Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Üyesi Selman Şentürk treyler pazarı ve treyler çeşitleriyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu bilgilere yer veriyor.
“Treyler kara taşımacılığında dünyada en yaygın taşıma aracıdır. Gelişmiş ülkelerde kullanılan taşıma şekli büyük çoğunlukla çekici treyler kombinasyonudur. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde ise kamyonların yerini hızla çekici treyler kombinasyonu almaktadır. Bunun nedeni düşük bakım masrafları ve bir seferde daha fazla yük taşıma olanağıdır. Treylerin de tabii ki kendi içinde birçok çeşidi vardır. Standart treyler dediğimiz tenteli treylerler boyları 13.60 m geçmeyen treylerler ki; bunların kendi içinde bile yüksekliklerine ve üst yapı sistemlerine göre birçok çeşidi vardır. Silo treylerler bunlar da kendi içlerinde metreküp bazında hacimlerine göre ayrılmaktadır.”
Şentürk ürettikleri treylerle ilgili ise şöyle devam ediyor; “Yine tanker treylerler ve damper treylerler hacimlerine göre kendi içlerinde ayrılmaktadır. Konteynır taşıyıcılar daft bazında çeşitli kombinasyonlar ile bir treyler ile farklı ölçülerde konteynırlar taşınabilmektedir. Halk dilinde sal kasa olarak tabir edilen açık kapaklı platformlar ise yurt içi nakliyelerde 13.60 a kadar çeşitli ölçülerde kullanılmaktadır. Bunun yanında farklı üst yapı sistemleri monte etmek adına şasi araçlarda üretilmektedir. Yalçın Dorse’nin uzmanlık alanı olan ise low-bed treylerlerdir. Low-bed treylerin amacı bölünemeyen ve gabari yüklerin taşınmasıdır. Tasarlanmış olan araçlar 2 akstan 8 aksa kadar değişebilir ve hidrolik olarak dümenlenme tertibatı veya kendi izini takiben eden akslar sayesinde manevra kolaylığı sağlar. Değişik uzunluklardaki bölünmez yükleri taşımak adına yükleme platformları kademeli olarak uzayabilir.”
Müşterilerin tercihlerinin önemini vurgulayan Selman Şentürk ürün gamlarının çeşitliliğine de vurgu yapıyor; “Çok akslı lowbedler, platformlar ve düşük yükleyiciler (lowloader) üreten firmamız 13 metreden 35 metreye kadar uzayabilen farklı tipte müşterinin taşıyacağı yüke göre esnek ürün gamına sahiptir. Bunun yanında yerden yüksekliği 43 cm olan araçlarda ürün gamımızda mevcuttur. Bütün bu low-bed ve platformlar proje taşımacılığı ve ağır nakliyede beton kolanlar, rüzgar gülleri, yükseklik sorunu olan yat, kazan vb. gibi bölünemeyen yüklerin transferinde kullanılır. Low-bed de müşterinin tercihi zamanında teslim, sağlamlık ve rekabetçi fiyat ve satış sonrası servis sağlayan firmalardan yana oluyor. Ağır nakliye sırasında yaşanan sıkıntı standart nakliyeden çok daha ağır sonuçlar doğurabilir. Bunun bilincinde olan firmamız Türkiye’nin önde gelen ağır nakliyecilerinin filolarında Yalçın Dorse araçlarını görmenin ve Türkiye’de ilkleri gerçekleştirmenin haklı onurunu yaşıyor.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |