B09 numaralı stand’ta geçmiş yıllardakinden farklı olarak şehir içi otobüsler için geliştirilen teknolojilerle birlikte Raylı Sistemler ve Marin uygulamalar ve Telematik Çözümler tanıtılacak.
ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE-130 alçak tabanlı elektrikli portal aks ve elektrik motorlu merkezi tahrik sistemi, Moskova metrosunda kullanılan E-Rail SH-15 F metro şanzımanı ve Openmatics telematik çözümleri stand’ta sergilenecek ürünler arasında yer alıyor.
Tam elektrikli otobüs ve kamyonlar için merkezi tahrik ünitesi ZF, E-Mobilite için sunduğu geniş ürün portföyüne en son ilave ettiği elektrikli merkezi tahrik ünitesi ile şehir içi otobüsler ve dağıtım kamyonlarını sıfır emisyonlu sürüşe bir adım daha yaklaştırıyor. Merkezi elektrikli tahrik ünitesi, hali hazırda konvansiyonel araçlarda bulunan konvansiyonel güç aktarma konfigürasyonları ile birlikte kullanım için idealdir ve mevcut araç konseptlerine entegre edilmesine uygundur. Merkezi tahrik sistemi direkt tahrikli aks veya portal aks ile kombine edilebilmektedir. Bununla birlikte ses ve titreşim seviyesinin oldukça düşük olması ile sürüş konforunu arttıyor. 240 kW çıkış gücüyle 4.200 Nm maksimum tork sağlıyor ve böylece şehir içi otobüsleri zorlu yol koşullarında dahi sorunsuzca ilerleyebiliyor. Ürünün 2018 yılında seri üretime geçmesi planlanıyor.
AVE 130 Elektroportal Aks gelecek için tasarlandı
ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE 130 Elektroportal aksın yeni nesli, pazara sunulduğundan bu yana elektrikli otobüs üreticilerinin bir numaralı tercihi oldu. Tekerleğe iki kademeli dişli grubu ile bağlanan iki motorun önemli ölçüde arttırılan performans ve yüksek tork değerleri, elektrik tahrikli alçak tabanlı AVE 130 aksı, toplu taşıma hizmetleri için daha da cazip hale getirmektedir. Aksa entegre iki adet su soğutmalı asenkron motorun güç değerleri 2 x 120kW’den 2 x 125kW’ye yükseltilmiştir. Aynı zamanda elektrik motorların efektif nominal voltajı 350V’den 400V’ye çıkartılırken maksimum tork değeri 2 x 465Nm’den 2 x 485Nm’ye ulaşmıştır. Ayrıca, yeni AVE 130’un kullanımı için aracın arka kısmında konvansiyonel tahrik ve kardan milleri gerekmediğinden, montaj hacmine ihtiyaç duyulmaz, böylelikle ayakta ve koltuklu yolcu sayısı arttırılabilir. AVE 130, iki adet entegre elektrik motoru sayesinde geleneksel merkezi elektrik motorlu diğer çözümlere kıyasla 200 ila 500 kg daha hafiftir.
E-Rail-SH 15 F raylı sistemlere önemli avantajlar sunuyor
ZF’nin yeni nesil metro şanzımanı E-Rail-SH 15 F, metro işletmelerine pek çok avantaj sağlıyor. Konvansiyonel helis dişli uygulaması şanzımanlar, dairesel kuvvetlerin yanı sıra eksenel kuvvetlerin de etkisi altında olmaktadır ve bu durumun olumsuz sonuçları vardır. Kuvvetler gövdeyi zorlar ve verimliliği düşürür. Bu etkiyi önlemek için ZF, E-Rail-SH 15 F’de iki yeni yanal yataklama halkası kullanılmıştır. Tahrik dişlisinin iki yanında yer alan halkalar bir yağ filmi üzerinde kayar şekilde yataklama görevi yapmaktadır. Metro şanzımanlarında yapılacak daha pek çok iyileştirme için bir kapı aralayan bu yenilik ile eksenel kuvvetlerin şanzıman yatakları ve gövde üzerindeki olumsuz etkileri önlenir. Şanzımandaki “Hollow-Shaft” özelliği sayesinde raylı araç üreticileri, şanzımanı tahrik dişli mili üzerine kolayca monte edebilir.
Openmatics ile online diyagnozda yenilik
ZF’nin bir markası olan Openmatics, ZF’nin yalnızca aktarma organları için değil akıllı araç ve telematik sistemler için de yatırımlar yaptığını ve yenilikçi çözümler sunduğunu gösteriyor. Şehir içi ve şehirler arası yolcu taşımacılığından lojistiğe, araç içi eğlence sistemlerinden araç takip ve online diyagnoz imkanlarına kadar geniş bir uygulama yelpazesi sunan Openmatics, ulaşımın geleceğine yönelik çözüm ve teknolojileriyle ZF’nin Transist 2016’daki standında yer alacak.
Openmatics’in araç takip ve online diyagnoz uygulamaları için araçla ilgili verileri CAN bağlantıları üzerinden sağlayan Bach adlı elektronik kontrol ünitesi ile “Openmatics App Store” üzerinden seçebilen veya ihtiyaçlara uygun olarak tasarlatıp yüklenebilen uygulamalar sayesinde filo işletmecilerine, hassas, doğru ve kapsamlı veri analizi ile aracın konumunu, yakıt tüketimini ve sürücü davranışlarını izleme imkanını sunuyor. Ayrıca çok yakında, araçta arıza gerçekleşmeden önce uyarı vererek işletmelerin çok daha yüksek bakım maliyetleri ve aracın yolda kalması ile karşı karşıya gelmesini engelleyecek “öngörülebilir diyagnoz” (Predictive diagnostics) özelliğini depiyasaya sunacak. Openmatics’in lojistik alanına sunduğu çözümü “deTAGtive”’tir.
Bu sayede 70 metreye kadar BLE (Bluetooth Low Energy) yoluyla veri gönderen TAG’ler ve bu TAG’lerin konumunu tespit eden ve onlardan gelen verileri anlık olarak kontrol merkezine gönderen “TAGFinder” cihazı ile bilgisayar veya mobil cihaz üzerinden kullanıcıya veri ve uyarıları izleme imkanı sunar. “deTAGtive” ile büyük araç parklarında veya çok sayıdaki üretim hatlarında araçların konumu, sevkiyatı yapılan bir malın sarsıntıya maruz kalması, ayrıca ışığın, nemin olumsuz etkileri kolayca tespit edilebiliyor.