Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Mart 2009 Cuma - 00:00

"2009 Tüm Sektörler İçin Zor Bir Yıl Olacak"

 2009 Tüm Sektörler İçin Zor Bir Yıl Olacak

Koluman Kögel olarak 2008 yılını ciro, kİ¢rlılık, üretim, satış, ihracat vb. kriterler açısından nasıl geçirdiniz? Önceki yıllarla kıyasladığınızda nasıl bir tablo ortaya çıkıyor?

2008 yılı,  yılın ikinci yarısından itibaren etkisini fazlasıyla gösteren küresel sorunlara rağmen,  ciro olarak Euro bazında % 43 büyüme ile kapattığımız bir yıl oldu. Üretim ve satış anlamında da benzer büyüklüklere ulaştığımız bir yıl geçirdik. 2008 içerisinde tamamlanan yatırımlarımız ile ileriye dönük kapasite ihtiyaçlarımıza ilişkin tüm altyapımızı bitirdik.

Ürünlerimizdeki kalite standartlarımızı sürekli olarak yükseltme hedefimiz doğrultusunda üretim ve montaj hatlarımızdaki iyileştirmelerimizi ve modernizasyonlarımızı tamamladık. Özelikle fabrikamız bünyesinde lojistik konseptini ve yerleşim düzeni tamamen yeniledik.

2008 yılında hayata geçirdiğiniz önemli projelerden ve pazara sunduğunuz yeni ürünlerden söz eder misiniz?

Kapasitemizin önemli bir kısmını ihracata ve özel projelere ayırdığımız bir yıl olmasına rağmen yurtiçi treyler pazarında da payımızı artırdık. Bununla birlikte özellikle ADR’li çelik tanker semi treyler segmentinde hedefimiz olan sektör liderliğine yaklaştığımız bir yıl oldu.

Özel projeler kapsamında Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na teslimatını tamamladığımız araçlarımız, ݝstanbul Büyükşehir Belediyesi ݝtfaiyesi’ne yapılan teslimatlar ve ASELSAN ile müşterek tamamlanan MILKAR projemizi 2008 yılının önemli başarıları olarak görmekteyiz.

Daimler AG onaylı ilk üstyapıcı unvanını almamızı da eklediğimizde 2008 yılı beklentilerimizi karşılayan bir yıl olarak tamamlanmıştır.

2009 yılı için ajandanızda hangi konular/yeni modeller var? Bu yıla ilişkin beklenti ve hedefleriniz neler?

2009 yılında lansmanını yapmayı planladığımız yeni damper ürün grubu ve konteyner taşıyıcı semi treyler ailesi ile ürün paketimiz daha da çeşitlenecektir. Piyasanın beklentilerine en yüksek oranda cevap verme hedefimiz, aynı kararlılıkla 2009 yılında da devam edecektir.

Ajandamızda satış sonrası hizmetlerdeki etkinliğimizin artırılması, müşteri memnuniyeti ve sürekli gelişim doğrultusunda kalite seviyesinin artırılması konuları ana başlıklar olarak yer alıyor. Diğer önemli başlık ise 2008 yılında oluşturulan bölgesel satış örgütümüz.

2009 yılında tüm ürünlerde pazar payımızı ciddi oranda artırmayı hedefliyoruz. Bayi ağımız ve satış örgütümüzün yapılandırılmasını 2008 yılı içinde tamamladığımızdan bu hedefe varmak konusunda tüm imkanlara sahibiz. 2009 müşterilerimiz ile direkt iletişimimizi artıracağımız ve koşullar dahilinde elimizdeki tüm imkanları müşterilerimize seferber edeceğimiz bir yıl olacaktır.

Küresel mali kriz Türkiye ve dünya ticari araçlar sektörünü, buna paralel olarak şirketinizi nasıl etkiledi? Krizin önümüzdeki süreçte sektörünüze yönelik etkilerine ilişkin öngörüleriniz ve yetkili mercilerden beklentileriniz neler?

Küresel krizin tüm sektörleri büyük boyutta etkilediği ve etkilemeye de devam edeceğine ilişkin kuşkumuz bulunmamakta ve bildiğiniz üzere bu süreçten en çok etkilenen sektörlerden biri de bizim sektörümüz.

Özellikle otomotiv yan sanayi parça ve malzemeleri ile ilgili ihracatın azalmasına bağlı olarak taşımacılıktaki azalmanın sektörün en büyük sorunu olacağını düşünüyoruz. Yurtiçi taşımacılıkta daralmanın etkisinin daha az olacağı kanaatindeyiz. Bununla birlikte tüketici finansmanında yaşanan sıkıntıların en az yıl ortasına kadar devam etmesinin ardından bu imkanların gelişmeye başlamasıyla birlikte sektörün önünün açılacağı fikrindeyiz.

Bu dönemde özellikle bölgemizdeki ve sektörümüzdeki ihtiyaçları göz önünde bulundurarak müşteri finansmanına önem veriyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu finans paketleri ile onları desteklemek hedefindeyiz. 2008 yılı son çeyreğinden itibaren bu anlamda ciddi faaliyetlerimiz oldu. Bu sayede 2008 son çeyrek itibariyle pazar payımızı da ciddi ölçüde artırabildik.

2009 yılı ilk yarısında pazardaki küçülmenin ve sıkışıklığın devam edeceğini düşünüyoruz. Fakat 2009 yılı son çeyreğinden itibaren pazarın tekrar yükseliş trendine gireceğine inanıyoruz.

ݝhracat açısından, Avrupa Birliği ekonomik performansı ve özellikle Almanya’nın ekonomik verileri çok önemli. Türkiye olarak ana ihraç pazarlarımız Avrupa Birliği ve Almanya’dır. Buradaki ekonomik verileri iyi takip etmemiz gereken bir dönemdeyiz. Avrupa pazarındaki iyileşme verilerinin bizdeki etkisi çok olumlu yönde ve tetikleyici olacaktır. 2009 tüm sektörler için zor bir yıl olacak. Buna karşın grup olarak son derece hazırlıklıyız. Hedeflerimizden taviz vermeden bu yılı aşmak hedefindeyiz.

Krizin aşılması yönünde itici kuvvet ekonominin asli oyuncuları olacaktır. Bunlar tüm ekonomik birimlerin ve düzenleyici kurumların çok daha yoğun koordinasyonu ile mümkün olabilecektir. Maliyet yapılarını ve satış – satış sonrası politikalarını doğru temellere oturtan firmalar daha başarılı bir yıl yaşacaklar.

Türkiye ekonomisi açısından ise bu dönemin bir düzeltme ve düzenleme yılına dönüşmesi mümkün. Uzun süredir gündemde yer işgal eden dolaylı ve dolaysız vergiler, yatırımların- istihdamın teşvik edilmesi ve enerji maliyetleri gibi konularda üretilecek çözümler bugün ve ilerisi için tüm sektörlerin önünü açacak fırsatla doludur. Fakat belirttiğim gibi temel bileşen her anlamıyla ve tüm tarafları ile işbirlikleri ve koordinasyonun artırılmasından geçmektedir.

 
Scania Krone ve Meiller Pazar Payını Korudu
 
Subaru Legacy, Göz Kamaştırıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyontreylerkamyonumdikkattrucksrcfahrerkamyoncutürkiye