Toplam 448 sayfalık kitap, reklamcılığın analog dönemden dijitale evrimine ve Pirelli’nin hafızalara kazınan reklamlarıyla bu süreçte oynadığı role genel bir bakış sunuyor. 140 araba ile oluşturulan ve 85 metre yükseklikten görülebilen Büyük P’li televizyon reklamı “Pneumatici con la P maiuscola” (1978) - ki bu kitabın adına ilham vermiştir – dijital öncesi dünyada olağanüstü başarılı olmuştu. Daha sonra çekilen “Pirellibility” (1981) spotu, tamamıyla dijital reklamların ilk denemelerinden biriydi. Özellikle 1970’li ve 1980’li yılların tarihi, Pirelli Group bünyesindeki Agenzia Centro tarafından üretilen reklamlarda görülebiliyor. İtalya’da bir şirketin kendi bünyesindeki ajansların en iyi örneklerinden biri olan Agenzia Centro, Pirelli iletişimini Pino Tovaglia, Salvatore Gregorietti, Derek Forsyth, Gerhard Forster ve François Robert gibi çok değerli İtalyan ve uluslararası sanatçılarla grafik tasarım geleneğinden pazarlama odaklı stratejiler dünyasına taşıdı. Büyük uluslararası ajansların yılları olan 1990’larda sinema ve spor dünyasının Sharon Stone’dan Carl Lewis ve Ronaldo’ya kadar çeşitli ünlüleri ile farklı uluslararası kampanyalar yayınlandı. Pirelli Takviminin birden fazla kez fotoğrafçılığını üstlenen Annie Leibovitz’in 1994 yılında çektiği Carl Lewis’in yüksek topuklu ayakkabılı resmi ve “Kontrolsüz Güç, Güç Değildir” sloganı, reklamcılık tarihinin kilometre taşları arasında yerlerini aldı. |