Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Eylül 2024 Salı - 14:38

Türk Karayolu Taşımacılığı Darboğazdan Geçiyor

Dış ticaretimizde %25, iç taşımada ise yaklaşık %90 oranında paya sahip karayolu taşımacılığı artan maliyetler ile boğuşuyor. Başta mazot, sigorta ve yol geçiş ücretleri gibi giderler, uluslararası navlun maliyetleri içerisinde yarıdan fazla paya sahip.

Türk Karayolu Taşımacılığı Darboğazdan Geçiyor

UTİKAD Başkan Yardımcısı Ayşem Ulusoy “Karayolu taşımacılığımız bir darboğazdan geçiyor. Navlunlar nakliyecinin maliyetlerini karşılamazken yüksek enflasyon sebebiyle işletme maliyetlerimiz artmaya devam ediyor.” dedi.

 

“NAVLUNLAR MALİYETLERİ KARŞILAMIYOR”

 

Ülkemizin dış ticaretinin bel kemiği konumundaki uluslararası karayolu taşımacılığı, sahip olduğumuz yaygın karayolu ulaştırma ağı sayesinde hem uluslararası hem de iç taşımalarda kapıdan kapıya yapılan nakliye operasyonlarında yüksek oranda tercih ediliyor. Ancak başta artış gösteren maliyetler olmak üzere karayolu taşımacılık sektörü büyük sorunlar ile baş ediyor.

 

Artış gösteren maliyetlerin karayolu taşımacılığının en büyük sorunu olduğunu söyleyen Ayşem Ulusoy, “Uluslararası kara nakliyesi dış ticaretimizin ayrılmaz bir parçası konumunda. Ülkemiz Avrupa için önemli bir ticaret paydaşı ve bu konumda olmamızın en önemli destekçisi karayolu nakliye sektörü. Ancak sektörümüzün navlun gelirleri maliyetlerimizi bile karşılayamayacak duruma geldi. Döviz kurundaki seyir ihracatçımızın faaliyetlerindeki hacmi ve karayolu nakliyesini de doğrudan etkiliyor. Karayolu filomuz atıl konumda kalıyor. Filomuzu çalıştırmak adına maliyetin altında yaptığımız taşımalar bile oluyor. Tüm bu zorluklar arasında güçlü olduğumuz alanları korumamız çok önemli.” dedi.

 

“VİZE SORUNU DEVAM EDİYOR”

 

Artış gösteren maliyetlere ek olarak yapısal sorunların da karayolu taşımacılık sektörünü olumsuz etkilediğini vurgulayan Ulusoy, “Schengen vizesi temininde yaşanan sorunlar yapısal bir sorun olarak karşımızda duruyor. Nakliye firmaları sürücüleri için vize randevusu almakta zorlanıyor; yapılan başvurularda ret oranı arttı ve başvurular çok uzun sürelerde sonuçlanıyor. Küresel sürücü açığı sorununa ek olarak vize problemlerinin karayolu nakliyecisini olumsuz etkilemeye devam ettiğini vurgulayan Ayşem Ulusoy, “Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından açıklanan verilere göre Türkiye sürücü açığı en fazla ülkelerden bir tanesi. Bunun üzerine vize retleri mesleğin tercih edilmemesi yönünde etki yaratıyor. Sınır kapılarındaki uzun bekleme sürelerini de göz önüne alırsak sürücü sorununa acil ve kalıcı çözüm getirilmemesi halinde sektörün sürücü istihdam kapasitesi büyük ölçüde azalacak.” diye konuştu.

 
Depolama Sektöründe Yakın Gelecekte, 215 Bin Kişiye İstihdam Sağlanırken 20,8 Milyar Dolar Ciro Elde Edilebilir
 
Grimaldi Group Italya ve Türkıye Arasındakı Ilk Ro-Ro Hattını Açıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ticaret Bakanlığı, Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yeni Kurallar Getirdi
Ticaret Bakanlığı otomotiv sektöründe adil, rekabetçi ve istikrarlı piyasa ...
UND, Türk Sürücülerine Uygulanan Vize Engeline Karşı İmza Kampanyası Başlattı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Türk sürücülerine uygulanan Schengen ...
Kamyonculuk Sektörünü Değiştiren 7 Teknoloji
Otomasyon, büyük veri ve nesnelerin interneti gibi teknolojiler, kamyonculuk ...
 
TIR Sürücülerinin Vize Sorunu Birleşmiş Milletler'de Görüşüldü
BM’de yapılan TIR sürücülerinin yaşadığı Schengen vize konusunun görüşüldüğü ...
"Kalkınma Yolu ile Bütün Avrupa’ya Ulaşacağız"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Uluslararası Ulaştırma ...
UND Heyeti TÜSİAD’ı Ziyaret Etti: Lojistik ve İhracat Konuları Masaya Yatırıldı
UND Başkanı Şerafettin Aras liderliğindeki UND heyeti, TÜSİAD (Türk Sanayicileri ...
 
LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ SON GELİŞMELER!
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Kamyonum Dergisi Nuray Pekcan’ın sorularını ...
Türk Devletleri Teşkilatı, TDT Ulusal Taşımacılık Dernekleri Birliği Kuruluyor
Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkelerin Dernekleri arasında birlik, ...
"Orta Koridor’da Ülkemizin Konumunu Güçlendireceğiz"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, 2028 yılında 1 trilyon 589 milyar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutrucklkwkamyonumfahrersrcsondakikadikkatnews