GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
İETT Otobüs Alacak!
İETT Otobüs Alacak!
Ermenistan'dan Yapılan Taşımalar Hakkında Uyarı
Ermenistan'dan Yapılan Taşımalar Hakkında Uyarı
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
18 Ocak 2019 Cuma - 11:36

''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''

“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün tüm oyuncularının sesi olduğumuz dosyamızda, sorunları yerinde görmek için ikinci durağımız Güneydoğu ve Habur Sınır Kapısı oluyor. Trakya ve Kapıkule Sınır Kapısı’ndaki çalışmalarımızın yankıları ve geri bildirimleri, bizleri Habur Sınır Kapısı’na yönlendiriyor. Kamyonum olarak yine düşüyoruz yollara…

 Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar

Sınır kapılarının her birinin kendine özgü sorunları var ama ortak sorun bitmek bilmeyen araç kuyrukları… Habur Sınır Kapısı’nda da şoför arkadaşlar aynı soruna dikkat çekiyor. Diğer kapılardan farklı olarak, buradaki kuyrukların oluşma sebebinin, Irak Gümrüğü’nde bulunan X-ray cihazının olduğunu öğreniyoruz. Görüştüğümüz tüm şoförler, Irak Gümrüğü’nün araçla beraber kendilerinin de X-ray cihazına girmesini zorunlu kıldığını belirtiyor. Kuyrukta kaybettikleri zaman bir yana X-ray cihazı sebebiyle sağlık sorunları yaşadıklarını da anlatıyorlar.

Asıl Kuyruk Tır Parkında…

Habur Sınır Kapısı’na ulaştığımızda Gümrüğün önünde kuyruğun olmaması dikkatimizi çekiyor. Yetkililer ve şoförlerle konuşunca anlıyoruz ki asıl kuyruk tır parkında… Gümrükten geçişler parti parti sırayla yapılıyor. İlk olarak Irak Erbil’e taşımacılık yapan bir şoför arkadaşımız ile konuşmaya başlıyoruz. Bandırma’dan yola çıktığını söyleyen şoförümüz, taşıma ücretleri ile ilgili çok sıkıntı yaşadıklarını söylüyor. Kazandıkları paranın da sadece masrafa gittiğini belirtiyor. Şu an burada kuyruğun görece az olmasının nedenini de işlerin az olmasına bağlıyor. Eskisi gibi yoğun iş olsa, kapıdaki kuyruk da artardı diyor.

“X-Ray Uygulaması Sadece Türk Menşeli Araçlara”

Mardin’den tekstil taşıması yapan başka bir şoförümüzle konuşmaya devam ediyoruz. Yaklaşık bir yıldır bu güzergahta çalıştığını söyleyen şoförümüz, en büyük sıkıntısını şu sözlerle belirtiyor: “Irak Gümrüğü’nde bizleri de araçla beraber X–ray cihazından geçiriyorlar. Buna bizi mecbur kılıyorlar ve bunu sadece Türk menşeli araçlara uyguluyor. Diğer araçlarda bu uygulama yok!” Araçların akışında da sorun olduğunu söyleyen şoförümüz “Çok fazla kontrol noktasından geçiyoruz, bu durum bizim güvenliğimizi sağlamak için ancak çok vakit kaybı yaşıyoruz. Şu an siz peronları boş görüyorsunuz ama arkadaki parkta bekleyen çok araç var, asıl sıra arka tarafta.” diyor.

“X-Ray Cihazı Bizlere Sağlık Sorunları da Yaşatıyor”

Bizler de kuyruğun oluşmaya başladığı arkalara doğru ilerliyoruz. Karaman’dan yola çıkan bir şoför arkadaşımıza uzatıyoruz mikrofonumuzu. “Nasıl gidiyor işler” dememizle beraber başlıyor anlatmaya… “İşler elbette ki hiç iyi değil! O kadar çok sıkıntımız var ki, bir röportajla anlatıp bitiremeyiz. Habur için konuşacak olursam bizim Gümrük’te değil ama karşı tarafın Gümrüğü’nde çok sıkıntı yaşıyoruz. En önemli sorun da, karşı taraftaki X-ray cihazı. Bizim işlerimizi o kadar çok aksatıyor ki en çok o cihaz nedeniyle bekliyoruz. Üstelik X-ray cihazı bizlere sağlık sorunları da yaşatıyor, çok fazla baş ağrısı çekiyoruz.”

Arkalara doğru ilerlemeye devam ediyoruz. Orada bekleyen araçlar da sıraya girmeye başlıyor. Sıradaki araçların gelmesini beklerken dikkatimizi yerlerdeki çöpler çekiyor. Uzun zamandır buranın temizlenmediği o kadar belli ki, yol kenarlarında çöp yığınlarının oluşmaya başladığını görüyoruz.

“Yük Bulabiliyoruz Ancak Nakliye Ücretleri Çok Düşük!”

Konya’dan Irak Zaho’ya bisküvi taşıyan Hasan Ayman ile devam ediyoruz röportajımıza. Geçtiği güzargahta sıkıntı olmadığını söyleyen Ayman, işler için aynı şeyi söyleyemiyor. Ayman “Yük bulabiliyoruz ancak nakliye ücretleri o kadar düşük ki! Maliyetimiz çok fazla olduğu için nakliye ücretleri bu maliyetlerin yanında çok düşük kalıyor. Karşı tarafa geçince otoban parası veriyoruz, kantar parası veriyoruz. Şu an burada kuyruğun oluşma sebebi de karşı taraftaki X-ray cihazı. Bize çok fazla vakit kaybettiriyor.”

Şırnak’tan yola çıkan Mehmet Ali Ay ise sebze taşımacılığı yapıyor. İşlerin iyi olduğunu belirten şoförümüz, kiraların ise çok düşük olduğundan yakınıyor. Mehmet Ali Ay da Irak Gümrüğü’ndeki X-ray cihazı nedeniyle kapıda uzun kuyruklar oluştuğunu ve bölgeyle ilgili en büyük sorunun X-ray olduğunu söylüyor.

 

 
Delphi Technologies Ticari Araçların Geleceğine Yön Verecek!
 
Ascendum Makina'ya Hardox Aşınma Plakası Eğitimi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri
Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili ...
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
Karayolu araçlarının, denizyolu ile ulaşımını sağlayan gemiye Ro Ro; bu ...
''Lojistik Sektörünün Korunması, Kollanması ve Desteklenmesi Gerekiyor''
Best Nakliyat Genel Müdürü ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet ...
 
"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"
Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, ...
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
 
'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik ...
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve ...
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
sondakika
türkiye
kamyonum
fahrer
dikkat
şoför
treyler
truck