güçlü bir geleceği birlikte inşa edeceğiz.”

 

İmzalanan bu anlaşma, Türkiye ve İtalya arasındaki taşımacılık engellerini kaldırarak ekonomik bağları daha da güçlendirmeyi ve her iki ülkenin uluslararası ticaretteki konumlarını sağlamlaştırmayı amaçlıyor. UND ve ALIS’in bu iş birliği, bölgesel ekonomilerin kalkınmasında ve ticaret hacimlerinin artmasında önemli bir rol oynayacak

 
Maxion BIONIC, Hafif Ticari Araç Jantları İçin Boyut ve Tasarım Limitlerini Zorluyor
 
''Taşımacılıkta İlave Belgelerle Yol Açıldı''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
15. Atlas Lojistik Ödülleri Sahiplerini Buldu
15 yıldır aralıksız devam eden “Atlas Lojistik Ödülleri” yarışmasının ...
Türk Devletleri Taşımacılık Dernekleri Birliği OTS-URTA Kuruldu
Türk Devletleri Teşkilatı'na üye ülkelerin taşımacılık dernekleri bir ...
Türk Bayraklı Gemiler 1 Ayda 2,4 Milyon Ton Yük Taşıdı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının Ocak-Ekim ...
 
ERKPORT YALOVA LİMANI’NDA OTOMOTİV TERMİNALİ VE PDI MERKEZİ KURDU
Deniz taşımacılığı ve liman hizmetleri sektöründe faaliyet gösteren Erkport, ...
Cavit Değirmenci Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği’ne İkinci Kez Başkan Seçildi
Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği’nin (GAİD), Olağan Seçimli Genel ...
Hopa Uluslararası Lojistik Kongresi Sona Erdi
Hopa’da bu yıl ilki düzenlenen Hopa Uluslararası Lojistik Kongresi, sektör ...
 
"Türkiye’yi Lojistikte Global Lider Yapmak Zorundayız!"
TOBB Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclisi Başkanı Şerafettin Aras, lojistik ...
Türk Karayolu Taşımacılığı Darboğazdan Geçiyor
Dış ticaretimizde %25, iç taşımada ise yaklaşık %90 oranında paya sahip ...
Ticaret Bakanlığı, Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yeni Kurallar Getirdi
Ticaret Bakanlığı otomotiv sektöründe adil, rekabetçi ve istikrarlı piyasa ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsfahrerkamyonumdikkatbuslkwkamyoncutruck haberler