Türkiye lojistik sektörü son yıllarda yabancı yatırımcılar için de cazip hale geldi. Bölgesindeki coğrafi avantajlarıyla lojistik üs olma yolunda ilerleyen Türkiye, yabancı firmaların gözdesi konumunda bulunuyor. Ancak son yıllarda yabancı plakalı araçların ihraç taşımalarından aldığı pay sürekli olarak artış gösterirken bu durum yerli lojistik firmaların yüzdelerini düşürüyor.
İhraç taşımalarının bir yıllık dönemi incelendiğinde Türkiye plakalı araçların sefer sayısında %0,2’lik bir artış yaşanırken, yabancı plakalı araçların sefer sayısında %10’luk bir artış gözlendi. İhraç taşımalarında Türkiye plakalı araçların pazardan aldığı pay 2011 yılında %82 iken 2012 yılında bu oran %81’e düştü böylelikle yabancı plakalı araçların aldığı pay %19’a yükseldi.
Uzun Vadede Destek Gerekiyor
Türkiye’nin en genç filosuna sahip Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, bu durumun uzun vadede yerli firmalar için bir sorun olabileceğini söyledi. Ankara, “Kota, vize gibi maliyet artırıcı etkenler, özellikle Avrupa ülkelerine yönelik taşımalarda yabancı plakalı araçlar karşısında yerli firmaların rekabet gücünü azaltıyor” dedi. Taner, Ankara bu durumun önüne geçmek için dernekler ve Ulaştırma Bakanlığı’nın organize olarak ciddi atılımlar yapması gerektiğini belirtiyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |