Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının açıklaması şu şekilde:
"UBAK İzin Belgesi Dağıtım Esasları Yönergesi'nin Geçici Birinci Maddesi gereğince, anılan Yönergenin 8 inci maddesinin birinci fıkrası (c) bendi kapsamında, 2021 yılı UBAK İzin Belgeleri dağıtımı değerlendirmelerinde sefer sayılarının belirlenmesinde, U-Net otomasyon sisteminde yer alan (Geçiş Belgesi+UBAK belgesi) çıkış sayıları esas alınmış olup, UBAK İzin Belgesi Ön Değerlendirme Listesinde yer alan firmaların listede yer alan verilerine ilişkin itirazda bulunmak istemeleri halinde, başvuru dilekçelerini en geç 2 Kasım 2020 (31 Ekim 2020'nin resmi tatil olması nedeniyle) tarihi mesai bitimine kadar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına göndermeleri gerekmektedir. Öte yandan, Covid-19 pandemisi nedeniyle, başvuruların ubaksubesi.kdgm@uab.gov.tr elektronik posta adresine iletilmesi ya da Bakanlığımız genel evrak birimine ulaştırılması gerekmektedir."