Otomotiv Yan Sanayi Şirketi ZF Friedrichshafen AG, Satış Sonrası Hizmetler ve Servis işlerini yeniden yapılandırarak, yılbaşından itibaren geçerli olmak kaydıyla, tüm dünyada yedek parça işinden sorumlu olan ZF Trading Firması ile Satış ve Servis Organizasyonu bir araya getirerek ZF Services adı altında birleştirdi. Bu birleşme sayesinde, uluslararası Satış Sonrası Hizmetlerin daha da yaygın hale getirilmesi amaçlanıyor. ZF Trading ile Satış ve Servis Organizasyonu’nun birleşmesi 2008 Ocak ayında yürürlüğe girdi. ZF Yönetim Kurulu Başkanı Hans-Geog Hݤrter, organizasyonel yeniden yapılandırma stratejisini “ZF Services ile şirketin değerine maksimum katkıyı yapmak istiyoruz” şeklinde özetledi.
ZF’den yapılan açıklamaya göre daha önceden birbirinden bağımsız olarak çalışan bu iki birimin bir araya gelmesi, ZF Grubu için büyüme ve sinerji potansiyeli anlamı taşıdığı ifade edildi. Bu yeni iş birimi sayesinde, gelişen pazar imajı ile mevcut müşteri yelpazesine daha iyi hizmet verilmesi hedefleniyor. Bu amaç için, dünya çapında 650 noktada hizmet veren Satış ve Servis ağı kullanılacak. Çin, Singapur ve Avusturalya’da, Satış Sonrası Hizmetler ve Servis birimleri daha önce birleştirilmişti. Amaç, uluslararası alanda Harmonik Pazar ve Satış Sonrası Hizmetler Stratejisini sağlamak.Gelecekte ZF’ye ait Müşteri Hizmetleri noktalarının da bu işe daha da entegre bir şekilde hizmet vereceğin altı çizildi.
Yeni oluşturulan ZF Services Firması’nın; Sachs, Lemförder, Boge ve ZF parçalarını, Satış ve Servis Organizasyonu’nun servis hizmetleriyle aynı çatı altında toplayarak; kendisine ait 40 noktada yaklaşık 2 bin 500 personel ile hizmet vererek, 2008 yılında tüm dünyada toplam 1,2 Milyar Euro’luk bir ciroya ulaşması bekleniyor. İdari merkezleri Schweinfurt ve Friedrichshafen’da bulunan bu iş birimi ise Alois Ludwig tarafından yönetilecek. Ayrıca Ludwig, ZF Services’in Yönetim Kurulu Başkanı sıfatı ile; Pazarlama, Ürün Geliştirme, İletişim ve İnsan Kaynakları Departmanları’ndan da sorumlu olacak. Matthias Benz; Genel Müdür olarak, Friedrichshafen merkezli Satış ve Servis Organizasyonu, Kurumsal Gelişim, Organizasyon ve Hukuki İşlerden sorumlu olacak. Finans, Controlling, Bilişim Teknolojileri, Lojistik ve Satınalma işleri ise diğer Genel Müdür Christian Haedge tarafından yürütülecek.
Şu an ki önceliğin, entegrasyon projesi sayesinde, her iki iş kolunun bir araya getirilmesi olarak açıklandı. Bu projenin kapsamı ise; mevcut müşterilere yeni hizmet potansiyellerinin yaratılması, temsil noktalarının entegrasyonu ve yeni müşterilerin bulunmasından ibaret. Ludwig, “Bu süre zarfında; lojistik, altyapı ve yeni pazarlara ulaşılması konularında potansiyel sinerji ortaya kaymak oldukça önemli olacaktır” şeklinde konuştu. ZF yetkilileri yeni yapı sayesinde münferit satış kanallarının da performansının artacağını, yeni iş biriminin, genişletilmiş yedek parça gamı ve uluslararası servis ağının güçlendirilmesi ile daha da büyüyeceği bildirildi.
ZF, 25 ülkede 120 temsil noktasında faaliyet gösteren, şasi ve güç aktarma teknolojileri konularda otomotiv yan sanayinin dünya çapında önemli firmalarından biri. ZF, her yıl cirosunun yüzde 5’ini Araştırma ve Geliştirme’ye yatıryor. (tahmini 2007 cirosu: 12,6 Milyar Euro)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |