Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Haziran 2011 Pazartesi - 09:49

Cargo ‘global’ olacak...

Başta Bill Ford olmak üzere Ford’un yönetim kurulunu ikna eden Ford Otosan, Brezilya ile geliştireceği yeni Cargo’yu 60’tan fazla ülkeye ihraç edecek

 Cargo ‘global’ olacak...

Ford Otosan, 1985’te üretimine başladığı ve bugüne kadar geliştirerek Türkiye’nin en çok satılan kamyonu haline getirdiği Cargo’yu “dünya kamyonu” yapacak. Ford Motor Company’nin yönetim kurulunu ikna eden Ford Otosan, Brezilya ile ortak çalışarak Cargo’yu üç kıtada 60’dan fazla ülkeye ihraç edecek.


Herşey, Ford Motor Company Yönetim Kurulu Başkanı Bill Ford’un Ford Otosan’ın 50. yıl kutlamaları dolayısıyla geçen yıl İstanbul’a gelmesiyle başlamış. Başta Bill Ford olmak üzere, tüm yönetim kurulu üyelerini bu konuda tek tek ikna ettiklerini söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, “Teklif bizden gitti. Bill Ford Türkiye’ye geldiğinde konuyu onunla etraflıca konuştuk. Ardından da yönetim kurulu üyelerinin tümünü tek tek ikna ettik. Cargo’yu Ford’un global ürün yelpazesine soktuk” dedi. Otay, “Brezilya ile Cargo’nun yeni neslini birlikte geliştireceğiz. Brezilya’da da uzun süredir Cargo üretimi yapılıyordu. İlk etapta ortak parça paylaşımıyla işe başladık” diye konuştu.
“Global Cargo” projesiyle, 1980’lerde Ford’un global ürün yelpazesinden çıkarttığı aracı yeniden dahil ettiklerini hatırlatan Otay, Batı Avrupa hariç dünyanın pek çok ülkesinde Ford’un ağır kamyon işine dönmesini sağladıklarına da dikkati çekti. Ford, 1986’da Cargo’yu ürettiği İngiltere tesisini Iveco’ya satıp Avrupa’da ağır kamyon üretimini bırakmıştı.

Yeni DNA oluşturulacak

Projenin, Ford’un kriz döneminde ortaya koyduğu ve Transit Connect’le ilk adımını attığı “One Ford” (Tek Ford) stratejisinin ağır ticari araç ayağını oluşturduğunu da kaydeden Nuri Otay, bu sayede daha fazla ihracat pazarına girip, daha çok ihracat şansı yakalayacaklarına dikkat çekti.
Ortak ürünlerle ürün geliştirme maliyetlerinin düşeceğini söyleyen Otay, “Yeni ürün geliştirmek çok maliyetli. Yerel kalırsanız, yüksek adetlerde üretemediğinizden eski ürünü yıllarca sürdürmek zorunda kalırsınız. Bu sinerjiyle rekabetçi ürünlerin geliştirip, Ford’un ‘Global Kamyon DNA’sını oluşturacağız” dedi.


Ford Otosan Cargo İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay da, bu ortak çalışmayla finansal açıdan daha kısa sürede, daha fazla yeni ürün yapma avantajı kazanmış olacaklarını belirtti. Kınay, projenin ileriki aşamalarında Cargo’nun diğer modellerinin geliştirilmesini Ford Otosan’ın ar-ge bölümünün üstleneceğini, bunun da Türk yan sanayiine de büyük avantajlar getireceğini söyledi.

İhracatı 10’a katlayacak

2009’da 500 adetle ilk Cargo ihracatına başladıkların hatırlatan Nuri Otay, Global Cargo ile ihracattaki büyüme hedeflerinin daha farklı boyutlara gideceğini, bu yıl 30’a yükselecek ihraç pazarları sayısının 5 yıl içinde 60’ın üzerine çıkacağını belirtti.


Bu büyüme stratejisiyle, Orta Avrupa, Ortadoğu, Arap yarımadası ve Güney Afrika’daki ülkelere gireceklerini söyleyen Otay, “Gelişmekte olan pazarlar bizim hedefimizde olacak. Geleceğin zengin pazarlarına ürün yapıp, ihraç edeceğiz” dedi. Bu yıl kamyon ihracat hedeflerini yüzde 70 artırdıklarını ve 1000 adede ulaşacaklarını kaydeden Nuri Otay, gelecek 5 yılda yeni ürünle birlikte bu rakamın 5 bin adede çıkacağını söyledi. Ford Otosan’ın Cargo ihracat geliri yıllık 300 milyon doları aşacak.

Üretim 15 bine yükselecek

Yeni projeyle İnönü fabrikasının tek vardiyada 10 bin adet olan kapasitesi, 2012 ve sonrasında yıllık 15 bin adede çıkacak. Yeni versiyonlar ve talebe göre 20 bin ve üzerine de çıkabileceklerini söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Otay, Brezilya ile birlikte Cargo’nun yıllık toplam üretiminin 60 bin adet olacağını bildirdi. Bu yıl İnönü’de 8 bin adet Cargo üretimi hedefleniyor.
Ford Otosan, gelişecek ihracat pazarları için de hazırlık yapıyor. Türkiye’nin lojistik merkezi haline geldiğini, global firmaların buradan da araç satın aldığını ya da kiraladığını söyleyen Otay, “Transit yollar üzerindeki Batı Avrupa ülkelerinde de servis operasyonları geliştireceğiz. Uluslararası hatlarda çalışan Cargo kullanıcılarına yardımcı olacağız” dedi.




Proje üç aşamalı ilerleyecek

Global Cargo projesi, Üç aşamada gerçekleşecek. İlk ayağı ortak parça kullanımı oluştururken, ikinci aşamada tamamen yeni global ürün ve üçüncü kademede de bu aracın çeşitli versiyonları gelecek. Nitekim birinci aşamanın ilk örneği, mart ayında Brezilya’da piyasaya çıkan yeni Cargo modelleri oldu.

Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, “Brezilya’daki araçta, Türkiye’de üretilen Cargo’nun parçalarından yararlanıldı. Sürücü mahalli, bizimkinin daha gelişmişi. Brezilya’ya bu yıl 35 milyon euroluk parça ihraç edeceğiz. Bu, ortak ürünler çoğaldığında artarak sürecek” dedi. Otay, iki ülke arasında serbest ticaret anlaşması olmamasının, ihracatın katlanarak artmasına engel olacağını hatırlattı.


İkinci aşama olan yeni Global Cargo, Türkiye’de geliştirilip, Türkiye’nin yanı sıra Brezilya’da da üretilecek. Sadece kamyon için 210 ar-ge personeli ayıran Ford Otosan, mevcut modellerin yanında ortak yeni ürün için 2012 yılı başına kadar toplam 75 milyon dolar yatırım yapacak.
Piyasaya çıkış tarihi açıklanmayan yeni ürün, mevcut Cargo’dan bir sınıf üstte olacak. Cargo’nun Brezilya’daki lansmanında, yeni çıkacak modellerle birlikte Global Cargo projesinin 400 milyon dolara çıkacağı belirtilmişti.



300 milyon dolar fazla verecek

Ford Otosan, ilk 5 ayda 117 milyon dolar dış ticaret fazlası verirken, yılın tamamında 300 milyon dolara ulaşacak. Beş ayda 1 milyar 20 milyon euroluk ihracat yaptıklarını söyleyen Genel Müdür Nuri Otay, 2011 hedeflerinin 214 bin adet olacağını kaydetti. Otay, bu yıl 290 bin adetle üretim rekoru kıracaklarını ifade etti.


Otomotivde sert frene basılmasının, yeni yatırımların önünü kesebileceğine dikkat çeken Otay, “Türkiye’de bulunmayan markaların özendirilmesi önemli. Yeni yatırımlara uygun ortam hazırlamak gerekl” dedi. Söylentilerin satışları artırdığını kaydeden Otay, “Şayet böyle olmasa, satışların ivmesi zaten giderek düşecekti” diye konuştu.

 
Evin duvarına çarpıp durdu
 
Benzin istasyonunda patlama!
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 27 Haziran 2011 Pazartesi 16:33

brezilyadaki cargo ön ranjur cok kötü inşallah türk mühendisler burdada aynı tipte cıkarmazlar

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Evin duvarına çarpıp durdu
Kamyon aşırı hız ve dikkatsizlik sonucu evin duvarına çarpıp durabildi.
YENİ NESİL TOTAL EXCELLIUM*
Dünyanın önde gelen akaryakıt şirketlerinden TOTAL’in, uzun araştırmalar ...
Petrole stratejik müdahale!
Uluslararası Enerji Ajansı'dan fiyatlara müdahale geldi
 
Kamyoncuların korkulu rüyası
Operasyonda 31 kişi gözaltına alındı
HATALI KODLAMA YAPMAYIN!
Ulaştırma Bakanlığı mesleki yeterlilik sınavlarında yapılan kodlama hatalarına ...
Iveco yeni Stralis Çekicileri tanıttı
Iveco 23 Haziran tarihinde Şile’de yaptığı bir basın toplantısı ile yeni ...
 
Goodyear Marathon LHT II
Goodyear Marathon LHT II, yeni nesil BERGERecotrail® yarı römorkların ...
Akaryakıtta kafa karıştıran tablo!
Motorin yerine kullanılan 10 numara yağ ve kaçak olarak gelen akaryakıt, ...
Irak yeniden zenginleşiyor!
Irak'ın geçen ay 7 milyar 470 milyon dolar tutarında, 69 milyon varil ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyonculkwsrcfahrerKamyontrucktürkiyesondakika