1970’lerden itibaren Avrupa’da karayolu ile uzun yol ağır taşımacılık sektörü hız kazandı. Günlerce süren yolculuklarda, genellikle iki veya üç sürücünün aynı aracı sırayla kullanmaları alışılagelmiş bir durumdu. Uyumak ve dinlenmek için sürücüler güvenlik açısından hiç uygun olmayan şeklide, kabin içine sonradan eklenen bölümleri kullanmak zorundaydılar. Bu zorlu şartlar karşında Volvo Kamyon sürücülere daha güvenli ve rahat bir seçenek sunmak istedi. Globetrotter kabin uzun yol taşımacılığında daha güvenli sürüş sağlamak için tasarlandı. Böylece Volvo o güne kadar kimsenin öngörmediği bir ihtiyacı karşıladı. Önceleri sadece bir proje olarak üretilen kabinler, sektöre yeni bir bakış açısı getirmiş oldu.
Volvo Kamyon Avrupa Başkanı Claes Nilsson konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “Hiç şüphe yok ki Globetrotter kabinlerin Volvo’nun başarısında büyük katkısı olmuştur. Herkesin bildiği gibi güvenlik en çok önem verdiğimiz değerlerin başında gelir. Bu projeye gösterilen ilgili sayesinde güvenlik konusundaki çabalarımızın boşa gitmediği anlıyoruz” dedi.
Globetrotter kabin ilk üretiminden beri sürekli olarak yenileniyor ve geliştiriliyor. Volvo 1996’da içinde ayakta durmaya imkan veren 193 cm kabin yüksekliği ile Globetrotter XL’ı piyasaya sundu. 2002 yılında ise Globetrotter kabinler, geliştirilmiş sürücü ortamı, yeni oturma alanı ve gösterge paneli ile zenginleştirildi. 2008 yılında kabine yeni video ve ses sistemleri yerleştirildi. Son olarak, ayarlanabilir katlanır yatak ve döner yolcu koltuğu gibi yeni özellikler eklendi.
Volvo Kamyon Tasarım Direktörü Rikard Orell açıklamasında “Amacımız Globetrotter konsepti çerçevesinde akıllı sürücü kabini çözümleri sunmak. Kısıtlı mekanda rahat bir ortam ve güvenli sürüş alanı yaratma çalışmalarımız sürekli olarak devam etmektedir. Gelişmiş güvenlik, rahat sürüş ortamı, pratik haberleşme ve kullanışlı gösterge panelleri sunmak bizim için eşit derecede önemli. İskandinav tasarım geleneği ile şekil, işlevsellik ve kaliteye odaklı Globetrotter konsepti geleceğe öncü olmaya devam edecek” dedi.
Kilometre taşları
1979: İlk Globetrotter doğdu. Volvo, sürüş ve yaşam konforu sunan ilk kabini üretti.
1993: Yeni nesil Globetrotter Volvo’nun yeni FH serileri ile beraber sunuldu ve kısa süre içinde en çok satan kabin haline geldi.
1996: Globetrotter XL yerden tavana 193 cm yüksekliği ile konsepte yeni bir yaklaşım getirdi.
2002: Sürücü ortamı, yeni sürücü koltuğu ve araç gösterge paneli ile geliştirildi.
2008: Kabin alanı genişletildi. Video ve ses sistemleri geliştirildi. Koltuğa dönüşebilen katlanır yatak eklendi. Yeni bir alternatif olarak dönebilen yolcu koltuğu sunuldu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |