Yakıt ekonomisi bilen sürücünün, bilmeyen sürücüye göre yüzde 10’a varan oranda daha az yakıt tükettiği bilimsel olarak kanıtlandı.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin desteği ile, 180 sürücü üzerinde yapılan araştırmada, Castrol simülatöründe eğitim görmeden önce ve eğitim gördükten sonra, simülatör üzerinde sürücülerin yakıt ekonomisine % 9.7 oranında katkı sağladıkları kanıtlandı. Bu oran, yılda 100 bin kilometre yol yapan bir araç için 5 bin doların üzerinde yakıt tasarrufu anlamına geliyor.
Krizle birlikte, lojistik sektörünün Ekonomik ve Emniyetli Sürüş Simülatörü eğitimlerine ilgisinin arttığını belirten Castrol Madeni Yağlar yetkilileri, “Bir aracın yüzde 9.7 daha az yakıt tüketmesi, yakıt giderinde araç başına yılda 5 bin dolar üzerinde yakıt tasarrufu sağlanması anlamına geliyor. Kriz şartlarında, lojistik sektörüne bu kazançlı çözümü sunmaktan mutluyuz. Türkiye tarihinin en karlı filosunu simülatör eğitimleriyle kurmuş olduk” dediler.
Aynı yolda daha az yakıt kullanmak mümkün!
Castrol Türkiye liderliğinde Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Meteksan ve HED Akademi işbirliği ile hayata geçirilen Ekonomik ve Emniyetli Sürüş Simülatörü, sürücülere, daha az yakıt tüketerek, daha emniyetli araç kullanabilme tekniklerini öğretiyor. Böylelikle hem aracın kaza riski azalıyor, hem de daha az karbon emisyon salınımı ile çevrenin korunmasına önemli bir katkı sağlanıyor.
Gerçeğe uygunluğa şoförlerden tam not!
Günümüzde filoların maliyetlerinin yükseldiğine, ekonomik kriz ve rekabet nedeniyle karlılığın azaldığına dikkati çeken Castrol yetkilileri, “Simülatör eğitimlerinin ana hedefi sürücülere, daha az yakıt tüketerek daha emniyetli araç kullanabilme tekniklerini öğretmek. Filo şoförlerinin emniyetli ve ekonomik sürüş tekniklerini bilmesi, yakıt tasarrufu ile firmanın maliyetlerini aşağı çekmesini sağlıyor. Bu da, aynı zamanda hem daha az trafik kazası, hem de daha çok çevreyi koruma anlamına geliyor” diyor.
Ekonomik ve Emniyetli Sürüş Simülatörü’nün özellikleri
-Taşınabilir - TIR dorsesine monte edildiğinden istenilen noktaya taşınabilir.
-Sürücü giriş ekranı - Her bir sürücünün kaydını tutar.
-Sürücü karnesi - Sürücünün performansını matematiksel verilerle gösterir.
-Farklı sürüş koşulları - Hava, trafik yoğunluğu ve yol şartları istenilen duruma ayarlanabilir.
-Araca etki eden dirençler değiştirilebilir -Rampa, dolu ya da boş araç, rüzgar, kaygan yol vb.
-Sanal reklam - Şehir içi ve dışı güncellenebilen sanal reklam panolarına ilan verilebilir.
-Yeniden gösterim - Sürüş kayda alınır ve ekranda tekrar izlenebilir. Eğitmen, bu kaydı izleyerek sürücüyle birlikte sürüş analizi yapabilir.
-Raporlama -Trafik kuralları, yakıt ekonomisini etkileyen hatalar, emisyon başlıklarında detaylı raporlama yapar.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |