T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu ve beraberindeki heyet, 4 Ocak Salı günü, Türkiye’de ilk yerli lastiğin üretiminin gerçekleştirildiği Pirelli’nin İzmit’te bulunan fabrikasına ziyarette bulundu. Bu sene dünyada 150. yılını kutlayacak olan Pirelli, İzmit fabrikasında 2007’den bu yana dünyanın en prestijli motor sporları organizasyonları için de lastik üretiyor.
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu ve beraberindeki heyeti, Pirelli Türkiye CEO’su Gian Paolo Gatti Comini ve Pirelli Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Lale Cander ağırladı. Ziyaret kapsamında; Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu ve ekibi, Pirelli’nin 150 yıllık köklü tarihi, Türkiye’deki 61 yıllık yolculuğu ve motor sporlarındaki köklü deneyimleri hakkında bilgi alırken ayrıca yarış lastiklerinin üretim süreçlerini de yakından inceledi.
Türkiye’deki ilk yerli lastiğin üreticisi Pirelli
Türkiye’deki faaliyetlerine 1960 yılında İzmit’de kurulan fabrika ile başlayan küresel lastik devi Pirelli, 1962 yılında Türkiye’de ilk yerli lastiğin üretimini gerçekleştirdi. “Şampiyonların Fabrikası” olarak bilinen Türkiye’deki ilk lastik üretim tesisi, 2007’den bu yana motor sporları için 403 farklı türde yarış lastiği üretti.
Motor sporlarına 115 yıldır tutkuyla bağlı olan Pirelli, 5 kıtada 340’ın üzerinde şampiyonluk ve 2 bin 200 otomobil ve motosiklet yarışına katkı sunmuş olup, bu desteğini halen sürdürüyor. 1907 yılından bu yana motor sporlarında rol alan Pirelli, 2011’den beri sürdürdüğü FIA Formula One™ Dünya Şampiyonası’nın tek resmi lastik tedarikçiliğini 2023 yılına kadar devam ettirecek. Uzun zamandır WRC ile güçlü bağlantısını sürdüren Pirelli, daha sonra yola çıkaracağı yeni teknolojileri denemek için rallilerden bir açık hava laboratuvarı olarak yararlanıyor. 1973'ten bu yana rallilerde rol alan Pirelli bugüne dek 25 dünya şampiyonluğu elde etti ve 181 ralli kazandı. 2008 - 2010 yılları arasında Dünya Ralli Şampiyonası’nın resmi lastik tedarikçiliğini üstlenen İtalyan şirketi, 2018'den itibaren WRC2’nin ve 2021'den itibaren 2024'e kadar Dünya Ralli Şampiyonası’nın tedarikçisi olarak rolünü devam ettiriyor ve bu lastikleri İzmit fabrikasında üretiyor. İzmit fabrikası ayrıca bu sene 13’ten 18 inçe çıkartılacak olan Formula 1™ lastikleri için de yedek üretim gerçekleştirecek.
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu:
Pirelli’nin üretim tesislerine ziyaret etmekten memnuniyet duyduklarını belirten T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu şunları söyledi:
“2021 yılı Haziran ayı itibarıyla 1500’den fazla İtalyan sermayeli şirketin ülkemizde faaliyet gösterdiğini, çok başarılı yatırımlara ve işbirliklerine imza attıklarını biliyoruz. 150 yıl önce İtalya’da doğmuş Pirelli markası da yaklaşık 60 yıldır ülkemizde üretim yapıyor. Son yıllarda Türkiye, uluslararası yatırımcılar için bir üretim merkezi olmanın yanı sıra Ar-Ge, tasarım, lojistik, eğitim ve yönetim merkezi olarak da öne çıkıyor. Bugünkü ziyaretimizde Pirelli’nin TÜBİTAK ve Kocaeli Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirdikleri Ar&Ge çalışmalarında yenilikçi teknolojileri geliştirdiklerini gözlemledik ve bununla gurur duyduk. Ülke olarak Paris İklim Anlaşması doğrultusunda 2053 yılına kadar net sıfır emisyon ve 'yeşil kalkınma' politikaları önceliğimiz. Uluslararası doğrudan yatırım stratejimizde de sürdürülebilir kalkınma amaçlarını merkeze koyan bir yaklaşım gösterdik ve yeşil üretim projelerini tüm enerjimizle desteklediğimizi her platformda vurguluyoruz. Bu kapsamda Pirelli Türkiye’nin sıfır atık uygulamalarının ve 2025 yılına kadar yüzde 25 karbon emisyonunu azaltma hedefinin ülkemizin politikaları ile uyum içerisinde olmasını memnuniyetle karşılıyoruz.”
Pirelli Türkiye CEO’su Gian Paolo Gatti Comini: Motor sporlarındaki uzmanlığımızı yol lastiklerini optimize etmek için kullanıyoruz
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından yapılan bu ziyaretten onur duyduklarını belirten Pirelli Türkiye CEO’su Gian Paolo Gatti Comini, Pirelli Türkiye’nin pist için geliştirdiği motor sporları lastiklerinin kendileri için bir laboratuvar görevi gördüğünü ifade etti. Motor sporlarından elde ettikleri bilgi birikimi ve uzmanlığı yol lastiklerini optimize etmek için kullandıklarını söyleyen Gatti Comini, dünyanın en önemli otomobil üreticileriyle iş birliği içinde ilerlerken 4 bine yakın homologasyona (üretici onayı) sahip olan ileri teknolojili ürünleri sayesinde sektörel büyümenin lokomotifleri arasında yer aldıklarını anlattı.
Gatti Comini sözlerini şöyle sürdürdü: “Pirelli’nin İzmit Fabrikası, Milano’daki ünlü Ar-Ge birimiyle birlikte şirketin motor sporları programında global çapta çok önemli bir role sahip. Ar-Ge Merkezimiz de son derece modern ve teknolojik bir departman olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Fabrikamızda yılda 350 binin üzerinde motor sporları lastiği üretiyoruz. Önümüzdeki süreçte de uzun yıllardır olduğu gibi hem Türkiye ekonomisine hem de lastik sektörüne önemli katkılar sağlamaya ve değer katmaya devam edeceğiz.”
Tüm dünyada 3.700’i aşkın OEM onayına sahip
Sadece tüketici lastiklerine (otomobil, motosiklet ve bisiklet) odaklı tek şirket olan Pirelli, 150 yıllık köklü tecrübesiyle lastikler geliştirirken, dünyanın en prestijli otomobil üreticileri ile iş birlikleri sayesinde 3.700’den fazla homologasyona sahip bulunuyor. Üstün performans ve güvenlik ile düşük çevresel etki sağlamak için araştırma ve geliştirme taahhüdünü sürdüren Pirelli, bu amaçla 2020 yılında yüksek değerli ürünlerden elde edilen gelirlerinin yüzde 6’sını Ar-Ge yatırımlarına tahsis etti.
Türkiye’deki Ar-Ge faaliyetleri
Pirelli Türkiye, TÜBİTAK ve Kocaeli Üniversitesi ile iş birliği yaparak lastik sektörü için pek çok konuda Ar-Ge faaliyetlerinde bulunuyor. Makina öğrenmesi ve derin öğrenme teknikleri kullanılarak radyografik lastik resimlerinden hata tespiti yapılması, yarış lastikleri sırt ezme prosesi için geliştirilen iki eksenli mekanizma ve denetleyici tasarımı, lastik katmanları arasındaki hava kabarcıklarının tespitini otomatik yapacak bir sistem geliştirilmesi ve F1 yarışları için lastik kesit alma makinasının tasarımı gibi projeler Pirelli Türkiye mühendislerinin yenilikçi bir vizyonla geliştirdiği projeler arasında yer alıyor.
Pirelli, İzmit’te atıklarının %100’ünün geri kazanımını sağlıyor.
Pirelli Türkiye ayrıca 2021 yılında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Sıfır Atık Yönetmeliği’nde yer alan kriterleri yerine getirerek, “Sıfır Atık Belgesi”nin sahibi oldu. Bunun yanında Pirelli Türkiye üretim tesislerinde %100 atık geri dönüşümünü sağladı.
Pirelli'nin dünya çapındaki önemli üretim merkezlerinden biri olan İzmit Pirelli Fabrikası dahil olmak üzere şirket, dünya genelindeki üretim merkezlerinde sürdürülebilirlik alanında önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. Pirelli, lastiğin üretim ve kullanım sırasında çevreye olan etkisini en aza indirmek için çalışırken, üretim tesislerinde de aynı sorumlulukla çevresel etki, enerji ve su tüketimi, atık yönetimi konularında global çapta belirlenen hedefler doğrultusunda hareket ediyor.
Şirket tüm bu çalışmalar doğrultusunda, Dow Jones Dünya ve Avrupa endekslerinde global otomotiv ekipmanları sektörünün sürdürülebilirlik lideri konumunda bulunuyor. Pirelli ayrıca, 2025’e kadar doğrudan ve dolaylı karbon emisyonlarını %25 oranında azaltmayı hedeflerken, hammadde tedarikine bağlı CO2 emisyonlarını ise %9 azaltma hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |