20-22 Haziran 2012’de Brezilya'nın Rio de Janeiro kentinde gerçekleşen Rio+20 Birleşmiş Milletler (BM) “Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı” katılımcılarının transferleri ZF Ecolife şanzımanlı otobüs ile sağlandı. 6 vitesli otomatik otobüs şanzımanı Brezilya Otomotiv Mühendisleri Derneğinden “Sürdürülebilirlik Ödülü” aldı. 6 vitesli otomatik şanzımanın çevreci özellikleri Brezilya Otomotiv Mühendisliği Derneği’nden de takdir topladı. Sürdürülebilir teknolojiye odaklanmış böylesine önemli bir endüstri buluşmasında mühendisler, ZF Ecolife şanzımanı kaynakların korunmasına gösterdiği katkıdan dolayı ödüllendirdi.
1992 yılında Brezilya’nın Rio de Janeiro kentinde düzenlenen “Çevre ve Kalkınma Konferansı’ndan” 20 yıl sonra Birleşmiş Milletler “Rio+20” kısa adıyla 20-22 Haziran 2012 tarihleri arasında “Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı” organize etti. Toplantılara ve kapanış konferansına devlet yetkilileri, çevre ve endüstri dernekleri davet edildi. 1000’den fazla katılımcının transferi konferansın sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak mümkün olabildiğince çevreci olmalıydı. Bu nedenle ZF Ecolife otomatik şanzımanlı bir otobüs ZF tarafından delegelere shuttle hizmeti vermesi için hazır bulunduruldu. ZF Ecolife şanzımanlı otobüs kapanış konferansından önce bir hafta süreyle Copacabana ve Parque dos Atletas’da bulunan etkinlik alanı arasında düşük egzos emisyonu ve düşük gürültü seviyesi özellikleri ile delegelere ücretsiz hizmet verdi.
Şanzıman ve kontrol ünitesinde “Yeşil” kalite
ZF Ecolife şanzıman en son teknoloji ile üretilmiş parça ve yazılımları sayesinde yakıt tüketimini %6’ya varan oranda azaltmaktadır. Şanzımanın kontrol ünitesinde bulunan ve topografyaya göre vites değişimlerini kontrol eden Topodyn-Life vites değişim programı aracın yakıt tüketiminin en az olacağı noktalarda vites değiştirmesini sağlayarak oldukça iyi bir iş çıkarmaktadır. Aracın düşük motor devirlerinde kullanılması gibi, yakıt tüketimine olumlu etki eden bu faktörler, aynı zamanda gürültü kirliliğini de azaltmaktadır. Kalkışlarda aracın çalışma sesi, geleneksel bir otomatik şanzımana kıyasla 6,4 dB(A) kadar azalmaktadır.
ZF’in 6 vitesli otomatik otobüs şanzımanının “yeşil” karakteristiği şehir içi primer retarder sistemi ile tamamlanmaktadır. Şanzımana entegre retarder sistemi servis frenlerinin daha az kullanılmasını sağlayarak hem frenleri korur, hem de fren balatalarının aşınmasından dolayı ortaya çıkan balata tozlarını mümkün olduğunca azaltarak çevrenin korunmasına destek olur.
Tüm bunlara ek olarak ZF EcoFluid Life şanzıman yağı uzun dayanımı sayesinde yağ bakım aralıklarını uzatarak şanzımanın ömrü boyunca sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktadır. Brezilya Otomotiv Mühendisliği Derneği - AEA (Associação Brasileira de Engenharia Automotiva) tarafından haziran ortasında düzenlenen "6º Prêmio AEA de Meio Ambiente" endüstri buluşmasında ZF Ecolife şanzıman, aktarma organlarında kullanılan sürdürülebilir teknolojileri nedeniyle ödüllendirilmiştir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |