Volvo Kamyon tarafından geliştirilen kombine fren sistemi, kaygan ve yokuş aşağı yollarda treyleri elektronik olarak stabilize ederek aracın dengesinin korunmasını sağlıyor ve kazaların minimize edilmesi hedefliyor. Trafik güvenliği alanında uzmanlaşan Volvo Trucks Kaza Araştırma Ekibi’nin yaptığı araştırmaya göre geçtiğimiz yıl yalnızca İsveç’te yaşanan kamyon kazalarının yaklaşık 60’ının kombine fren sistemiyle önlenebilir olması ise bu hedefi daha anlamlı kılıyor.
Volvo Trucks Trafik ve Ürün Güvenliği Direktörü Carl Johan Almqvist, “Her ne kadar azalma eğiliminde olsa da kamyon kazaları, Avrupa’da her yıl yaşanan 30 bin ciddi trafik kazasının yaklaşık yüzde 15’ini oluşturmayı sürdürüyor. Geliştirdiğimiz etkin kombine fren sistemi, stabilite ve çarpışma uyarı sistemleri sayesinde sürücülerin zorlu sürüş koşullarında riskli durumlardan kaçınmalarına yardımcı oluyoruz. Kombine fren de, trafik güvenliğini arttırma ve kamyonların sebep olduğu kazaları azaltma yönündeki uzun vadeli çalışmalarımızın en önemli parçalarından sadece biridir” dedi.
Kombine fren, dünyada yine ilk kez Volvo Kamyon tarafından kamyonlarda kullanılmaya başlanan elektronik stabilite programı (ESP) ile birlikte çalışıyor. ESP sistemi yüksek hızda verim gösterirken, kombine fren sistemi ise 40 km/s’nin altındaki hızlarda dahi aktif kalarak iki sistem bir arada çalıştığında aracın dengesini ve direksiyon hâkimiyetini arttırıyor.
Volvo Kamyon Fren Uzmanı Mats Sabelström, kombine fren sistemini ESP’nin düşük hızlarda çalışan bir versiyonu olarak açıklıyor. Araç, ineceği yokuşun başına yaklaştığında, sürücü sistemi manuel olarak devreye sokuyor. Sürücü ayağını gaz pedalından çektiğinde treylerin frenleri otomatik olarak devreye giriyor ve araç yokuşun sonuna ulaşana dek düzenli aralıklarla fren uyguluyor.
Kombine fren sistemi Volvo FH kamyon römorklarda ilk kez 2012 yılında, Volvo FM modelinde ise 2013 yılında kullanılmaya başladı. Sistem, Volvo FH ve Volvo FM yarı römork çekicilerdeyse 2014 yılında kullanılmaya başlanacak.
Kombine fren hakkında:
Fren, özellikle kaygan yollarda ve virajlarda yokuş aşağı sürüş güvenliğini arttırıyor.
Treyler frenlerini kısa aralıklarla uyguluyor
Aracın sürüş doğrultusunu düzelterek direksiyon hakimiyetini arttırıyor ve savrulma riskini azaltıyor.
Kombine fren, 40 km/s altında devreye giriyor.
Volvo FH kamyon römorklarda ilk kez 2012 yılında, Volvo FM kamyon römorklarda ise 2013 yılında kullanılmaya başlandı. Yarı römork çekicilerdeyse 2014 yılında kullanılmaya başlanacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |