Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Aralık 2018 Salı - 10:21

UND'den Takograf ve AETR EĞİTİMİ

UND, dijital takograf kullanımı ve AETR Konvansiyonu eğitimi gerçekleştirerek, Avrupa Birliği-AETR Sözleşmesi'ne ve Trafik Kanunu'nun 98’nci Maddesine göre yapılması ve yapılmaması gerekenleri katılımcılara aktarıldı.

UND den Takograf ve AETR EĞİTİMİ

Taşımacılık sektöründe en önemli rekabet unsurunun, uygun fiyat ve hızlı teslimattır olduğu ancak hızın beraberinde hata riskini artırırdığına dikkat çekilen eğitimde, Avrupa Birliği-AETR Sözleşmesi'ne (şoförlerin sürüş ve dinlenme süreleri) ve Trafik Kanun'nun 98’nci maddesine göre yapılması ve yapılmaması gereken neler varsa eğitim katılımcılarına aktarıldı.

UND'nin Takograf ve AETR Eğitiminde üzerinde durulan satır başlıkları ise şöyle:

Araç Sahiplerinin ve Firmaların Sorumlulukları 

Takograf verileri, kişisel veri kapsamında değerlendirildiğinden, sorumlunuzu belirleyip, kendisini konuyla ilgili bilgilendirmek ve MERSİS’e kaydetmekle,

Sürücülerin izin, hastane ve diğer görev gibi faaliyetlerini belgeler ve belgeyi sürücüye vermekle,

Firma için firma kartı, sürücüler için sürücü kartı mutlaka alınmalıdır.

Yeterli miktarda onaylı dijital takograf kağıdı veya analog takograf diskini sürücüye vermek.

Elektrik kesintileri, tamir ve bakım süreçleri bir tutanakla belgelenmelidir.

Sürücüye, katedilen mesafe veya taşınan yük miktarına bağlı olarak ek ödeme yapılması (sefer başına teşvik primi) suçtur.

Mühür sökme işlemlerini (şanzıman indirme, araç takip sistemi takma) tutanakla belgelemek.

Firma kartları kullanılarak her 90 günde bir takograf cihazındaki veriler her 28 günde bir günde bir sürücülerin kartlarındaki veriler mutlaka indirilmeli ve bir yıl süreyle saklanmalıdır (Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre 5 yıl).

Takograf cihazının düzgün çalışıp çalışmamasından hem sürücü hem de firma sorumludur.

AB Ülkelerine yönelik taşımalarda kullanılan ve 16 Haziran 2010 tarihinden önce tescil olan araçlarınızda ANALOG Takograf Cihazı varsa kullanmaya devam edin. Arıza yapmadığı sürece değiştirmek zorunda değilsiniz.

Türkiye sınırları içinde yapılan taşımalarda kullanılan ve 30 Haziran 2014 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda DİJİTAL Takograf cihazı kullanımı zorunludur.

Sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili sürücüler mutlaka bilgilendirilmeli ve eğitilmelidirler.

Nakliye operasyonlarının kurallara uygun olarak planlanması firmanın sorumluluğundadır. Yani günde 9 saatten maksimum 650-700 km yol katedilebilirken, 850-900 hatta 1.000-Km yol katedilmesini talep etmek veya zorlamak çok büyük suçtur.

İndirilen veriler ve takograf diskleri incelenmeli, kurallara uygun olup olmadıkları kontrol edilmeli, kuralların ihlal edilmesini önleyici tedbirler alınmalıdır.

Denetim makamları tarafından veriler talep edildiğinde (son 1 yıl) eksiksiz ve istenildiği formatta verilmelidir.

Takograf cihazlarının tamir ve periyodik (kalibrasyon ayarları) muayeneleri zamanında yaptırılmalıdır.

Aracınızı sattığınızda veya kaza sonucu hurdaya ayırdığınızda mutlaka ama mutlaka servise yazı yazarak durumu bildirin ve takograf cihazındaki verilerin transferini sağlayıp firma kaydını sildirmelisiniz. Yoksa yeni kullanıcının yaptığı tüm işlemler, sizin faaliyetinizmiş gibi kayıt olmaya devam edecektir. 

Sürücülerin Çalışma ve Dinlenme Süreleri / AETR Sözleşmesi'ne Göre

Sürüş Molası : 4,5 Saat sürüşten sonra en az 45 dakika sürüş molası zorunludur. Sürüş molası 2 bölüm halinde kullanılabilir. Şayet 2 bölüm halinde kullanılacaksa kısa olan Molayı ilk defasında vermeniz gerekir. (örneğin, 1 x 15 dk. ve 1 x 30 dk. olarak / verilen bu mola süreleri en az verilmesi gereken süreler olup, uzatabilirsiniz).

Günlük Araç Kullanma Süresi : Günde en fazla 9 saat araç kullanılabilir. Bu süre bir hafta içinde 2 defa 10 saate çıkarılabilir. Bu durumda, haftada toplam sürüş süreniz her ne olursa olsun 56 saatten fazla olamaz.

Günlük Dinlenme : Dinlenme, mola kavramından tamamen bağımsız, günün sonunda en az 11 saat olarak uygulanır.

2 haftalık zaman zarfında 3 defa günlük dinlenme süresi 9 saat olarak uygulanabilir.

Günlük dinlenme süresi 2’ye bölünürse 3 + 9 = 12 saate çıkar (1 saat ilave olur).

Günlük dinlenme süreleri 24 saat içinde tamamlanmalıdır.

Çift şoför durumu söz konusu ise günlük dinlenme süresi AETR’ye göre 30 saat içinde en az 9’ar saat, Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre 8’er olarak uygulanır.

Haftalık Dinlenme : En az 45 saat olarak uygulanır. 24 saate kadar kısaltılabilir. Ancak birbirini takip eden 2 hafta içinde haftalık dinlenme süresi ilk hafta 24 saat, 2’nci hafta 45 saat olarak uygulanmalıdır (ya da ilk hafta 45 saat ise, 2’nci hafta 24 saat olmalı). Müteakip (ardı ardına 3 hafta) 3 hafta içinde eksik kalan sürenin telafisi zorunludur.

Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi : Bir hafta (6 günde) azami 56 saat araç kullanılabilir.

2 Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi: Azami 90 saattir. Yani ilk hafta 56 saat kullanan bir şoför 2’nci hafta 34 saat araç kullanabilir.

 

 
Mercedes-Benz Sivas'ta 'Yıldız Kızlar'la
 
Otokoç'tan Kış Lastiği Hizmeti
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Serdaratas 21 Ağustos 2023 Pazartesi 18:47

Haftalık dinlenme süresi 24 saat veya 45 saat i araç içindemi yoksa araç tek edilerek araç dışında bir oteldemi geçirmek zorundayız.varsa hangi yasaya veya neye göre yapacagız.

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Sivas'ta 'Yıldız Kızlar'la
ÇYDD ile ortaklaşa yürütülen “Her Kızımız Bir Yıldız” projesi kapsamında, ...
Alternatif Ro Ro İtalya Hattı'ndan Çıktı!
Alternatif Ro Ro, İtalya Hattı'ndan çıktı. Bundan sonra sadece Çeşme-Fransa ...
MAN, Pazar Pozisyonunu Korudu
Türkiye kamyon pazarında Ekim sonu itibari ile %11 ile çift haneli pazar ...
 
Mercedes-Benz Türk’e Türkiye İhracatçılar Meclisi’nden Ödül
Mercedes-Benz Türk; Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) bu yıl üçüncüsü ...
2019 Pirelli Takvimi Tanıtıldı
Kırk altıncı edisyon olan ve ünlü fotoğrafçı Albert Watson tarafından ...
Scania’nın Küçük Akülü Modeli Dünyada Fenomen Oldu
Çocukluğunu ağır vasıta sürücüsü babasının Scania kamyonlarında geçiren ...
 
C2 mi, L2 mi, R2 mi?
C2 belgesi sahipleri işlerini lojistik mantığı çerçevesinde yapmak istiyorsa ...
Lassa, 4.000’e Yakın Çiftçiye Destek Oldu
Brisa, ‘Lassa Sevdamız Toprak, Yarınlarımız Ortak’ sosyal sorumluluk projesi ...
2019 Avusturya Geçiş Ücretleri Belli Oldu
1 Ocak 2019'dan itibaren uygulanacak olan Avusturya geçiş ücretleri belli oldu.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikakamyonumlkwfahrer haberler newsbustreylersrc