Türkiye Kalite Derneği’nin (KalDer) 2013 yılı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) sonuçlarına göre, yoğun rekabetin yaşandığı akaryakıt sektöründe “Müşteri Memnuniyeti En Yüksek Şirket” yine değişmedi. OPET, sektör endeksinin de üzerindeki 81 puan ile üst üste 8’inci kez bu ödülün sahibi oldu. Ölçüme başlanan ilk yıldan itibaren sektöründe müşterisini en çok memnun eden marka olan OPET, 2013 yılında da liderliği bırakmadı. Kamuoyu gözünde müşterileri açısından en beğenilen markaların ortaya çıkarıldığı bu araştırma Türkiye’deki ulusal müşteri memnuniyetini de ölçüyor.
“Kusursuza yolculuğumuz devam edecek”
‘Müşteri memnuniyetinde birinciliği kalıcı hale getiren OPET’in Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nde üst üste 8 yıldır müşterilerimiz tarafından en beğenilen ve en sevilen marka olmaktan ötürü çok mutluyuz” dedi. Cüneyt Ağca, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da müşteri memnuniyetimizi en üst seviyede tutmak, sektörümüzde tüketicinin ilk tercih ettiği ve beğendiği marka olmayı sürdürmek için çalışacağız. Amacımız müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede sağlayarak başarımızı önümüzdeki yıllarda da devam ettirmek. Sektörümüzün büyük oyuncuları içinde tek yerli şirket olarak ülkemize olan sorumluluğumuzu, sosyal sorumluluk projelerimize hız kesmeden devam ederek yerine getireceğiz.” ‘Kusursuza Yolculuk’ başlığı altında verdiğimiz çağrı merkezi, istasyon ve online hizmetlerimizi koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışımız ile sürdürerek fark yaratmaya devam edeceğiz” dedi. OPET geçtiğimiz yıl müşteri memnuniyetinde liderliğin yanı sıra Sürdürülen Başarı ödülü ile üst üste elde ettiği birincilikleri için de Üstün Başarı ödülüne de layık bulunmuştu.
Araştırma 81 ilde 7 bin 449 tüketiciyle görüşülerek yapıldı
Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de akaryakıt istasyonlarından memnuniyet endeksi geçen yılki seviyesini koruyarak 77 puan olarak ölçümlendi. 20’yi aşkın gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede yürütülen ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin Türkiye uygulaması olan TMME, 2005 yılından beri değişik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumları kapsayacak şekilde her 3 aylık dönemde yapılıyor. TMME, Türkiye Kalite Derneği-KalDer, KA Araştırma Limited ortak girişimi tarafından yürütülüyor 2013 yılı 2. çeyrekte Türkiye çapında 81 ilde 7 bin 449 tüketiciyle görüşülerek 29 markanın ve diğer kategorilerinin müşteri memnuniyeti ölçüldü. Tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlerden memnuniyetini sayısal olarak gözler önüne seren TMME, ölçülen kuruluşlara, sektöründe kendi konumu ve rakiplerinin konumunu görme ve strateji geliştirme imkânı sunarken ülke genelinde müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına da katkıda bulunuyor. Çalışma, müşteri beklentileri, algılanan kalite, algılanan değer ile müşteri memnuniyeti arasındaki nedensel ilişkiyi, diğer taraftan da müşteri memnuniyeti ile müşteri şikayetleri ve müşteri bağlılığı arasındaki sonuç ilişkisini gösteriyor. TMME, müşteri memnuniyetinin zaman içindeki eğilimlerinin izlenmesi, müşteri bağlılığı, buna bağlı olarak karlılık ve rekabet edebilirlik hakkında önemli bilgiler veriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |