Türkiye’de vergi avantajına rağmen küçük hacimli motora sahip otomobillere ilgi azaldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye’de geçen yıl 746 bin 395 otomobilin trafiğe kaydı yapıldı. Buna göre, geçen yıl satışı yapılan 746 bin 395 sıfır otomobilin 300 bin 378’ini (yüzde 40.2) 1501-1600 silindir hacimliler oluşturdu. 2011’de trafiğe kaydı yapılan 602 bin 248 araç içindeki 1501-1600 silindir hacimli otomobillerin oranı yüzde 28.9’du. 1401-1500 arası silindir hacmine sahip otomobillerin oranı 2011’den geçen yıla kadar yüzde 17.3’ten yüzde 22.4’e yükseldi.
Motorlar güçlendi
Motor hacmi düşük olan otomobillere olan ilgi yıllar içinde azalarak, 2011’den 2015’e kadar yüzde 21.3’ten yüzde 14.6’ya indi. 1300 cc’den daha küçük motorlu araçların oranı da aynı yıllarda yüzde 19.8’den yüzde 17.1’e geriledi. Bir otomobil firmasının Bursa bayisinin yetkilisi Mehmet Araz, 10 yıl önce 2000 motorlu dizel araçta 130-140 beygir güç alınırken, bugün yeni teknoloji ve turbo beslemesi sayesinde 1400 veya 1600 silindir hacimli motorlardan da aynı gücün elde edildiğini belirtti. Araz, vatandaşların daha fazla ödememek için 1500 ve 1600 silindir hacimli otomobilleri talep ettiğini dile getirdi.
(VATAN)