Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Ekim 2013 Cuma - 11:12

Yeni Bosch iBooster Sistemi

Akıllı kontrol sistemi, frenleme gücünü ve sürücü güvenliğini arttırıyor „ Hibrit ve elektrikli taşıtlarda neredeyse tüm fren enerjisini geri kazanarak aracın mümkün olan en uzun mesafeyi kat etmesini sağlıyor. „ Frenleme basıncını üç kat daha hızlı oluşturarak bağımsız otonom acil durum frenlemesinde fren mesafesini kısaltıyor. „ Eski sistemlerden üç kat daha hızlı şekilde, tam frenleme basıncı uyguluyor.

 Bosch, sürücü frenleme işlemini başlattığında duruma bağlı destek sağlayan bir elektromekanik fren güçlendirici olan iBooster sistemini geliştirdi. Bosch Şasi Sistemleri Kontrol Bölümü Başkanı Gerhard Steiger. “iBooster hibrit ve elektrikli taşıtları daha da etkin hale getirirken fren mesafelerini de kısaltarak güvenliği daha da geliştiriyor” dedi. iBooster, Bosch’un her türlü taşıt konfigürasyonu için uygun bir fren sistemini bir araya getirebilmesini sağlayan modüler bileşen yelpazesini tamamlıyor. Seri üretimdeki üç model için bu inovasyonun üretimine 2013 yılında başlanacak. Orta vadede, iBooster birçok taşıttaki geleneksel fren güçlendiricilerin yerini alacak. Son yıllarda, otomobil fren sistemleri hiç olmadığı kadar güçlü hale geliyor. Özellikle ABS ve ESP sistemleri, güvenliği ciddi ölçüde arttırmasının ardından, aynı dönemde, fren gücünün artırılmasında benimsenen standart vakum bazlı yaklaşım ise neredeyse aynı kaldı. Bugüne kadar, fren enerjisinin geri kazanımının kapsamı kısıtlı kalırken, sürücünün pedal gücü ise sadece önceden belirlenmiş tek bir ölçüde artırılabiliyordu.

 

Seyahat mesafesini artırmak için daha yüksek enerji geri kazanımı

 

Hibrit ve elektrikli taşıtların, daha fazla seyahat mesafesi ve yakıt verimliliğine ulaşabilmek için fren sırasında mümkün olduğunca çok elektrikli tahrik enerjisini geri kazanması gerekir. İdeal durum, otomobilin sadece elektrik motorunun kinetik enerjiyi elektriğe dönüştürmesinden ötürü yavaşlatılmasıdır. Bu sistem, değerli enerjinin fren yoluyla kaybedilmesinin de önüne geçer. Bosch iBooster, sadece elektrik motoru kullanılarak 0,3 g’ye varan yavaşlama oranlarının elde edilmesini sağlayıp tipik frenleme operasyonlarında kaydedilen enerjinin neredeyse tamamını geri kazanıyor. Bu sayede, günlük trafikteki tüm genel fren manevralarını enerjiye çevirebiliyor. Frene daha güçlü şekilde basılması halinde ise, iBooster fren merkez silindirini kullanarak ihtiyaç duyulan ek fren basıncını geleneksel yoldan üretiyor. Pedal kesinlikle normal bir his verdiğinden, sürücü motor ile frenlerin birbiriyle ahenkli etkileşiminin farkına dahi varmıyor.

Bosch, istendiğinde duruma bağlı destek için iki aşamalı dişli birimi üzerinden fren güçlendirmenin derecesini kontrol etmek amacıyla iBooster’a bir de motor entegre etti. Bu sistem, günümüzde doğrudan içten yanmalı motor veya bir vakum pompası yardımıyla vakum yaratılmasını içeren maliyetli ve devamlı işlemi de ortadan kaldırıyor. Böylece sadece başlı başına yakıt tasarrufu yapmakla kalmıyor, aynı zamanda dur-kalk veya boş viteste ilerleme gibi zamanlar boyunca motoru durdurarak yakıt tasarrufu sağlayan fonksiyonların daha kapsamlı şekilde kullanılmasına da imkan veriyor.

 

Daha fazla güvenlik ve daha fazla konfor

 

Elektromekanik konseptin sunduğu avantajlar bunun da ötesine geçiyor. Önceden uyaran acil frenleme sisteminin tehlikeli bir durum tespit etmesi halinde, iBooster sadece 120 milisaniye içinde, yani eski sistemlerden üç kat daha hızlı şekilde, tam frenleme basıncı oluşturuyor. Dolayısıyla, acil durumlarda iBooster sistemi, taşıtı geleneksel bir fren sistemi kullanan bir sürücüden daha hızlı durdurabiliyor. iBooster, aynı zamanda ACC’nin taşıtı yavaşça durdurma görevini de üstlenerek bunu rahat ve gürültüsüz şekilde gerçekleştiriyor. Ortam sesleri içlerinde çok daha fazla dikkat çektiği için bu, sessiz elektrikli taşıtlar için özellikle cazip bir seçenek.

Karakteristik fren performans ivmelerini belirleme becerisi geliştiricilere pedalın verdiği hissi tayin etme ve müşterinin markaya özel arzularına uyarlama özgürlüğünü de veriyor.

 
Brisa 4.2 Milyon Lastik Üretecek
 
CHEVROLET EKİM FIRSATI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brisa 4.2 Milyon Lastik Üretecek
2013 yılında 25. yılını tamamlayan Brisa, Türkiye’ye yatırımlarına devam ...
EN DEĞERLİSİ TOYOTA
Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından gerçekleştirilen ...
LOOMIS, IFSEC'DEYDİ
30 Eylül – 2 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen Güvenlik ve Yangın ...
 
MÜŞTERİ EN ÇOK OPET'TEN MEMNUN
KalDer’in (Türkiye Kalite Derneği) 2006 yılından bu yana gerçekleştirdiği ...
DHL Express’ten 1 Milyon Avro
Dünyanın lider taşımacılık şirketi DHL grubunun yüzünü MIST ülkelerine ...
TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ KÜTÜPHANESİ
KARAYOLU TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ ARAŞTIRMA DERNEĞİ'NDEN TÜRKİYE'DE BİR İLK.
 
TIRSAN VE HASSOY'DAN HOPA'DA İŞBİRLİĞİ
Sektörün lideri TIRSAN ile Mercedes Benz bayiliğini 1972 yılından bu yana ...
Brisa dünyaya örnek oldu
Brisa ekibi, Bridgestone Global tarafından 26 Eylül 2013 tarihinde ...
EMK TREYLER ARÜSDER 2013'TE
Üstyapı sektörünün lider markalarından EMK Treyler, Türkiye'de ilk kez ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyontruckfahrerkamyoncutürkiyesondakikabus haberler kamyonum