"Volkswagen’i Türkiye’ye Yatırıma Davet Ediyoruz"
Otomobil sektörüne yapılan teşviklerle üreticileri Türkiye’de yatırıma çekmeyi amaçlayan hükümet, bu konudaki girişimlerini hızlandırarak Volkswagen’i de yatırıma davet ediyor.
“Volkswagen konusu ağırıma gidiyor” diyen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Alman üreticinin Türkiye’de en çok satan marka olduğunu ancak üretimi bulunmadığını vurguladı. Bir ay içinde Volkswagen üst yönetimiyle biraraya geleceklerini, görüşmeyi Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’le birlikte gerçekleştireceklerini ifade eden Çağlayan, “Ferit Bey de yatırıma istekli. Başbakanımız da konuyu zaman zaman eleştiriyor. Bir yandan ülkenin en çok satılan markası olacaksın, diğer yandan da o ülkede üretimin olmayacak. Bu kez sıkıştırmaya kararlıyım” dedi.
Volkswagen’in yatırım kararları arasında Türkiye’nin bulunmadığını hatırlatan Çağlayan, “Aslında böyle bir teşvik sisteminden sonra kendileri kayıptalar. Sitem etmiyoruz, Volkswagen’i Türkiye’ye yatırıma davet ediyoruz. Çekinceleri nedir onları da öğrenmek istiyoruz” ifadesini kullandı. Çağlayan, Almanya Başbakanı Angela Merkel’in Türkiye ziyaretinde de konunun gündeme gelebileceğini belirtti.
"Yedi Düvele Duyuracağız"
Hükümetin yeni teşvik düzenlemelerini duyurmak için tüm dünyadaki otomobil şirketlerinin bütün üst düzey yöneticilerine ve yönetim kurullarına, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın imzasını taşıyan ve çeşitli dillere tercüme edilen açıklayıcı mektuplar hafta başından itibaren gönderilmeye başlanıyor. Bakan Çağlayan, “Bu mektuplarla yeni teşvik sistemlerimizi anlatacağız. Aynı şekilde ticari temsilcilerimiz de bulundukları ülkelerde bunları bizzat gidip anlatacaklar. Bunu yedi düvele duyuracağız” dedi.
2013te Yatırım Avantajlı
Yapılan desteklerle vergi yükünün neredeyse yarıya ineceğini söyleyen Çağlayan; “1.500 kişilik istihdam sağlayacak, 500 milyon TL’lik yatırım için 5. bölgeye uygulanan desteklerle yatırımcıya sağlanan reel yardım yüzde 30’a geliyor. Yani 150 milyon TL’sini geri alıyor. Ödeyeceği verginin yarısını neredeyse almıyoruz. 7 yıl SGK işveren payını biz ödüyoruz.
Asgari ücretli için ortalama bu rakam 200 lira civarında. Üstelik teşviklerden yararlanılabilmesi için bu yılın sonuna kadar yatırımın yüzde 10’unun başlamış ya da 50 milyon TL’nin üzerindeki yatırımlar için 5 milyon TL yatırmış olması yeterli. 2013’ten sonra yatırım yapacaklar içinse,muafiyet oranlarında azalmalar olacak.” dedi.
Yerli Otomobil 2 3 Ay İçinde
Sektör yöneticileriyle görüştüğünü söyleyen Çağlayan, ‘Bugüne kadar yerli otoya bu kadar yakın olmamıştım. Yaptığımız görüşmelerle yerli marka, yani bir Türk markasıyla üretim konusuna son derece yakın hissettim kendimi. İnşallah bunları da göreceğiz’ dedi.