Türkiye ihracatını ciddi ölçüde tehdit eden bu problemler uluslararası taşımacılık alanında faaliyet gösteren 1300 taşımacı kurumu ve 45 bin sürücüyü mağdur ediyor.
Şoförlerin Schengen sınırlarında kalış süresinin tespitinde izlenen yöntemin yanı sıra Türk TIR şoförlerine daha önce 6 ayda 90 gün kalış süreli olarak Schengen vizesi veren Almanya bu süreyi 45 güne indirdi. Normal bir Avrupa seferini ortalama 20 günde tamamlayan sürücü, yaklaşık 15 gün Schengen ülkelerinde kalırken bir TIR şoförünün 6 ayda ortalama en az 90 gün vizeye ihtiyacı bulunuyor. Ancak bu süre en çok vize alınan Almanya’nın Ankara ve İzmir Konsoloslukları’nda 45 gün olarak uygulanıyor.
Ayrıca 90 günlük kalış süresinin aşılması durumunda sürücünün vize başvurusu reddedilmesi de başka bir probleme yol açıyor. TIR şoförünün pasaportu, giriş yapılan fakat Schengen Anlaşması’na taraf olmayan ilk AB ülkesinde mühürlenirken şoförün 3-4 gün sonra Schengen sınırlarına gireceği dikkate alınmaksızın, mühür tarihi Schengen sınırlarına giriş olarak algılanıyor ve bu uygulama vize süresini kısaltıyor. Dolayısıyla şu anda özellikle Schengen vizelerinde yaşanan problemlerden dolayı 45 bin TIR şoförü vize alamıyor ve ihracat seferleri tehlikeye giriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |