Ağır kamyon pazarı krizden nasıl etkileniyor?
Volvo Kamyon olarak 16 ton ve üzeri ithal ticari araçlar pazarında yer alıyoruz. 2008 Aralık ayı itibariyle, 16 ton ve üzeri toplam pazar 20277 ve ithal markaların satışları 6170 adet olarak tamamlandı. 2007’de ithal markalarda pazar 9332 adet satış ile kapanmıştı. Dolayısıyla 16 ton ve üzeri ithal markalarda kamyon pazarı geçen yıla göre ortalama % 44 olarak geriledi. Satılan araçların 1256 adedi kamyon ve 4914 adedi çekiciydi. Yani satışların % 20 kamyon, % 80’i çekici olarak gerçekleşti. Bu durum aslında çekiciye yönelen pazarın doğal bir sonucudur.
Yukarıdaki rakamlardan da anlaşılacağı gibi 2008 yılında yaşanan uluslararası para piyasalarındaki olumsuz gelişmeler ve global kriz ortamı her sektörü etkilediği gibi ticari araçlar sektörünü de oldukça etkiledi. Yatırımlar durdurulduğu gibi var olan iş potansiyelinde de düşüşler gözlemlendi. Tüm hammaddelerin fiyatları giderek arttı. Avrupa ekonomik krizden çok kötü etkilenirken, aslında Türkiye pazarı krizden diğer ülkelerden sonra etkilendi. Tüm dünya piyasaları halen krizin paniğini ve aslında gerçeğini yaşıyorlar. Artık bu kadar geniş çaplı bir global krizden etkilenmeyen ülke ve sektör olduğunu düşünmüyoruz. Bu kriz reel sektörde en çok otomotiv sektörünü etkiledi ve bunun doğal sonucu olarak ağır kamyon ve çekici pazarı da etkilendi.
2009 yılından beklentileriniz nelerdir?
2009 yılı için yorum yapmak gerçekten herkes için zor. İlk ve ikinci çeyrekte herkesi zor zamanların beklediği kesin. Toparlanma dönemi de çok kısa olmayabilir. Ama tabi ki piyasalar er veya geç açılacak ve hatta talep ertelenmesi ile yeni yatırımlar da gerçekleşebilecek. Tüm planımızı kriz yönetimine göre yaptık.
Volvo olarak 2009 yılında Euro 4’e geçişi olumlu karşılıyoruz. Hâlihazırda zaten pazara Euro 4 ve Euro 5 araçlarımızı pazarlıyoruz. Hem çevre açısından olumlu olacak ki; bu Türkiye için çok önemli; hem de teknolojik açıdan daha üstün araçların pazara girmesi hareketliliği sağlayacak bir faktör. Ancak krize çok yüksek stokla yakalanan üreticiler bu süreci mutlak surette uzatacaktır. Biz Volvo Kamyon Türkiye olarak şu andaki en rahat firmayız. Çünkü çok az bir stokla 2009 yılına girdik.
Satış ve pazarlama yöntemlerinde değişiklik yapacaklar mı?
Satış ve pazarlama açısından müşterilerimizin istek ile ihtiyaçlarını yakından takibi ve ilişkilerimizin güçlendirilmesi açısından periyodik toplantılar düzenleyeceğiz. Yakın müşteri aktiviteleri yapacağız. Müşteri memnuniyetine yönelik toplam çözümler sunmak yolunda her geçen gün daha kapsamlı ve detaylı çalışıyoruz.
Krize karşı ne gibi önlemler aldılar?
Öncelikle şunu söylemeliyim ki; krize çok fazla stokla hatta rakiplerimize göre stoksuz yakalanmış bulunuyoruz. O yüzden kriz yönetimi de daha kolay olacak. Bu krizi Türkiye Ofisi olarak çok fazla zarar görmeden atlatabileceğimizi ön görüyoruz.
2009'da yeni bir ürün var mı?
Volvo bu yıl sağlam, satın alma maliyeti uygun, Türkiye pazarında verimli ve karlı iş gücü sağlayacak FM11 modelini sunuyor. Yurtiçi ve komşu ülkelere bölgesel taşımacılık için ideal FM11’in özellikle Türkiye koşulları ve sürücüleri için uygun bir araç. Müşterilerimize FM11 ile büyük avantajlar sunduğumuza inanıyoruz. Yüksek performansı, yük kapasitesi, yakıt tasarrufu ve işletim maliyetlerinin uygunluğu ile FM11 gerçekten segmentinde çok özel bir çekici. Volvo FM11 litrelik motorun, segmentinde iddialı ve yurtiçi taşımacılık için cazip bir çözüm olacağına inanıyoruz. FM11’in tüm segmentlere uygun versiyonlarını inşaat müşterileri için de sunacağız.
Ayrıca 2009 yılında dünyada bir ilke daha imza atıyoruz. Volvo Kamyon olarak dünyanın seri üretimli en güçlü kamyonunu sunuyoruz. 700 beygir gücü ve 3150 Nm tork ile Volvo FH16, dünyanın en güçlüsü. Ticari amaçlı üretilen bir kamyon, en ağır ve zorlu taşıma görevleri için tasarlanan bu kadar güçlü bir motorla ilk kez piyasaya sürülüyor.
2006 baharından bu yana üzerinde büyük bir özenle çalıştığımız ve çok zorlu testlerden geçirilen Volvo FH16 dünyanın en güçlü kamyonu olmasının yanı sıra Euro 5 standartlarını da karşılıyor. Ayrıca son derece rekabetçi yakıt tüketimini mümkün kılıyor. FH16 700 hp’de güç ve tork özellikleri çok iyi olmakla birlikte asıl büyük başarı, Volvo'nun motor tasarımcılarının bu arttırılmış motor gücünü daha düşük emisyon ve I-Shift şanzıman sayesinde değişmeyen yakıt tasarrufu ile birleştirebilmesidir.
Bunların yanı sıra FH için de kesinlikle bazı yeni sürprizlerimiz olacaktır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |