Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Mayıs 2014 Cuma - 10:02

2008’den 2013’e AB’ye İhraç Taşıma Pazarımız %25 Büyürken Türk Taşımacılar %10 Pazar Kaybetti

Türkiye ile AB arasında kurulmuş olan Gümrük Birliği malların serbest dolaşımını zorunlu kıldığı halde “Karayolu kotaları ve özellikle de transit izinleri” malların serbest dolaşımı önünde engeller oluştururken, transit trafiğini aksatarak Gümrük Birliğinin tam anlamıyla işleyişini sekteye uğratıyor

2008’den 2013’e  AB’ye İhraç Taşıma Pazarımız %25 Büyürken Türk Taşımacılar  %10 Pazar Kaybetti

Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Gümrük Birliği’nin artık mevcut haliyle kalamayacağının Dünya Bankası tarafından hazırlanan raporda da vurgulandığını belirterek, “Bu rapor, 18 yılını dolduran Gümrük Birliği’nin mevcut kotalardan etkilendiği ve bir bedel ödendiği, ödenmeye de devam ettiğine vurgu yapmaktadır. AB ekonomisinin menfaatleri gereği de bu yanlıştan bir an önce dönülmelidir. 2008’den 2013’e AB’ye ihraç taşıma pazarımız % 25 büyürken Türk taşımacılar  % 10 pazar kaybetti. Sırbistan, AB için bir üçüncü ülkedir; oysa Türkiye 1963’ten beri AB’ye ortak üyedir.  Buna rağmen Sırbistan araçları Macaristan’ı serbestçe transit geçebilirken; Türk araçları transit ücret ödemektedir. 34 milyon yük taşıma aracı AB içinde serbestçe dolaşırken; sadece 21.000 Türk aracının çevreyi kirlettiği gerekçesiyle geçişinin engellenmesi sanal prangalardan başka bir şey değildir.”dedi.

Sanal prangalarımızdan bir an önce kurtulmalıyız

2013 yılında AB ülkeleri üzerinden karayoluyla gerçekleştirilen transit taşımalarımıza getirilen ayrımcı kısıtlamalara karşı kapsamlı bir mücadeleyi başlatan Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin (UND), Taksim Point Otel’de, 30 Nisan 2014 Çarşamba günü düzenlediği basın toplantısında, Dünya Bankası tarafından 8 Nisan 2014 tarihinde açıklanan  “AB-Türkiye Gümrük Birliği Değerlendirme Raporu” ele alındı.

Toplantıda konuşan UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Dünya Bankası’nın yayınladığı raporda, Türkiye-AB Gümrük Birliği’nin temeli olan “Ticaretin hacim ve değer olarak arttırılması hedefinin gerçekleştirilmesinde, karayolu taşıma kotaları ve vizeler gibi kısıtlayıcı tedbirler nedeniyle potansiyelinin altında ilerleme sağlandığının altının çizildiğini hatırlattı.  Yüzde % 50’si AB sermayeli şirketler tarafından gerçekleştirilen ihracata uygulanan ayrımcı transit kısıtlamaları en verimli olabilecek taşımacılık şirketinin kullanılmasına imkan vermeyerek, Türkiye’den AB’ye ihracat yapan firmaların tek bir güzergahta yaklaşık 800 Euro’yu bulan gereksiz ek maliyetlere katlanmasına neden olurken, bu fark söz konusu taşımaları engelsiz olarak gerçekleştiren Bulgar, Romen taşımacıya kar olarak yansımaktadır.

 UND’den Üç Adımlı Mücadele Planı

Anlaşmanın, her iki tarafa da daha faydalı olabilmesi için “Gümrük Birliği kapsamındaki malların dolaşımının serbestleştirilmesinin”  özellikle vurgulandığını anlatan Çetin Nuhoğlu, şunları söyledi:

“Türkiye’de üretilmiş olan tüm mallar, aslında ortak gümrük alanında yer alan ‘AB iç pazarına ait’ mallardır. Türkiye’nin AB pazarına yaptığı ihracatın % 50’si Türkiye’de yerleşik AB menşeli firmalar tarafından yapılmaktadır. Bu ihracatın % 30’u ise Alman sermayeli firmalar tarafından gerçekleştirilmektedir. Transit geçişi engelleyerek serbest dolaşımda olan Türkiye ihraç ürünlerini engelleyen AB ülkeleri bu tavırlarıyla aynı zamanda Türkiye’de üretilmiş AB ürünlerini ve AB’nin Türkiye’ye ihracatını engellemektedir. Aslında AB, ‘Ulaştırma’ unsurunu, Gümrük Birliği’ne konu olan malların serbest dolaşımını sağlayacak şekilde 1963 yılı Ankara Anlaşması’ndan beri öngörmekte ve teyit etmektedir. Bugün, 50 yıldır unutulmuş haklarımızı geri almanın mücadelesini başlatıyoruz. Bunu 3 adımda gerçekleştireceğiz. Bunlardan birincisi  kamu kuruluşlarında ve kamuoyunda farkındalık yaratmak; bir diğeri malların serbest dolaşımına getirilen kısıtlamaların   AB’ye fayda sağlamadığını AB ülkelerine anlatmak; sonuncusu ise transit geçişte zorlandığımız ülkelere dava açmak olacak. Transit  geçişlerimizde beklemeler, verimsiz alternatif modlara yönlendirmeler gibi engellemeler yüzünden ödediğimiz her kuruşu Macaristan, Avusturya, Romanya ve Bulgaristan gibi ülkelerden geri alacağız. Bu ülkelere çok yakında davalar açacağız, bunun hukuki dayanağı var.”  dedi.

Türkiye-AB Ticaretini Kısıtlayıcı Faktörler

Türkiye-AB ticaret rakamlarının ortada olduğunu, bu ticaretin daha hızlı gelişiminin önündeki kısıtlayıcı faktörlerin de açık olduğunu belirten Çetin Nuhoğlu, “Almanya’nın ülkemize tahsis ettiği 167 bin 500 adet Transit Belge’ye karşılık Avusturya’nın tahsis etmiş olduğu ve son derece yetersiz olan 15 bin adet Transit Belge tahsis etmesi, aslında Türkiye-Almanya ticaretini kısıtlayan bir sonuç yaratmaktadır” dedi. “Bunu Berlin’de geçen Mayıs ayında 200 Alman lojistik firmasının katıldığı panelde anlattık, AB’deki tüm muhataplara anlatmaya devam edeceğiz. Dünya Bankası’nın yayınladığı rapor da aynı şeyleri teyit ediyor.” Diyen Nuhoğlu, transite getirilen kısıtlamaların 1947 GATT kuralları ile Kasım 2013’te Bali’de 159 ülke tarafından paraf edilen en son DTÖ Anlaşması’na da aykırı olduğunu belirtti.

“Yanlıştan Bir an Önce Dönülmelidir”

Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye 92 milyar dolarlık mal ithal ettiğini ve Türk taşımacılarına yönelik kısıtlamaların sonuçta Avrupalı tüketiciye de yük getirdiğini vurgulayan Çetin Nuhoğlu, şöyle devam etti:

“AB’nin geçmiş genişleme ve derinleşme süreçlerinde ‘taşımacılık, malların serbest dolaşımının dışında değerlendirerek’ benzer hatalar yapılmış, taşımayı kısıtlamanın dış ticareti ve ekonomiyi kısıtladığı gerçeği, yaşanan kayıplar ile tecrübe edilmiştir. AB’nin geçmişte yapılan hatalardan edindiği tecrübeler, Türkiye’nin tam üyelik sürecinde yeniden yaşanmamalı, yaşatılmamalıdır. Dünya Bankası tarafından 8 Nisan 2014 tarihinde açıklanan  ‘AB-Türkiye Gümrük Birliği Değerlendirme Raporu’; Gümrük Birliği’nin artık mevcut haliyle kalamayacağını kabul ediyor. Raporda, başta transit taşımalar olmak üzere, karayolu taşımacılığı kotalarının yarattığı sorunların ortadan kaldırılması için Türkiye-AB arasında yeni bir anlaşma olasılığı da dahil olmak üzere, somut adımların atılması öneriliyor. Dünya Bankası’nın bu raporu, 18 yılını dolduran Gümrük Birliği’nin mevcut kotalardan etkilendiği ve bir bedel ödendiği, ödenmeye de devam ettiğine vurgu yapmaktadır. AB ekonomisinin menfaatleri gereği de bu yanlıştan bir an önce dönülmelidir. Toplantımız vesilesiyle de bize ve Türk taşımacılık sektörünün haklı mücadelesini AB parlamentosuna taşıyan AB Parlamenteri Sayın Mehmet Kazak’a teşekkürlerimi bir borç bilirim.”

 
Volkan Işık Akademi Yine Dünya Rekoru Kırmaya Hazırlanıyor
 
BMC için nihai pazarlık bitti! İşte son teklif
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volkan Işık Akademi Yine Dünya Rekoru Kırmaya Hazırlanıyor
Dört sene önce Volkan Işık’tan eğitim alarak Guinnes Dünya Rekorları Kitabı'na ...
BMC'ye Teklif Veren Ethem Sancak İçin Bugün Karar Günü
TMSF'nin düzenlediği BMC'nin satış ihalesi sonucunda , ihaleye tek firma ...
Anadolujet Binlerce Çocuğa Pilotluk Heyecanı Yaşattı…
Çocuklara verdiği değeri her fırsatta hayata geçirdiği özel projelerle ...
 
TOSFED Pist Kupası İzmir Park’ta
2014 TOSFED Pist Şampiyonası ikinci ayağı, bu hafta sonu Ülkü Motorsporları ...
Tırsan Baltık Bölgesinin En Büyük Ticari Araç Fuarına Katıldı
50’den fazla üllkeye Kässbohrer markasıyla ihracat gerçekleştiren Türkiye’nin ...
Bosch Grubu Yıla Büyümeyle Başladı
Stuttgart – Bosch Grubu yıla satışlarında iyi bir artışla başladı ve ilk ...
 
Michelin Yakıt Tasarruf Sırlarını Açıklıyor
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin’in yolculuk sırasında ...
Allison Şanzıman, Yeni FuelSense® Paketini Avrupa’da İlk Defa Busworld Turkey 2014’te Tanıttı...
Toplu taşımacılık ve atık yönetimi de dahil olmak üzere ağır hizmet uygulamalarına ...
TCV, CNG ve Dizel Otobüsleri ile Hem Yurtiçi Hem de Yurtdışından Büyük İlgi Görüyor!
5. Otobüs Endüstrisi ve Yan Sanayi Uluslararası İhtisas Fuarı, Busworld ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerkamyoncuşoförnewssrcbustürkiyedikkatlkw