Niğde-Çiftlik-Tepeköy kara yolu Ketençimeni bölgesinde incelemede bulunduktan sonra Niğde Valisi Sebahattin Öztürk'ü ziyaret eden Bakan Yıldırım, burada gazetecilere Ankara-Pozantı bağlantısını sağlayacak otoyol projesi hakkında bilgi verdi.
Yıldırım, 2000 yılında başlayan yol projesinin 2001 krizinden sonra 2002 yılında programdan çıkarıldığını hatırlattı.
Yolun 10 bölüm halinde ihale edilmesine rağmen bugüne dek ciddi bir çalışma yapılamadığını ifade eden Bakan Yıldırım, şunları kaydetti: ''Yolun proje bedeli 4 katrilyon lira. Bu projeyi tekrar yeni bir finansman modeliyle başlatma niyetimiz var. Bunun çalışmalarını yaptık. Ondan önce güneyden Ereğli'ye kadar olan bölümünü kendi imkanlarımızla yapacağız. Normal şartlarda Niğde'deki bütün kara yolu projelerine ayrılan ödenek 110 milyon YTL iken, biz otoyolu Ereğli'ye kadar bitirebilmek için 210 milyon YTL ilave ek ödenek ayıracağız.''
Demir yollarının Türkiye için hayati önemi taşıdığını, ancak demir yollarının uzun yılar ihmale uğradığını vurgulayan Bakan Yıldırım, şöyle devam etti.''60 seneye yakın bir ihmalin 3-5-10 senede yenilenmesi çok zor. Hem parasal imkan olarak, hem de zaman olarak bu mümkün değil. Ama bir yerinden başladık. Ankara-İstanbul'u yaptık, Ankara-Konya'yı ve Ankara-Sivas'ı yapıyoruz. Bütün yollarımız mutlaka elden geçecek. Demir yollarımızın bu ülkenin yükünü taşıması gerekirken, ülke demir yollarının yükünü taşır hale gelmiş. Bunu tersine çevirmek için projeleri başlattık. Ama bu tip projeler hem zaman hem de kaynak ister. O bakımdan bizim de zamana ihtiyacımız var. Adım adım 8 bin 600 kilometrelik demir yolu ağımızı elden geçireceğiz.
Ankara-Adana yolunu 2012 yılına kadar tamamen otoyola bağlayacaklarını belirten Yıldırım, Türkiye genelinde her yerde şantiye olduğunu, 780 bin kilometrekarelik alanda 1560 noktada sadece kara yolları şantiyeleri bulunduğunu kaydetti.
Yıl sonu itibariyle bölünmüş yol uzunluğunun 16 bin 500 kilometreye ulaşacağını ifade eden Yıldırım, sözlerini şöyle tamamladı: ''Bu çalışmalarla birlikte yıl sonu itibariyle bölünmüş yol uzunluğu 16 bin 500 kilometreye ulaşacak. Böylece, hedefimizi bin 500 kilometre aşmış olacağız. 2011 yılına geldiğimizde bu rakam 21 bin 500 kilometreye çıkacak.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |