Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Nisan 2015 Salı - 12:33

ZF’den 1.000.000’uncu AS Tronic şanzıman

İstikrarlı üretim prosesleri, titiz ve yüksek kalite gereksinimlerinin neticesi: ZF’nin ağır ticari araçlar için üretmekte olduğu AS Tronic şanzımanı geçtiğimiz günlerde bir dönüm noktasına ulaştı.

ZF’den 1.000.000’uncu AS Tronic şanzıman

İstikrarlı üretim prosesleri, titiz ve yüksek kalite gereksinimlerinin neticesi: ZF’nin ağır ticari araçlar için üretmekte olduğu AS Tronic şanzımanı geçtiğimiz günlerde bir dönüm noktasına ulaştı. 1997 yılından itibaren ZF’nin Friedrichshafen fabrikasında üretilen ve dünya çapında büyük bir başarı yakalayan otomatik şanzımanın 1.000.000’uncusu banttan indirildi. İster şehir içi trafiği olsun, isterse uzun yol, ister inşaat makinaları isterse raylı sistem araçları – ZF her türlü ticari araç uygulaması için uygun AS Tronic şanzımanı sunuyor.

ZF’nin Friedrichshafen’daki ticari araç teknolojileri birimi başkanı Fredrik Staedtler; “Yaklaşık yirmi yıldır, dünya çapında araç üreticileri ZF’nin AS Tronic şanzımanına ve onun otomatik vites sistemine güvenmekteler.” dedi. Bu şanzıman sürüş teknolojileri gelişiminde bir mihenk taşı olarak kabul edildi ve modern ticari taşımacılığın vazgeçilmezi oldu. ZF, ilk otomatik ticari araç şanzımanı olan AS Tronic’i 1997 yılında geliştirdi. Geliştirme partneri olan Iveco’nun yanı sıra, birçok önemli kamyon üreticisi ZF’nin otomatik şanzıman sistemine güveniyor. Bununla birlikte, aşınmasız AS Tronic ayrıca seyahat otobüsleri, iş makinaları ve raylı araçlarda da kullanıldı.

Ekonomiklik başarıyı getirir
İlk nesil AS Tronic şanzımanlarda, sürücünün manuel olarak önceden müdahalesi gerekirken, 2000 yılında piyasaya çıkarılan ikinci nesil ZF şanzımanlar bu ihtiyacı ortadan kaldırmıştır: Otomatik vites değişimi ve elektronik kontrol sistemi sürüş zorluklarını azaltmış ve sürüş komponentlerinin ömrünü arttırmıştır. CAN-Bus ile entegre çalışan şanzıman ve motor kumanda sistemi, ZF AS Tronic şanzımanın vites değiştirme stratejisinin her zaman için motor’un en uygun devirde çalışmasını sağlar. Bu şekilde güç, en verimli şekilde yakıt tasarrufu sağlanarak tahrik akslarına iletilir.

Şanzıman serisinin kademeli gelişimi
500Nm ile 3100Nm arasındaki tork değerleri için AS Tronic şanzıman uygulamaları mevcut. AS Tronic lite (500-1100Nm) ve AS Tronic mid (800-1600NM) şanzımanlar ise hafif ticari kamyonlar, otobüsler ve orta sınıf ticari araçlar için kullanılmaktadır. Ancak bu şanzımanın en geniş kullanımı ağır ticari araçlarda ve inşaat makinalarında karşımıza çıkmaktadır. 12 vitesli AS Tronic şanzıman ile 1600-3100Nm tork değerleri sağlanırken, 16 vitesli versiyon, mükemmel vites kademeleri sayesinde 2600Nm’lik motor uygulamaları için kullanılabilmektedir. Tüm AS Tronic ailesi ZF’nin şanzıman frenleme sistemi olan Intarder ile kombine edilebilmektedir. Bu şanzımanın kompakt yapısı sayesinde Intarder’ın bağlantısı çok kolaydır. Intarder sadece motor fren gücünü desteklemekle kalmaz ayrıca servis frenlerine olan ihtiyacı da %90 oranına kadar düşürür ki, bilhassa yokuş aşağı sürüşlerde bu özellik çok önem arz etmektedir. Sadece güvenli olması değil, ayrıca bakım masraflarını azaltması ve de çevre dostu olması da Intarder’in diğer avantajlarındandır.

Halefi hazır ve beklemede
AS Tronic üretimindeki bu kutlama ile aynı zamanlarda ZF, bu şanzıman tarihinin yeni bölümünü yazıyor: TraXon, ZF’nin Friedrichshafen’deki lokasyonunda üretilecek ve gelecek birkaç yıl içinde kademeli olarak AS Tronic şanzımanın yerini alacak olan, modüler otomatik şanzıman.

Bu yeni şanzıman 3500Nm’e kadar olan tork ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve beş değişik modül ile birlikte kullanılabilecek. Yeni sistem öngörülü sürüş teknolojisi olan PreVision GPS’i de sunacak. ZF bununla kamyon üreticilerine şanzımanın, GPS dataları ve dijital harita verileri ile kumanda edilmesi olanağını sunacak. Bu şekilde, gereksiz vites değişimleri engellenecek, örneğin şanzıman kontrol ünitesi yokuş öncesinde veya bir viraja girileceği zaman vites yükseltmeyecek ve en uygun vitese düşülecektir.
 

 
Otokar Çalışanlarından Çanakkale’ye anlamlı ziyaret
 
Malezya Grand Prix’inde Shell V-Power Farkı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otokar Çalışanlarından Çanakkale’ye anlamlı ziyaret
Türkiye’nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, Çanakkale Zaferi’nin 100’üncü ...
DHL Express’den Kültür ve Sanata Tam Destek!
Bu yıl 34. kez gerçekleşen İKSV Film Festivali’nin DHL özel ön gösterimi ...
Yaz lastiğine geçerken aman dikkat!
Kış lastiği uygulaması 1 Nisan tarihinde sona erdi. Yaz lastiğine geçerken ...
 
Yeni Mitsubishi Outlander New York Motorshow’da tanıtıldı
Mitsubishi Motors, güçlü, dinamik, gelişmiş yol performansını yepyeni ...
Yaz Lastiklerine Geçmenin Tam Zamanı
Pirelli, güneşin kendini göstermeye başladığı şu günlerde, performans, ...
​Doğu Anadolu’nun %73’ü Mercedes – Benz Diyor
Bu ay Doğu Anadolu Bölgesi’nin galiplerini tespit ettik. UND üyeleri ve ...
 
Isuzu D-Max Yılın Pick-Up’ı Ödülünün Sahibi
D-Max, İngiliz Vansa2z.Com sitesinin üst üste üçüncü kez verdiği “Vans ...
Mitsubishi’den kaçırılmayacak ASX kampanyası
Mitsubishi Motors’un yeni kampanyası otomobil almak isteyenlere kaçırılmayacak ...
İETT'nin nostaljik otobüsleri sefere başladı
İstanbul'da 1927'den 1992'ye kadar kullanılan ve yeniden aslına uygun ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförlkw haberler fahrernewstrucktreylerdikkatkamyonum