Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, Türk denizcilik sektörünün 17.5 milyar doları aştığını, Türkiye’nin dış ticaretinin yüzde 87’sinin de denizyoluyla yapıldığını açıkladı. Denizcilik ve ilişkili sektörlerde istihdam edilen kişi sayısının 1 milyona yaklaştığını belirten Turhan, dünya deniz ulaştırması pastasından Akdeniz havzasının payının yüzde 25'in üzerinde olduğunu bildirdi. Yine denizcilik sektörü üzerine bir açıklamada bulunan Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur, dünya ticaretinin yüzde 90’ının deniz yoluyla gerçekleştiğini belirtti.
Denizcilik sektörünün dünya ve ülkemiz ekonomisi için öneminin giderek artması, bizleri bu alana “daha yakından bakmamız gerektiğine” sevk etti. Nitekim tam da bu günlerde, dünyanın en büyük denizcilik ve lojistik firması DFDS’nin, Akdeniz’in en büyük Ro-Ro gemisi “Ephesus Seaways”i, Pendik-Trieste hattında kullanıma sunması, ne kadar doğru bir karar verdiğimizi gösterdi. Kamyonum olarak, her biri ülkemiz ve dünya ekonomisi için çok kıymetli olan limanlarımıza ilişkin bilgileri okurlarımıza sunmaya karar verdik. Limanlar dosyamızın ilk bölümünde, Türkiye’nin en geniş hinterlandına sahip olan, yılda 30 milyon tondan fazla yük elleçlenen Mersin Uluslararası Limanı’nı yakından tanıyacağız.
Almanca kökenli bir sözcük olan “Hinterlant”, Coğrafya bilimine ait bir kelime. Bir limanın yük aldığı ve verdiği geri sahasındaki ekonomik coğrafyayı ifade ediyor. Hinterlant çapının büyüklüğü, limanın geri sahasındaki ekonomik faaliyetler ve ulaştırma alt yapısının niteliğine göre değişkenlik gösteriyor.
Ülkemizin en geniş hinterlandına sahip liman, Mersin Uluslararası Limanı’dır. (Mersin International Port- MIP) Bunun nedeni ise Batı yönüne gidildiğinde 3. taraflara hizmet veren ilk limanın, çok uzak bir noktadaki Antalya Limanı olmasıdır. Ayrıca MIP’in demiryolu bağlantısı da bulunuyor. Bu sayede liman hinterlandı, Kuzey ve Doğu sınırlarına da yayılıyor.
Yılda 30 Milyon Tonun Üzerinde Yük Elleçleniyor
MIP’de konteyner, genel kargo, proje kargo, Ro-Ro, kuru dökme yük ve sıvı dökme yük, yolcu, gemiden konteynere direkt dökme yük hizmetleri veriliyor. MIP, tüm liman hizmetlerini aynı sahada verebilen Türkiye’deki çok amaçlı en büyük liman özelliğini taşıyor. 21 adet rıhtım bulunan limanda, büyüklüğüne göre aynı anda 30'a yakın gemiye yükleme - boşaltma hizmeti verilebiliyor. Yılda 30 milyon tonun üzerinde yük elleçleniyor.
4 Hatlı Demiryolu Terminali
MIP (Mersin Uluslararası Limanı), Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş, Konya, Karaman, Ankara ile diğer sanayi şehirlerine ve uluslararası tren istasyonlarına bağlantılıdır. Ayrıca liman sahası içerisinde konteyner taşımacılığını sağlayan 4 hatlı demiryolu terminali bulunuyor. Terminalde Ankara, Kayseri, Konya, Gaziantep, Kahramanmaraş, Irak, İran ve diğer bölge yüklerine hizmet veriliyor.
Gelişmiş Sanayi Şehirlerine Otoban Bağlantısı
Mersin Uluslararası Limanı, Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş, Konya ve gelişmiş sanayi şehirlerine otoban ile bağlantılıdır. Ayrıca etkin karayolu taşımacılığı sayesinde Orta Doğu ülkelerine ulaşım sağlanabilmektedir.
Serbest Bölgeye Yakınlık, Yük Trafiğini Olumlu Etkiliyor
Mersin Serbest Bölgesi, Mersin Uluslararası Limanı'yla bitişik konumda olup, liman içerisinde "koridor" adı verilen bir karayoluyla bağlantılıdır. Mersin Uluslararası Limanı’nın serbest bölgeye yakınlığı yük trafiğini olumlu yönde etkilemekte ve yük sahiplerine zaman tasarrufu sağlamaktadır. Mersin Uluslararası Limanı, serbest bölgeye koridor ile bağlanabilen Türkiye’deki tek limandır.
360 Derece Hareketli 406 Kamera ile Devamlı Gözetim
Yeni biyometrik kimlik kartları, giriş- çıkışları kısıtlayarak sadece yetkili personele geçiş hakkı tanıyor.
El ve araç terminalleri, saha ve rıhtımlarda gerçek zamanda bilgi girişi sağlayabilmek için kullanılıyor.
Liman, çeşitli noktalara yerleştirilmiş 360º derece hareketli 406 adet CCTV kamera ile devamlı gözlem altında tutuluyor.
Konteyner Mühür Kontrolü Uygulamasının aktif olduğu limanda, dolu konteynerlerin mühür kontrolleri yapılıyor. Uluslararası gemi ve liman güvenliği hizmeti sağlanarak uluslararası liman işletmeciliği standartlarına uygun olarak hizmet veriliyor.
Rakamlarla Mersin Uluslararası Limanı
Toplam Liman Sahası: |
112 Hektar |
Toplam Rıhtım: |
21 |
Max. Derinlik: |
15,8 m |
Dizayn Kapasitesi: |
2.600.000 Teu / Yıl |
Genel Kargo Elleçleme Kapasitesi: |
1.000.000 Ton / Yıl |
Dökme Katı Yük Elleçleme Kapasitesi: |
8.000.000 Ton / Yıl |
Dökme Sıvı Yük Elleçleme Kapasitesi: |
1.000.000 Ton / Yıl |
Ro-Ro Kapasitesi: |
150.000 Adet-Araç /Yıl |
Toplam Rıhtım Uzunluğu ( 3370 m) |
|
Hedeflenen gemi uzunluğu: |
Uzunluk 387 m |
Hedeflenen Gemi Kapasitesi – 18k TEU |
|
Rıhtım Vinçleri |
|
Gantry Vinç: |
12 |
Mobil Vinç (MHC): |
5 |
Pilotaj-Römorkör-Palamar Servisleri: |
7/24 saat |
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|
|
|||||
|