Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Ocak 2014 Cuma - 17:00

UND Başkanı Çetin Nuhoğlu'ndan açıklama

Döviz kurlarındaki yükseliş ve belirsizlik öncelikle reel sektörü ve ihracatı vurur.

UND Başkanı Çetin Nuhoğlu ndan açıklama

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Ömer Çetin Nuhoğlu, döviz kurlarındaki yükselişe ilişkin, "Oynak piyasa ve belirsizlik öncelikle reel sektörü ve ihracatı vurur. Dövizin yükselmesi, Türkiye'nin ihracatının önünü açmaz. Kurların yükselmesi, Türkiye'nin ihracatını dolayısıyla da Türk taşımacılığını etkiler" dedi.

Nuhoğlu, düzenlenen basın toplantısıyla sektörün 2013 yılı değerlendirmelerini ve 2014 yılı öngörülerini paylaşarak, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.

Dolarda yaşanan yükselişe değinen Nuhoğlu, "Bu kadar yüksek kurlar hem gerçekçi değil, hem sürdürülebilir değil. Oynak piyasa ve belirsizlik öncelikle reel sektörü ve ihracatı vurur. Dövizin yükselmesi, Türkiye'nin ihracatının önünü açmaz. Kurların yükselmesi, Türkiye'nin ihracatını dolayısıyla da Türk taşımacılığını etkiler" değerlendirmesinde bulundu.

Bu yıl orta vadeli programda yer alan 166 milyar dolarlık ihracat hedefinin yakalanabileceğine yüzde 100 inandıklarını dile getiren Nuhoğlu şunları anlattı:

"Avrupa ülkelerindeki ekonominin düzeliyor olması bu inancımızın en büyük nedeni. Uluslararası nakliye ve Batıya yapılan taşımalar 2014 yılında yüzde 15 artacaktır. Biz toplam 575 bin sefere çıkacağımızı planlıyoruz, bu seferlerimizin içinde de Türkiye'nin pazar payının 400 binlere çıkacağını hesap ettik. Bu demektir ki yabancıların payı yüzde 35'in daha altına inecektir, Türk taşımacılar yüzde 70 seviyesinde pay alacaktır."

Nuhoğlu, Türkiye'nin ihracatındaki Türk taşımacıların payını artırırken hiçbir zaman korumacılık istemediklerinin altını çizerek, şunları kaydetti:

"Ne teşvik ne de ayrımcılık istiyoruz. Çok net mesajımız eşit bir şekilde her ülkeyle rekabet etmeye hazır olduğumuzun bilinmesidir. Eşit şartlar altında bu çalışmaları, bu mücadeleyi, bu rekabeti sürdürmektir. Ama siz, bir başka ülke, kamusunu yanına alarak, oradaki güçleri, sivil toplumu, devleti yanına alarak Türkiye'nin taşımalarını engellemeye çalışıyorsanız bu bizim kabul edeceğimiz, karşısında susacağımız bir model değildir. Eşit şartlar derken şunu kastediyoruz; bir Bulgar taşıyıcısı Türkiye'den malı alıp Almanya'ya getirirken geçiş parası olarak ne ödüyorsa, ben de onu ödeyeceğim. Bu eşitsizlikleri ortadan kaldırmak zorundayız." 

 "DTÖ üyesi hiçbir ülke, kendi ülkesi üzerinden geçerek başka bir ülkeye taşıma yapmayı engelleyemez"

 Dünya Ticaret Örgütü'nün Bali'deki toplantısında 159 ülkenin bir imza attıklarını hatırlatan Nuhoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

"Daha önceden de söylemiştik. Dünyanın refahının gelişmesi, ülkeler arasındaki gelir dağılımının sağlanabilmesi için taşımacılık engellenemez. DTÖ'nün temel yasasıdır. DTÖ üyesi hiçbir ülke, kendi ülkesi üzerinden geçerek başka bir ülkeye taşıma yapmayı engelleyemez, gerek miktar gerek herhangi bir vergiyle engelleyemez. Bu, Bali'de paraf edildi, Temmuz 2014'de imzalanacak. Serbest ticaret önündeki her engel kaldırılmalı. Bu anlamda 2014 yılı itibariyle, UND olarak net kararımız şudur; hiçbir Kara Ulaştırması Karma Komisyonu (KUK) toplantısında, hiçbir Karma Ekonomik Komisyonu (KEK) toplantısında transit geçişi konuşmayacağız. Artık transit geçişler o ülkenin konusu değildir. Ben diğer ülkelerle yaptığım KUK ve KEK toplantılarında ikili taşımayı konuşabilirim, üçüncü ülke taşımalarını konuşabilirim ama transit o ülkeyle benim ilişkim benim tartışacağım konu değildir."

Transit konusunun iki ülkenin tartışıp konuşabileceği konular olmadığının altını çizen Nuhoğlu, "Transit geçişi insan hakkı gibidir, uluslararası kabul görmüş adalet kavramı gibidir. Bunu net bir şekilde tanımlayacağız. UND olarak net tavrımız budur, hiçbir ülkeyle transit taşımayı konuşmayı şiddetle reddediyoruz, bunun için de o ülkelerin bu konuyu gündeme getirdiği hiçbir toplantıda olmayacağız. Bunu hem kendimiz açısından hem de ülkemiz açısından bir onur meselesi yaptık" bilgisini verdi.

Nuhoğlu, bu kapsamda kamunun önderliğinde, içinde TOBB, TİM, TÜSİAD, MÜSİAD gibi sivil toplum örgütlerinin de olduğu, detaylarının daha sonra açıklanacağı bir çalışma içinde olduklarının bilgisini vererek, "İsmi bugün bir alıntı olarak İtalya'dan alınan Patronati fonunu oluşturmaya başladık. Bireysel olarak bu mücadeleyi veremiyoruz belki ama oluşturulan bu grup, tüm ülkelerle birebir mücadelesini yapacak belki 20 ülkede 20 dava açılacak" diye konuştu.

2006 yılında, Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı UBAK'ın dönüşümü sürecinin sonunda kurulan Uluslararası Ulaştırma Forumu (International Transport Forum - ITF), ile ilgili düşünceleri hakkında da açıklamalar yapan Nuhoğlu, ITF'in işleyiş amacına ilişkin bilgiler vererek, gelinen noktada Türkiye'nin ITF konusunda en fazla belge sahibi iki ülkeden biri olmasına rağmen, ITF'in tamamen Türkiye aleyhine çalışan bir model haline geldiğini belirtti. Nuhoğlu, ITF belgesinin mevcut haliyle Türk taşımacılığına ciddi zararlar verdiğini söyledi.

 "2014 yılında, özellikle Batıya olan taşımacılıkta ciddi artış olacak"

 Toplantıda sektörün 2013 yılı değerlendirmesi ve 2014 yılı öngörülerinden de bahseden Nuhoğlu, 2013 yılının yoğun geçtiğini, 2014 yılında da özellikle Batıya olan  taşımacılıkta ciddi artışlar olacağını öngördüklerini anlattı.

Türkiye'nin tüm ihracat taşımalarında geçtiğimiz yıl ciddi bir artış yaşandığı bilgisini veren Nuhoğlu, geçen yıla ilişkin şunları ifade etti:

"2012 yılında toplam 1 milyon 464 bin seferden, 2013 yılını 1 milyon 542 bin seferle kapattık. Yani Türkiye'nin ihracatında, yabancılar ve Türkler dahil tüm ülkelere yapılan taşımalarının toplamında yüzde 6'lık bir artışa eriştik. Burada birinci sırada yer alan ülke geçtiğimiz sene olduğu gibi 626 bin ile Irak olmuştur. İkinci büyük pazarımız Almanya ve 98 bin taşıma ile önceki yılla aynı. Üçüncü en büyük bölge Azerbaycan Nahçıvan Bölgesi ve burada yüzde 50'ye yakın bir artış var. Gürcistan'da büyük bir düşüş kaydettik. ve çok çarpıcı bir şey var ki, toplam Suriye taşımalarımız 2012 yılında 22 bin iken 56 bine çıktı."

 

 
Hem üreticiyi hem tüketiciyi üzecek eylem
 
Proton'dan geliştirilmiş gövde karoser
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 24 Ocak 2014 Cuma 22:00

yabanci araclarin ulkemize boş gelip biz nekliyecileri çok etkiliyor bunlar biz nakliyecileri zor duruma düşürüyor buna care bulmak lazim bu cidi bir sorundur

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hem üreticiyi hem tüketiciyi üzecek eylem
Antalyalı nakliyecilerin eylem kararının, hem üretilen ürünün yaklaşık ...
Kamyoncuların sıkıntıları bitmek bilmiyor
Son zamanlarda artan kamyoncu eylemleri kamyon şoförlerinin ve nakliyatçıların ...
Emirates, Dublin seferlerini artırıyor
Tüm dünyada insanları ve şehirleri birleştiren Emirates, 1 Eylül 2014 ...
 
Pirelli’den kış yönetmeliğine uygun lastik
Ağır vasıta lastik pazarındaki liderliğini sürdüren Pirelli, Türkiye ...
Otokar'dan Kocaeli’ye 36 adet otobüs
Türkiye otobüs pazarının lideri Otokar, Kocaeli Belediyesi’ne 20 adet ...
Lassa Energia 100S şehre iniyor!
Türkiye lastik sektörünün lideri Brisa, şehir içi otobüs kullanıcıları ...
 
Avrupa'nın 1 numarası Renault oldu
Renault Grubu, Avrupa’da en hızlı büyüyen grup oldu ve uluslararası büyümesini sürdürdü.
Toyota Türkiye'den teknik eğitime destek
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş., sosyal sorumluluk anlayışı ve topluma ...
Pegasus’un yeni iş ortağı Transfer444 oldu
Transfer444 iş birliği ile Pegasus misafirleri havalimanlarından diledikleri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikafahrertreylerbusşofördikkatsrc haberler truck