Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Mayıs 2013 Perşembe - 10:10

20 Milyon Nüfusa Göre Planlanmalı

“Lojistik Merkez Kavramı ve İstanbul İli Lojistik Merkez Bölgeleri”başlıklı lojistik arama konferansı 21 Mayıs 2013 tarihinde İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi.

20 Milyon Nüfusa Göre Planlanmalı

İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD)işbirliği ile organize edilen ‘Arama Konferansı’na çok sayıda lojistik hizmet üreten firma ve hizmet alan işletme yöneticileri katıldı.
Üniversite, kamu, STK ve özel sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen Lojistik Arama Konferansı’nda İstanbul’un büyüme performansı ile hızla büyüyen lojistik sektörünün uyumu ve lojistik bölgelerin seçimi konusu işlendi.
Moderatörlüğünü Prof. Dr. Murat ERDAL ve Doç. Dr. Pelin Pınar Özden’in üstlendiği konferansa İstanbul Büyük Şehir Belediyesi, UTİKAD, Şehir Plancıları Odası, İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği, Türk Hava Yolları, İntercombi, Asyaport, LCWaikiki, DeFacto, BTA, Yünsa, Kaynak Holding, Sürat Lojistik, Asbir Antrepo, Martı Gümrükleme, Hayat Kimya, Pensan, Konya Şeker, Fan Lojistik, EMD Depoculuk ve Ekol Lojistik yetkilileri katılarak konu hakkında görüşlerini dile getirdiler.
İki ayrı oturumda gerçekleşen konferansın ilk oturumunda konuşmacılar tarafından lojistik merkez kavramının incelenerek, lojistik merkezlerin bölgesel kalkınma ve tedarik zinciri açısından önemi,lojistik merkezler için kuruluş yeri seçim kriterleri,lojistik merkezlerin kurulabilmesi için altyapı ve mevzuat açısından yapılacak çalışmalar, lojistik merkezlerin paydaşları ve paydaşlara düşen sorumluluklar,lojistik merkez yapılanması projesi ve  işletim modelinde görev alacak kurum ve kuruluşların seçimi konuları ayrıntılı olarak ele alındı.
Konferansın ikinci oturumda ise ‘İstanbul İli Lojistik Merkez Bölgeleri’ tartışmaya açılarak, İstanbul’un lojistik merkez ihtiyacı,İstanbul için çevre düzeni planında öngörülen lojistik bölgeleri ve ilave olarak 3. Havalimanı ve çevresinin Hadımköy, Ambarlı, Tuzla-Orhanlı, 3. Havalimanı Ve Çevresi, Pendik Güzelyalı ve Silivri / Gümüşyaka ve Kavaklı Bölgelerine yönelik görüş ve öneriler değerlendirildi.
Katılımcıların konu ile ilgili paylaşımlarında öne çıkan temel konu, şehrin nüfus ve ticaret artış oranına göre lojistik merkez projeksiyonunun yetersiz kalması oldu ve özellikle lojistik hizmet üreten ve alanlar tarafında bugün karşılaşılan ve gelecekte daha da yoğun bir biçimde hissedilecek olan plansızlığa vurgu yapıldı.
Prof. Dr. Murat Erdal, şehrin büyüme alanlarının değiştiği fakat lojistik kümelenmenin gelişi güzel ve kaos içinde geliştiğine dikkat çekerek, “İvedilikle İstanbul’un lojistik merkez ihtiyacını 20 milyon nüfus, uluslararası taşıma ve perakende dağıtım gerçeğine göre planlaması gerekiyor.” dedi.
Lojistik konusunda ülke ve yerel sorunlarının ele alınmasında Bakanlıklar ve kamu kurumları arasında lojistik üst kurul benzeri bir yapılanmaya ihtiyaç olduğun da dile getirildiği Arama Konferansı’nda Bakanlıklar, yerel yönetimler, ve özel sektör gereksinimlerinin koordinasyonsuzluk olduğuna ilişkin tespitlerde öne çıktı. Önemle altı çizilen bir başka konu ise Türkiye’de halen lojistik merkez altyapısı, mevzuat ve yönetim (işletim) modelinin bulunmaması oldu.
Konferansta katılımcılar tarafından, lojistik merkezler için  ideal konumun kombine taşımacılığa uygun, bağlantı yollarının ortasında olması, içinde gümrük birimlerinin yer alması ve 24 saat hizmet veren bir yapıda olması gerektiği  belirtilirken, İstanbul özelinde ise şehrin kuzeydeki  doğal yapının kesinlikle korunması gerektiğine değinildi. Aynı zamanda lojistik bölgeler açısından Avrupa yakasının doyum noktasına ulaştığı, genişleyecek alan kalmadığı ve yapılan merkezlerin çok kısa sürede şehir merkezi içinde kalacağına dikkat çekilerek,  trafik gibi çözümü zor bir faktör nedeniyle  bölgenin  sadece Avrupa’ya ihracat yapacak olan firmalar için uygun olabileceği konusunda görüş birliğine varıldı.
Altyapı ve mevzuat konularının da tartışmaya açıldığı konferansta, sektörün birden fazla bakanlığa ve kanuna tabi olmasının koordinasyon ve uyum içinde çalışmayı zorlaştırdığı konusunun altı çizilerek,  farklı uygulamalar nedeniyle sektörde haksız rekabetin yaygın olduğu dile getirildi. Dış ticaretimizin gelişme dinamikleri ve yeni pazarlara efektif ulaşım perspektifinden hareketle, Rusya,Yakın Doğu ve Kafkaslar’a yakın lojistik merkezlerin kurulmasının görüşünün öne çıktığı Lojistik Arama Konferansı’nda, lojistik bölge seçiminde üretimin yoğunlaştığı alanlara önceliğin verilmesi konusunda görüş birliği sağlandı.
Her ne kadar lojistik eğitimi veren kurumların sayıca artmasına rağmen sektör firmalarının nitelikli ve deneyimli işgücüne ulaşma konusunda problem yaşadığına da ayrıca dikkat çekildi. Bu çerçevede müfredatın geliştirilmesi ve bütünlük sağlanması gerektiği belirtildi.
Sektörde sivil toplum kuruluşu olan derneklerin oynadığı rol bir kez daha vurgulanarak UTİKAD’ın sektör sorunlarının çözümü konusunda yaptığı çalışmaların önemine  bir kez daha değinildi.

 
Önemli olan içinde ne olduğu
 
Celal Bayar öğrencilerinden büyük başarı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Önemli olan içinde ne olduğu
Modern otomobil motorları teknik açıdan karmaşık motorlardır. En uygun ...
MAN anlaşmalı üst yapıcılarını belirledi
Türkiye’nin lider markalarından MAN, denetim çalışmaları sonucunda onay ...
“Asya’yı Avrupa’ya Bağlayan Şehir”
Lojistik sektörünün liderlerinden GEFCO Türkiye, 23-24 Mayıs tarihleri ...
 
İş Makinaları Hayat Kurtaracak
SİF İş Makinaları ve AKUT işbirliğinde hayata geçirilen “Umut Sarının ...
KOMATEK 2013 Fuarı
13. KOMATEK Uluslararası İş ve İnşaat Makine Teknoloji ve Aletleri Fuarları’nın ...
Borusan'ın Hedefi Kazanmak
Türkiye Pist Şampiyonası sezonun açılışını Süper Grup ve Maxi Grup’ta ...
 
Aktaş Eğitim Vakfı’nın Doğaya Katkı
Aktaş Eğitim Vakfı, Bursa’yı ağaçlandırma çalışmalarına destek kapsamında ...
Renault’da Yaz Servis Kampanyası
Renault, 20 Mayıs – 29 Haziran 2013 tarihleri arasında Renault ve Dacia ...
20. Yılda Yeni Şubeler
Almira Car Rental Services, turizm sezonunu altı yeni şube açarak karşılıyor. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwKamyonşoförtruckbustürkiyedikkat haberler sondakika