Bu yıl ilki 13 Ekim Cuma günü The Green Park Pendik Hotel & Convention Center’da gerçekleştirilen Yetenek Yönetimi Konferansı’nda “Şirketlerin Yetenek Yönetimi Yaklaşımı” panelinde konuşan Assan Hanil İK Direktörü Bora Alptekin, hayata geçirdikleri Mavi Yaka Gelişim Akademisi ve chatbot gibi yenilikçi uygulamalar konusunda bilgiler verdi.
Yerli ve yabancı birçok konuşmacının katıldığı Yetenek Yönetimi Konferansı’nda Gelecekte İş ve İnsan, Değişen Şartlara Uyum, Uygulama Örnekleri, Major Kentlerde Yetenek Problemi, Çalışan Bağlılığı, İK Süreçlerinde Kişisel Veri Politikaları ve daha birçok konu ele alındı. Sektörün lider kurumlarından Assan Hanil, BASF, Ford Otosan ve Maxion Wheels yöneticileri ise, konferansın panel bölümünde “Şirketlerin Yetenek Yönetimi Yaklaşımı”nı konuştu.
Mavi Yaka Gelişim Akademisi’ni Hayata Geçirdik
Panelde otomotiv yan sanayinin önemli ana parça tedarikçilerinden olan Assan Hanil’in yetenek yönetimi yaklaşımını anlatırken bu konuda yenilikçi örnekler veren Bora Alptekin, “Her yıl çalışan görüş anketi gerçekleştiriyoruz. Akabinde çalışanlarımız ile gerçekleştirdiğimiz odak grup çalışmaları sonucunda aldığımız en önemli aksiyonlardan biri Mavi Yaka Gelişim Akademisi oldu. Sürekli ve küçük adımlarla iyileştirme yaklaşımından yola çıkan organizasyonel dönüşüm ihtiyacı ve bu yaklaşımı destekleyecek yetkin, motive, aidiyeti yüksek, katılımcı ve performansı başarıya yönlendiren liderler yetiştirme amacı ile yola çıktık” dedi.Kibar Holding Sabancı Üniversitesi İşbirliği ile Kibar Kariyer Okulu Oluşturuldu
Kibar Holding grup şirketlerinden Assan Hanil’in beyaz yakalı çalışanlara yönelik yaklaşımlarından da bahseden Bora Alptekin, “Beyaz yakalı çalışanlarımız için de benzer süreçlerimiz var. İşe alım aşamasında yetkinlik bazlı mülakat ve yönetici üzeri pozisyonlar için değerlendirme merkezi uygulamaları ile adaylarımızda Kibar Liderlik Yetkinlikleri’ni değerlendiriyoruz. Yönetici ve üzeri pozisyonlar için iç adaylarımızı da gelişim merkezi uygulaması sürecinden geçiriyoruz. Gelişime açık yönler için gelişim planları yapıyoruz. Kibar Holding ve Sabancı Üniversitesi işbirliği ile oluşturulan Kibar Kariyer Okulu kapsamında da çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirmek için düzenlenen programlara katılımlarını destekliyoruz” dedi.
Z Kuşağı İçin Yapay Zeka Chatbot Uygulamasına Geçiyoruz
Öte yandan Z kuşağı gençlerin iş hayatına girmesi ile birlikte şirketlerin yetenek yönetimi konusunda farklı yaklaşımları hayata geçirmeleri gerektiğine vurgu yapan Bora Alptekin, “Yetenekleri çekmek ve elde tutmak için farklı stratejiler üzerinde çalışıyoruz. Z kuşağının da iş hayatına girmesi ile birlikte yetenek tanımı da farklılaşmaya başladı. Sürekli yenilenen ve değişen dünyada bilgiye çok hızlı bir şekilde ulaşmak daha da önem kazanıyor. Bu amaçla çalışanlarımıza 7/24 destek verecek Chatbot uygulamasına geçmek için hazırlanıyoruz. Kelime anlamı olarak Chat ve robot’un kısaltması olan chatbot, sorduğunuz sorulara cevap verebilecek sizinle sohbet edebilecek bir program. Chatbot ile birçok sürecimizi yapay zekaya aktarmış olacağız. Çalışanlarımıza da istedikleri zaman istedikleri bilgiye ulaşabilecekleri bir deneyim yaşatmayı planlıyoruz” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |