Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
28 Ekim 2011 Cuma - 12:19

YUMUŞAK VE SERT P ZERO’LAR

PIRELLI, HİNDİSTAN’A YUMUŞAK VE SERT P ZERO’LAR İLE ÇIKIYOR Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi Pirelli sezonun 16. yarışı olan Hindistan Grand Prix’sine yumuşak ve sert PZero’ları götürüyor. Tamamen yenilenen 5.137 metre uzunluğundaki Buddh pisti tıpkı İstanbul Park’ın 8. virajı gibi 10. ve 11. olmak üzere iki adet karakteristik virajıyla öne çıkıyor. Hindistan Grand Prix’i 30 Ekim 2011 Pazar günü Türkiye saati ile sabah 09:00’da gerçekleşecek.

YUMUŞAK VE SERT P ZERO’LAR

Hyundai Grand Prix’si tamamen yeni Buddh isimli pistte gerçekleştiriliyor. Dolayısıyla 2011 Hindistan GS’si gerek takımlar, gerek pilotlar ve gerekse de Pirelli için tamamen yeni bir deneyim anlamına geliyor. Daha önce kullanılmamış olan ve ilk kez bir yarışa ev sahipliği yapacak olan Buddh pisti için Pirelli yumuşak ve sert P Zero’ları hazırladı. Temel lastik olarak yumuşak hamurlu P Zero Yellow öngörülürken, sert hamurlu P Zero Silver ise opsiyon olarak öne çıkıyor.
 
İlk kez bir yarışa ev sahipliği yapacak olan 5.137 metre uzunluğundaki pist yüzeyi henüz hiç kullanılmadığından son derece temiz ve taze. Bu ise Pirelli, takımlar ve pilotlar için gerçek bir sınav niteliğini taşıyor. Antrenmanlar, sırlama turları ve yarış esnasında lastikler aşındıkça pist yüzeyine dağılan gözle görülmeyecek kadar küçük kauçuk parçacıklar nedeniyle pistin tutunma düzeyi değişkenlik gösterecektir. Bu nedenle yarış içerisinde lastiklerin tutunma seviyesi de artan tur sayına bağlı olarak düşmeye başlayacağı gibi seyir zevki de artacak.
 
Saat yönünde kullanılan Buddh pisti iki karakteristik virajıyla öne çıkıyor. Tıpkı Türkiye GP’sinin koşulduğu İstanbul Park’ın 8. virajı gibi Hindistan GP’sinin koşulduğu Buddh pistinde de 10. ve 11. olmak üzere iki adet karakteristik viraj bulunuyor. 16 viraja sahip olan Buddh pistinin ortalama tur süresi 1:27 ve ortalama hızı 210 km/s olarak belirlenirken 320 km/s maksimum hıza ulaşılması öngörülüyor. Bu ise bol virajlı, ama aynı zamanda oldukça hızlı bir yarış olacağı ve lastiklere her zamankinden daha fazla iş düşeceği anlamına geliyor. Sadece 600 metre uzunluğa sahip olan pit alanı, pilotların pit süresini önemli oranda hızlandırıyor, ki bu durum da takımların pit-stop stratejilerini doğrudan etkileyecektir.
 
Hispania Racing Team pilotu Narain Karthekiyan “Takviminin en heyecan verici yarışlarından biri olacak gibi. Tamamen yeni bir pist üstelik birden fazla apex noktasına sahip oldukça uzun 10. ve 11. virajıyla karakteristik bir yapı da sunuyor” derken, Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery “Hindistan GP’sinin yapılacağı Budhh pisti için sert ve yumuşak P Zero’ları tercih ettik. Tamamen yeni bir pist. Cuma günkü serbest antrenmanlar için ayrıca bir takım ekstra yumuşak lastik de kullanıma sunuyor olacağız. Bu yüzden takımların büyük bölümü ağırlıklı olarak yumuşak lastiklerle piste çıkacaktır. Böylece bir sonraki yıl için daha fazla veri toplama şansımız olacak. Bu hafta sonu takımların tercih edebileceği pit stop stratejisi hakkında yorum yapmak için çok erken. Ancak tahminlerimize göre iki lastik tipi beraberinde ciddi bir tur zamanı farkını getirecektir” diyerek Hindistan GP’sini yorumladı.

 
Nuh Trans tercihini DAF ve Tırsan Frigo’dan yana kullandı
 
Koç Fiat Kredi, Ödemelerini 3 Ay Erteledi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuh Trans tercihini DAF ve Tırsan Frigo’dan yana kullandı
DAF-TIRSAN Otomotiv Samandıra tesislerinde düzenlenen tören ile Nuh Trans ...
Lastik Adam bu kez kış şartlarına meydan okuyor
Michelin’in büyük ilgi gören reklam kampanyalarına bir yenisi daha eklendi. ...
DOĞUŞ OTOMOTİV AĞIR VASITA GRUBU COMVEX 2011’DE
Ticari araçların en önemli organizasyonu Comvex İstanbul, Doğuş Otomotiv’in ...
 
Yağız Avcı ‘nın sıradaki hedefi AVRUPA !!!
Türkiye Ralli Şampiyonası'nın 6. ayağı olan 36. yeşil Bursa Rallisi'ni ...
Lastiği patlayınca devrilen TIR alev alev yandı
İzmir'in Bornova ilçesinde, Yüksel Ateş (43) yönetimindeki hayvan yemi ...
MAN’ın “İkinci El Şenliği”
Türkiye’nin lider otobüs üreticisi MAN tarafından düzenlenen “MAN İkinci ...
 
KÄSSBOHRER Açık Kasa Teslimatı
EMSA Denizcilik ve Kara Yük Taş. Turz. Tic. A.Ş., TIRSAN Adapazarı fabrikasında ...
Dış ticarette büyük açık!
Türkiye İstatistik Kurumu ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle ...
SHELL & TURCAS’tan VAN’a Yardım
Shell & Turcas Van’da meydana gelen deprem sonrasında devam eden kurtarma ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwtreylertürkiyeşoförbussrcsondakikaKamyonnews