Alman yapı malzemeleri satıcısı Stark Deutschland (eski adıyla Saint-Gobain Building Distribution Deutschland), e-lojistik için pratik bir teste katılıyor. Şirketin Hessen Eyaleti'nin sürdürülebilir taşımacılığı teşvik etme girişimini desteklediği projenin başlangıcı, 29 Kasım 2021'de tamamen elektrikle çalışan 26 tonluk elektrikli taşınabilir forkliftli kamyonun devreye alınmasına işaret ediyordu.
“Lider bir Alman yapı malzemeleri satıcısı olarak, iklimin korunması ve sürdürülebilirlik alanında büyük bir sorumluluğumuz var”
Stark Almanya CEO'su Michael Knüppel, Kopenhag merkezli Stark Group'un tam desteğine güvenebildiğimiz için çok gururluyuz ”dedi. “Mart 2021 gibi erken bir tarihte, Stark Group kendisini 'Bilime Dayalı Hedefler'in bir parçası olarak Paris İklim Anlaşması'nın 1.5 derece hedefine adadı. E-kamyonun satın alınması ve projenin başlamasıyla birlikte şimdi Almanya'da Fulda Üniversitesi ve güçlü tedarikçi ortaklarımızla birlikte bu hedef için daha da fazla çalışıyoruz. Ayrıca, tüm değer zincirimiz boyunca daha ileri sürdürülebilirlik programları üzerinde çalışıyoruz."
Fulda Üniversitesi, endüstriyel ortaklar ve müşterilerle birlikte, e-kamyonların teslimat trafiğindeki potansiyelini incelemek için önümüzdeki aylarda veriler toplayacak. Uzun vadeli hedef, Almanya'daki lojistik sektörünü genel olarak daha sürdürülebilir kılmaktır.
“Stark gelecekte önemli bir rol oynayabilir”
Araştırma projesi başkanı ve Fulda Üniversitesi'nde lojistik odaklı işletme profesörü olan Boris Zimmermann ise konuyla ilgili “Stark Almanya'daki proje için geleceğe yönelik bir işbirliği ortağı kazandığımız için mutluyuz. Araştırma alanımız her zamankinden daha önemli ve pratik testler, ulaşmak istediğimiz sürdürülebilirlik yolunda önemli bir adım. Yapı malzemeleri ticaretinde lider bir şirket olarak Stark Almanya, lojistik uzmanlığı ile gelecekteki emisyonların önlenmesinde önemli bir rol oynayabilir” dedi.
Hükümetin iklim koruma planına göre, 2030 yılına kadar ağır karayolu taşımacılığındaki kilometrenin üçte biri elektrikle veya elektrik bazlı yakıtlarla sağlanacak. Bunu başarmak için hükümet, yeni teknolojiyi rekabetçi hale getiren ve şirketler için planlama ve yatırım güvenliğini artıran bir dizi girişimi teşvik ediyor.
Projenin merkezinde yer alan e-kamyon, MAN markasının özel bir modeli: MAN eTGM
264 kW elektrik motoruyla donatılan e-kamyon, 150-200 kilometre etkili menzile sahip. Ayrıca araçta Moffett marka, 2,5 tona kadar yük kapasitesi olan ve 13 kW elektrik motoruyla çalışan taşınabilir bir forklift bulunuyor. Uygulama alanı, Frankfurt am Main ve Darmstadt'taki Raab Karcher şubelerinde şarj istasyonları bulunan Ren-Main bölgesi. Bu, müşterilere yapı malzemelerini kullanım yerine iklim açısından nötr bir şekilde teslim etme fırsatı veriyor.
Kaynak: LOGISTRA’dan Tobias Schweikl
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |