Altınordu Treyler Savunma Sanayii Grp. Bşk. Veysi Dalkılıç ile Türkiye’de ilk defa üretilen 10 dingilli lowbed hakkında bilgi aldık. “. Ürünün temelini oluşturan hidrolik sistemin tamamı kendi tasarımımız olup 117,4 Ton Resmi kapasiteye, 140 Ton Teknik kapasiteye sahiptir. Manevra kabiliyetinin arttırılması için ürünümüz 10 Aks, 8 hidrolik döner olarak üretilmiştir.” diyen Dalkılıç böyle bir ihtiyacın nasıl doğduğunu, daha önce neden yapılamadığını bizlere anlattı.
“Özel Proje Taşımacılığı İçin İhtiyaç Artmıştır”
“1972 yılında Altınordu Karoser San. Ve Tic. Ltd. Şti. olarak faaliyete başlayan şirketimiz, 1983 yılından itibaren ALTINORDU Treyler San. ve Tic. Ltd. Şti. olarak toplam 42 yıldır treyler ve her çeşit römork imalatı ile konusunda sektörünün uzman ve önde gelen kuruluşlarından biri olarak ülkemizde ve yurt dışında hizmet vermektedir. Firmamız 15.000 m² alana sahip fabrika alanında üretimini sürdürmektedir. Güçlü kadrosu ve AR-GE yatırımları ile Altınordu, treyler sektöründe global oyuncular arasında yer almaktadır.” diyerek firma hakkında bilgi veren Dalkılıç “Özellikle Türkiye’de özel proje taşımacılığında görülen artış ile sektörde yüksek taşıma kapasitesine ve manevra kabiliyetine yönelik olarak 10 dingilli lowbed ihtiyacı artmıştır.” diyor.
Ürünün detaylarını paylaşan Dalkılıç “Türkiye’de bu ihtiyaca yönelik olarak 10 dingilli lowbed üretimi ilk olarak Altınordu Treyler bünyesinde yapılmıştır. Ürünün temelini oluşturan hidrolik sistemin tamamı kendi tasarımımız olup 117,4 ton resmi kapasiteye, 140 ton teknik kapasiteye sahiptir. Manevra kabiliyetinin arttırılması için ürünümüz 10 Aks, 8 hidrolik döner olarak üretilmiştir. İhtiyaca yönelik olarak sistemimizde bütün akslar hidrolik döner olarak imal edilebilmektedir. Yapmış olduğumuz 10 Dingilli Lowbed, hidrolik deveboyunlu olup, kendi tasarımımız Deveboynu Yük Aktarma Sistemi’ne sahiptir.” diyor.
“Yenil Nesil Lowbed Başarı İle Üretildi”
Daha önceden böyle bir sistemin yapılamamasıyla ilgili olarak düşüncelerini paylaşan Dalkılıç bu durumu, “Bunun temel nedeni sistemin üretilmesi için gerek duyulan teknoloji, bilgi ve tecrübe ile yapılması gereken Ar-Ge yatırımıdır. Bünyemizde yapılan Ar-Ge yatırımı ile oluşturulan ekip ve tasarım – analiz - test gibi Ar-Ge kabiliyet kazanımları ile Altınordu Treyler Türkiye’de yüksek taşıma ve manevra kabiliyetine sahip yeni nesil lowbed üretimini başarı ile tamamlamıştır.” şeklinde açıklıyor.
Ürünlerinin daha çok özel proje taşımacılığı sektöründe kullanıldığını dile getiren Dalkılıç “Proje taşımacılığı, inşaat sektörü (Büyük iş makinaları), makine sanayii (Büyük makinalar vb.), ebatsız ağır yükler (Uçak gövdesi, vagon, trafo, jeneratör, gemi, tank, boru vb..), enerji sektörü (Rüzgar türbin kanatları) gibi sistemlerin taşınmasında faaliyet göstermektedir.” diyor.
“Servis Ağımızı da Geliştirdik”
10 Dingilli Lowbed’in ülkemizde üretilmesinin avantajlarını anlatan Dalkılıç sözlerine şöyle son veriyor; Son zamanlarda ülkemizde enerji, inşaat, makine ve savunma sanayi konularında büyük projelerin yapılması ile Türkiye'de özel proje taşımacılığı gelişmiş ve bu gelişme ile taşıma kapasitesi ve manevra kabiliyeti yüksek lowbedlere talep artmıştır. Türkiye’de bu tür özel kabiliyetlere sahip lowbed üretiminin olmaması ihtiyaç sahibi firmaları gereksinimlerini yurtdışından sağlamaya yönlendirmiştir. Ancak ileri ki zamanlarda araçlarda ortaya çıkabilen teknik arızaların yurt dışı servis ağları ile çözülmeye çalışılması ile tedarikçi firma iş gücü, maliyet ve iş kaybı olarak büyük zarara uğramaktaydı. Ülkemizde yaşanan bu sıkıntıların giderilmesi için Altınordu Treyler bu tür özel araçları üretmiş olup servis ağını da geliştirmiştir. Bu şekli ülkemizde proje taşımacılığı yapan firmaların ihtiyaçlarına yönelik çözümler Altınordu Treyler tarafından sağlanmıştır.”