Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Şubat 2008 Pazartesi - 00:00

''Türk Karayolu Taşımacılık Sektörüne Destek Projesi”

 Türk Karayolu Taşımacılık Sektörüne Destek Projesi”

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye-AB Mali ݝşbirliği çerçevesinde Ulaştırma Bakanlığı koordinatörlüğünde yürütülen ''Türk Karayolu Taşımacılık Sektörüne Destek Projesi''nin kapanış toplantısına katıldı. Binali Yıldırım, toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin, AB müktesebatının yerine getirilmesine yönelik olarak 35 fasıldan oluşan başlıklarda dönem içerisinde uyum çalışmalarını başlatma gayreti içerisine girdiğini söyleyerek “Aday olma sürecinin nihai hedefi şüphesiz tam üyeliktir. Türkiye, bunun dışında başka bir alternatifi asla düşünmüyor” dedi. Bu amaca yönelik olarak sektörler bazında uyum çalışmalarının eşleştirme projeleri ve yapısal reformlar ile devam ettiğini ifade eden Yıldırım, denizcilik, demiryolu, kara taşımacılığı ve sivil havacılık alanında eşleşme projeleri ile bu hazırlık çalışmalarının sürdürüldüğünü bildirdi.

Bakan Yıldırım, karayolu taşımacılığına ilişkin yapısal reformlara 2003 yılında başlandığına dikkat çekerek ''Karayolu güvenliğinin, trafik denetiminin ݝçişleri Bakanlığında, yol yapımı ve diğer hususların Bakanlığımız bünyesinde olması sektörün son 50 yıldan beri içinde bulunduğu sağlıksız gelişimi de sona erdirmeye yönelik çok önemli reform niteliğindeki bir adımdır'' diye konuştu.

Türkiye'deki, trafik kazalarında hayatını kaybeden bir yılda insan sayısının, AB ülkelerinin tamamından daha fazla olduğunu kaydeden Yıldırım, “Bunun sürdürülebilir bir şey olmadığını biliyoruz. AB'de önümüzdeki orta vadede 2010 yılına kadar ölümü trafik kazalarının yarıya indirilmesine yönelik iddialı bir program var. Bu programı biz de ilgi ile yakından takip ediyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye'de trafik kazalarının bu kadar yüksek olmasının altında birkaç nedenin olduğunu açıklayan Bakan Yıldırım şunları söyledi: “Bunlardan en önemlisi, Türkiye'de ulaşım modları arasındaki dengenin maalesef yıllar içerisinde kaybolmuş olması, ağırlıklı olarak yolların yük taşıyan araçlarca kullanılıyor olması, altyapısının fiziki ve geometrik yetersizliği, eğitim eksikliği ve sürücü hatalarının bu kazaların bir özeti olduğunu görüyoruz. Onun içinde bölünmüş yol projeleri ile bir yandan yolların fiziki geometrik altyapılarını iyileştirmek, diğer yandan karayolu taşımacılığında yapısal reformlarla yetkileri tek bir elde toplamak, bir başka yönüyle de sürücülerimizi, gençlerimizi çeşitli eğitim programları ile farkındalık oluşturmak sureti ile kazaların azaltılmasını hedefliyoruz. Bu günübirlik, yarından bugüne olacak bir şey değil. Bu konuda kararlıyız.''

Bakan Yıldırım: “Çalışmalar trafik kazalarının azaltılmasına yönelik olmalı”

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bundan sonraki çalışmaların karayollarında trafik kazalarının azaltılmasına yönelik olması gerektiğini dile getirerek, ''Çünkü insan hayatından değerli hiçbir şey yoktur. Kaybettiğiniz her şeyi yerine koyabilirsiniz, ama yerine koyamayacağınız tek şey kaybedilen insandır'' dedi.

Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın da Türk Karayolu Taşımacılık Sektörüne Destek Projesi'nin bütçesinin 5,5 milyon Avro olduğunu hatırlatarak, projenin karayolu sektörüne müdahil tüm kurum ve kuruluşların gerek mevzuat uyumu, gerekse idari kapasitesinin artırılması hedefine yönelik olduğunu söyledi.

Talat Aydın: “Bakanlığın karayolu taşımacılığına ilişkin olarak çıkardığı yasal düzenlemeler yüzde 90 oranında AB mevzuatı ile uyumlu”

Proje kapsamında 1039 kişiye eğitim verildiğini anlatan Aydın, Bakanlığın karayolu taşımacılığına ilişkin olarak çıkardığı yasal düzenlemelerin yüzde 90 oranında AB mevzuatı ile uyumlu olduğunu belirtti. Karayolu Taşıma Kanunu ile ulusal eşya taşımacılık pazarının yüzde 95 oranında lisanslandırıldığını hatırlatan Aydın, 30 adet yeni ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarının kurulması ve teçhizatlandırılmasına yönelik olarak AB tarafından 11 milyon Avro bütçeli bir projenin kabul edildiğini de bildirdi.

 
HASARLI TRAFİK KAZALARINDA POLİS BEKLEMEYE SON
 
ZF, 2008'de Yeni Yapılanmaya Gitti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bustürkiyefahrer haberler newskamyonumsondakikalkwdikkat