Firmanızdan kısaca bahseder misiniz?
50 adetlik tır filomuzla Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine çalışan bir firmayız. 1991 yılında şirket olduk. Bu iş bizim baba mesleğimiz. Arçelik, Eti bisküvi, Süsler sobaları gibi çok çeşitli yükler taşıyoruz.
Taşımacılık yaptığınız ülkelerde en çok hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?
Taşımacılık yaptığımız ülkelerde karşılaştığımız sorunların başında vize sorunları geliyor. Vize işlemleri için işi gücü bırakıp Konsolosluklara gitmemiz gerekiyor. Çok fazla zaman kaybediyoruz. Bir de örneğin, Bulgaristan gibi bazı ülkeler çeşitli kanunlar çıkarıyor; şu kadar mazotun dışında girilmez gibi. 152 Euro ekstradan ücretler koyuyor; bunu hesap etmediğimizden tekrar iş yaptığımız firmaya bu ücret farkını yansıtmak zorunda kalıyoruz. Avrupa şimdi otobanlara % 70 zam yaptı. Bu ekstradan 200 Euro demek. Bütün bu görüntüleri dikkate aldığımızda uluslararası taşımacılık açısından karamsar bir tablo çıkıyor ortaya.
Uluslararası arenada UND gibi bazı sivil toplum kuruluşları tepkilerini ortaya koyuyor. Siz gelişmeleri yakından takip ediyor musunuz?
UND’nin eylemlerini takip ediyoruz. Gerektiği noktalarda katılıyoruz da. Geçen sene bildiğiniz gibi Bulgaristan Büyükelçiliği önünde 1000 tırla eylem yaptık. Ancak ben istediğimiz sonucu aldığımızı düşünmüyorum.
Peki neden istediğimiz sonuçları alamıyoruz?
Bunu ben araç sayılarının çokluğuna bağlıyorum. Rekabet uluslararası arenaya taşındı. Şimdi yabancı ülke araçları da, bizim ülkemizde çok sayıda mal getirip götürmeye başladı. Rekabet kaliteyi arttırıyor; biz bu kaliteye uyuyoruz; ancak devletin uyduğunu düşünmüyoruz. Ayrıca yetki belgesi uygulamalarının çok verimli olduğunu düşünmüyorum.
Kriz süreci sizi nasıl etkiledi?
Geleceğe umutla bakmaya çalışıyoruz; ancak önümüzdeki karamsar tablo umutlarımızı iyice azalttı. Krizden % 60 oranında etkilendik. Müşterilerimizin % 60’ı kontak kapattı. 2009’da var olan durumu koruyup yerimizde saymanın dışında bir beklentimiz yok.
Çalışırken de para kazanamıyoruz; bütün masraflarımız artarken bizim ücretler düşüyor. Sadece son zamanlarda mazot biraz bizi rahatlattı. Bir aracın fenni muayenesini yaptırmak bir milyara çıkıyor.
Son dönemlerde ülke genelinde yaygınlaşan araç muayene istasyonlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Araç muayene istasyonlarının son dönemlerde açılmasını ben yol güvenliği açısından gerekli ve önemli görüyorum. Tabi işin maddi boyutu kişileri sıkıntıya sokuyor; çünkü vergisini ödeyemiyor.
Son olarak ne eklemek istersiniz?
Sorunun plaka sınırlaması getirilerek çözüleceğini düşünüyorum. Hem herkesin bu işi yapmasının önüne geçilir; hem kalite artar. Böylece bu işi gerçekten yapanlar da, daha iyi para kazanma imkanı yakalar.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |