Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Nisan 2015 Cuma - 10:38

Yazın Kış Lastiği Kullanmayın!

Baharın aylarına yaklaştığımız bugünlerde, havaların ısınmaya başlamasıyla birlikte çoğu kullanıcının kafasını karıştıran bir sorudur “yaz döneminde kış lastiği kullanmak”.

Yazın Kış Lastiği Kullanmayın!

İlk lastik üretimini 1976 yılında yapan ve Abdülkadir Özcan A.Ş. bünyesine geçtiği 2005 yılından bu yana AR-GE ve üretim alanlarındaki dev yatırımlarla kendinden söz ettiren Türkiye’nin lastik devi Petlas, bu günlerde en merak edilen sorulardan birine yanıt veriyor.
 
Kış lastikleri, 7°C’nin altında istenilen performansı sergiledikleri için yaz döneminde kış lastiklerinin kullanılmasındaki en büyük sorun; fren mesafesinin artması ve aquaplaning (su yastığında kızaklama) hassasiyetidir. Yapılan araştırmalara göre kış lastikleriyle saatte 100 km/h ile giden bir aracın durması için gerekli olan mesafe, yaz lastiklerine nazaran 16 metre daha uzundur. Bu mesafedeki hız, olası bir kaza durumunda bir yayanın hayatını kaybetmesine veya öndeki araca şiddetli bir şekilde çarpmanıza neden olabilir.
 
Yaz Döneminde Kış Lastiği Kullanılır mı?
Petlas Satış Direktörü Ahmet Candemir, yaz döneminde kış lastiği kullanılır mı, kullanılırsa ne olur? sorusuna şu yanıtları verdi:
“Bu konuda öncelikle şunu belirtmekte yarar var; lastikten tam anlamıyla performans alınması için kış ya da yaz olması fark etmeksizin, “lastik diş derinliği” 4 mm’den az olan tüm lastiklerin değiştirilmesi gerekmektedir. Bu durum aslında yasalarda geçen 1,6 mm derinlik sınırı maddesi nedeniyle çoğu sürücüyü şaşırtmaktadır.
Çoğu kullanıcı kışlık lastiklerini çıkartmak yerine onları yaz döneminde de kullanmayı düşünmektedir. Kış lastikleri, 7°C’nin altında istenilen performansı sergiledikleri için yaz döneminde kış lastiklerinin kullanılmasındaki en büyük sorun; fren mesafesinin artması ve aquaplaning (su yastığında kızaklama) hassasiyetidir. Yapılan araştırmalara göre kış lastikleriyle saatte 100 km/h ile giden bir aracın durması için gerekli olan mesafe, yaz lastiklerine göre ortalama 16 metre daha uzundur. Bu mesafedeki hız, olası bir kaza durumunda bir yayanın hayatını kaybetmesine veya öndeki araca şiddetli bir şekilde çarpmanıza neden olabilir.
Kışlık lastiklerin yazın kullanımındaki bir diğer sakınca da lastik hamurunda kullanılan yumuşak kauçuktur. Bu, her ne kadar lastiğin düşük sıcaklıklarda daha iyi performans sağlamasına yarasa da yükselen sıcaklıkla birlikte lastiğin hızlıca aşınmasına neden olmaktadır. Lastik aşınması yakıt tüketimini artırmaktadır ve siz aracınızı dinamik olarak kullandığınızda bu tüketim daha da artacaktır.
Yaz döneminde kış lastiği kullanılması durumunda yoldan gelen sesler de artacak hatta belirli bir kilometreden sonra rahatsız edici boyutlara (uğultu şeklinde) ulaşacaktır.”
Sürücülere önerilerini sıralayan Petlas Satış Direktörü Ahmet Candemir, güvenlikten bahsedildiği sürece yeni lastiklerin alımı şüphesiz her zaman en doğru çözüm olacaktır dedi. Candemir, “En önemlisi de trafik kurallarına uygun ve hız limitlerine uyarak araç kullanmak çok önemlidir. İyi lastikler sürücünün dikkatinin yerini alamazlar. Herkese güvenli yolculuklar dilerim” diyerek sözlerini tamamladı.
 

 
Michelin, Allopneus SAS’ın %40 hissesini aldı
 
MANN+HUMMEL, AUTOMECHANIKA İSTANBUL’A KATILDI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Michelin, Allopneus SAS’ın %40 hissesini aldı
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Michelin, internet üzerinden lastik ...
Aras Kargo ve SAP Güçlerini Birleştirdi
Aras Kargo, KOBİ’ler için stratejik bir yol arkadaşı olma hedefiyle, kurumsal ...
Brisa, 2015’de 110 milyon USD yatırım hedefliyor
Brisa’nın 16 Nisan Perşembe günü Feriye Lokantası’nda düzenlediği “Yıllık ...
 
Ergünler, 20 TIRSAN Konteyner Teslim Aldı
İstanbul – Ergünler Konteyner Depolama ve Nakliyat 20 adet Tırsan SHG.S ...
Bosch Aktif Karbon Filtresi
Bosch Aktif karbon kabin filtresi geliştirilen elektrostatik yüklü mikro ...
Üç Boyutlu Teknolojilerle Dönüşüm
Dassault Systèmes’in otomotiv sektörüne sunduğu üç boyutlu çözümler sayesinde ...
 
Michelin, ‘My Account’ ile X Works Hasar Garantisi veriyor
Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Michelin, sürücülere ...
Renault’nun yepyeni marka imzası: “Renault, passion for life”
Renault’nun duygulara daha çok ağırlık veren yeni tasarım stratejisi insan ...
Offroad Ruhu Bu Kez Düzce’de
2015 Türkiye Trial Şampiyonası ikinci yarışı, Düzce Offroad Kulübü tarafından ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylersondakikafahrernews haberler truckşoförsrctürkiye