Hüseyin Kasap, trafik sigortası primlerinin sürekli arttığına dikkat çekerek, “Artan maliyetler ve hasar süreçlerindeki belirsizlik nedeniyle, trafik sigortası primleri sürekli artıyor. Karayolları Trafik Kanunu'nda yapılacak düzenleme ile trafik sigortası primlerinin hızla düşmesini bekliyoruz. Şayet bu gerçekleşmezse sorunun çözümü için tarife seçeneğinin (fiyatların devlet tarafından belirlenmesi) masaya getirilmesi faydalı olabilir” dedi.
ARTIŞI ENDİŞE İLE İZLİYORUZ
Zorunlu trafik sigortasındaki prim artışlarını değerlendiren Kasap yaptığı yazılı açıklamada şu görüşlere yer verdi:
“Son dönemde trafik sigortasındaki prim artışını endişe ile izliyoruz. Aracı olan her vatandaş kanunen trafik sigortası yaptırmak zorunda, serbest tarifeye geçiş ile birlikte bu sigortaya uygun fiyatlardan ulaşabiliyorduk. Ancak son dönemde çok yüksek poliçe fiyatları ile karşı karşıyayız. Öyle ki insanlar sigortalarını yaptıramaz hale geldi.
YÜZDE 93'ÜNÜ BİZ SATIYORUZ
Türkiye’de düzenlenen her 100 trafik sigortasının 93’ünü biz acenteler satıyoruz. Ülkemizin her köşesine, ihtiyacı olan tüm vatandaşlarımıza, bu poliçeyi bizler ulaştırıyoruz. Kaza anında, vatandaşa yardımcı oluyor, onları bilgilendiriyoruz.
BİZE OLAN GÜVEN YOK OLDU
50 bin kişiye istihdam sağlayan, tamamı milli ve yerli 15 bini aşkın sigorta acentesinin en önemli gelir kalemi trafik sigortası. Son dönemdeki poliçe fiyatları, biz acentelerin varlığını tehdit ediyor.Sadece yüksek fiyatlar değil, fiyat dalgalanmaları da bizim için büyük problem. Örneğin, hiç kazası olmamış bir vatandaşın 2015 yılı poliçe fiyatı 300 TL iken, 2016’da bu fiyat en az 650 TL. Vatandaşa bu artışın nedenini açıklayamıyoruz. Ayrıca, fiyat farkları da sektöre ve bize olan güveni yok etti.
AVRUPA'DA YÜZDE 60, BİZDE YÜZDE 1500!
Trafik sigortasının sağladığı teminat limitleri tüm şirketlerde aynı, belirli bir araç için, bu standart ürünün fiyatı bir şirkette 900 TL iken, başka bir sigorta şirketinde 14 bin TL. Avrupa’da fiyat dalgalanması en fazla yüzde 60, o da riskli sürücüler için, bizde ise kazasız sürücü için dahi yüzde bin 500’ün üzerinde.
TARİFE SEÇENEĞİ ÖNERİSİ
Artan maliyetler ve hasar süreçlerindeki belirsizlik nedeniyle, trafik sigortası primleri sürekli artıyor. Karayolları Trafik Kanununda yapılacak düzenleme ile primlerin hızla düşmesini bekliyoruz. Şayet bu gerçekleşmezse sorunun çözümü için tarife seçeneğinin (fiyatların devlet tarafından belirlenmesi) masaya getirilmesi faydalı olabilir.
KAPANMA NOKTASINDA ACENTE VAR
Fiyatların makul seviyelere gelerek, piyasanın toparlanması ve insanların sektöre olan güveninin yeniden tesis edilebilmesini teminen, kısa süreliğine de olsa tarife uygulamasına dönülmesi konusunda tüm sektör paydaşları ortak çalışma yapmalı. Tarifenin sektöre ve vatandaşa faydası, zararları değerlendirilmeli. Bununla birlikte, suistimallerin engellenmesi, kapanma tehlikesi ile karşı karşıya olan sigorta acentelerinin korunması için, taban acente komisyonu da devlet tarafından belirlenmeli”.
(POSTA)